درمان ریشه دندان,قیمت درمان ریشه دندان,ریشه دندان,درد ریشه دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

نتیجه درمان ریشه دندان

درمان ریشه دندان به این دلیل انجام می شود که دندان های فرد را حفظ می کند، بدون احساس درد و ناراحتی هنگام غذا خوردن.
همچنین حفظ دندان های طبیعی در حفظ زیبایی و طرح لبخند اهمیت ویژه ای دارد.


نتیجه درمان ریشه دندان

درمان ریشه دندان، برداشتن عصب دندان، تمیز کردن داخل کانال دندان و پر کردن آن با مواد مخصوص است.

درمان ریشه دندان به این دلیل انجام می شود که دندان های فرد را حفظ می کند، بدون احساس درد و ناراحتی هنگام غذا خوردن.

همچنین حفظ دندان های طبیعی در حفظ زیبایی و طرح لبخند اهمیت ویژه ای دارد.

انواع روش های درمان ریشه دندان

  • جراحی اپیکو
  • عصب یا اندو
  • درمان مجدد ریشه دندان یا ری اندو

عصب دندانی همراه با رگ های خونی در مرکز دندان قرار دارد. پوسیدگی عمیق ریشه، ضربه به دندان یا ترک در آن نیاز به درمان ریشه دارد.

احساس درد هنگام خوردن غذا یا نوشیدنی سرد یا گرم، نشانه وجود مشکل در ریشه دندان است.

درمان ریشه دندان چگونه انجام می شود؟

در قسمت تاج دندان، پوسیدگی و عفونت برداشته می شود، طول کانال های ریشه مشخص می شود، داخل آن با ابزار مخصوص تمیز و تخلیه می شود و در انتها کانال ها با موادی که ریشه گیاه دارند و تهیه شده از صمغ های گیاهی و پانسمان روی آن گذاشته می شود.

تا زمان کامل شدن روند بهبودی و قرار گرفتن پانسمان روی دندان، باید غذاهای نرم مصرف کرد و مراقب بود هنگام مسواک زدن پانسمان خارج نشود. در طول درمان با کمک آمپول های بیهوشی، بیمار دردی احساس نمی کند.

درمان مجدد ریشه دندان

قسمت مرکزی دندان شما دارای رگ های خونی و اعصاب است و اگر این قسمت از دندان آسیب دیده باشد، ریشه دندان شما باید درمان شود.

اگر از این موضوع غافل باشید، پوسیدگی به مرور زمان پیشرفت می کند و با از بین رفتن ریشه دندان، باید کل دندان را بیرون بیاورید.

نکته مهمی که در مورد این درمان باید بدانید این است که در بسیاری از موارد به اشتباه به آن جراحی مغز و اعصاب می گویند. پس از درمان مجدد، اندودنتیکس برای محافظت بیشتر از دندان های شما، دندان هایی را می پوشاند که عمل روی آنها انجام شده است یا از ترمیم های دیگر برای حفظ استحکام سطح دندان استفاده می شود.

نکته بعدی که باید در مورد این درمان بدانید، احتمال موفقیت آمیز نبودن درمان اولیه است.

اگر مرحله اولیه درمان ریشه یا احیا موفقیت آمیز نباشد، پس از مدتی درد زیادی احساس خواهید کرد که در این صورت باید دوباره به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا علت مشکل را شناسایی و برطرف کنید.

عوامل موثر بر درمان مجدد ریشه

عوامل تعیین کننده زیادی وجود دارد که می تواند بر نتیجه درمان مجدد ریشه تأثیر بگذارد.

یکی از اولین و مهمترین عواملی که باید با دندانپزشک خود در نظر بگیرید این است که آیا علت آسیب کانال ریشه برطرف شده است یا خیر. عواملی که می توانند به ریشه دندان شما آسیب بزنند عبارتند از:

  • عم شکستگی عمودی ریشه
  • نشتی تاج
  • بی دقتی در درمان اولیه ریشه دندان و عدم شناسایی صحیح مشکل
  • مهر و موم ناقص انجام شده است
  • برش ناکافی قسمت های آسیب دیده دندان که باعث رشد مجدد عواملی مانند پوسیدگی می شود.

نکته مهمی که در مورد درمان مجدد کانال ریشه باید بدانید این است که هدف آن پاکسازی عفونت و باکتری و درمان مجدد ریشه است. نتیجه درست زمانی مشخص می شود که درمان در دراز مدت با دندان های شما سازگار باشد. به همین دلیل برای به دست آوردن نتیجه مطلوب باید مراحل این درمان را به درستی و با دقت دنبال کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

درمان ریشه دندان

 

روند درمان مجدد کانال ریشه

در ادامه به بررسی روند اولیه درمان مجدد ریشه دندان می پردازیم تا با این روش درمانی بیشتر آشنا شوید.

•ارزیابی دندان

 بررسی وضعیت دندان و نقش آن در دهان موضوع بسیار مهمی است که ابتدا باید به آن توجه کرد. به عنوان مثال، دندانپزشک شما باید قبل از شروع کار پاسخ این سوالات کلیدی را بداند:

بیمار چند سال دارد؟

آیا دندان مورد نظر تاثیر زیادی در زیبایی فرد دارد؟

آیا بعد از عمل می توان پوشش مناسب را اعمال کرد؟

دانستن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا نتیجه مطلوب کار را برای خود داشته باشید و از طرفی در روند انجام کار با مشکلی مواجه نشوید.

همچنین به یاد داشته باشید که اگر قرار است ارتودنسی روی دندان های شما انجام شود، بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. زیرا ممکن است دندان مورد نظر شما نیاز به کشیدن داشته باشد و در این صورت نیازی به درمان مجدد ریشه دندان نخواهد بود.

•وضعیت لثه ها را بررسی کنید

یکی از مهمترین کارهایی که قبل از ریشه زایی مجدد باید انجام داد استفاده از پروب برای اندازه گیری عمق پاکت دندان و تعیین محل ریشه است.

شیار بین دندان ها و لثه ها پاکت پریودنتال نامیده می شود و عدم تشخیص صحیح آن می تواند مدت ها بعد از عمل برای شما مشکل ایجاد کند.

در زمان انجام این معاینات اگر مشاهده شد که پاکت پریودنتال بیش از 3 میلی متر عمق دارد، باید وضعیت لثه ها را بررسی کنید تا از وجود بیماری های لثه و درمان آن ها مطلع شوید.

به خاطر داشته باشید که درمان نکردن بیماری لثه می تواند اثرات منفی زیادی روی دندان های شما داشته باشد. پاکت هایی که پهن و عمیق هستند معمولا این مشکل پریودنتال را دارند.

اگر پوشش دندان باریک و عمیق باشد، ممکن است نشان دهنده شکستگی عمودی در دندان شما باشد. بیماری لثه در شرایط حاد باعث لق شدن دندان ها می شود و اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید باید میزان لق شدن دندان ها بررسی شود.

آخرین چیزی که در این قسمت باید بدانید هزینه درمان بیماری لثه و ریشه زایی مجدد دندان ها به طور همزمان است که ممکن است بیشتر از کشیدن دندان و کاشت باشد. در چنین شرایطی بهتر است به سراغ روشی مقرون به صرفه بروید.

•به مشکلات پزشکی و درمانی بیمار توجه کنید

 برای اینکه دندانپزشک شما کارش را دقیق و درست انجام دهد باید از زوایای دیگر علم پزشکی به سلامت شما نگاه کند تا اگر مثلاً علت مشکل شما چیزی مانند رژیم غذایی نامناسب و ... باشد. حل این مشکلات از عود مشکلات ریشه شما جلوگیری می کند.

 ریشه دندان جراحی بسیار حساسی است که کوچکترین اشتباه در مراحل آن می تواند منجر به از دست دادن طولانی مدت نتایج درمان و مشکلات شدید برای شما شود.

به عنوان فردی که دانش محدودی در مورد دندانپزشکی دارید و فقط می خواهید مشکل را حل کنید، باید در انتخاب دندانپزشک سخت گیری کنید و آگاهانه تصمیم بگیرید.

مراحل انجام درمان مجدد ریشه دندان یا ری اندو

1.مرحله اول

 در این مرحله ابتدا ترمیم ها و پوسیدگی های قبلی برداشته می شود تا مسیر مناسبی برای ورود به داخل دندان ها و کانال ها ایجاد شود.

2.مرحله دوم

پاکسازی مسیری که در مرحله اول ایجاد کردیم به دندانپزشک اجازه می دهد تا مواد پرکننده، عفونت ها یا پوسیدگی های داخل دندان را با یک سوزن کوچک به نام فایل به طور کامل از بین ببرد و کل مسیر دوباره درمان شود. ریشه ها به طور کامل و کامل تمیز می شوند.

3.سطح سوم

در این مرحله کانال حاصل با ماده خاصی به نام گوتاپرکا پر می شود تا از ورود میکروب ها یا سایر آلاینده ها جلوگیری کند.

در طی تمامی مراحل فوق، تمامی وسایل مورد استفاده و کانال مورد نظر در دندان با استفاده از دستگاه های دیجیتال و رادیوگرافی بررسی و بررسی می شود و در نهایت پس از انجام تمامی این مراحل، تاج دندان بانداژ می شود تا عملیات هایی مانند روکش یا روکش یا روکش دندان انجام شود.

ترمیم می تواند انجام شود. انجام داد. همچنین لازم است بدانید که تمام مراحلی که تا کنون توضیح دادیم به اشتباه به عنوان جراحی مغز و اعصاب یا جراحی مغز و اعصاب شناخته می شوند، در صورتی که نام صحیح این درمان «ری اند» باشد.

همچنین مهم است که در نظر داشته باشید که رسیدن به نتیجه مناسب تا حد زیادی به مراقبت پس از درمان ریشه بستگی دارد. بهتر است بعد از عمل اصول اولیه بهداشت دهان و دندان را به طور مرتب رعایت کنید. علاوه بر این، اگر احساس می کنید برای دندان هایی که درمان ریشه شده اند مشکل یا درد وجود دارد، بهتر است هر چه سریعتر به دندانپزشک خود مراجعه کنید و این موضوع را با او در میان بگذارید.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان ریشه دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه میشود؟
اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه میشود؟

28 فروردین 1401

فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی
فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی

25 فروردین 1401

درمان ریشه دندان چقدر طول میکشد؟
درمان ریشه دندان چقدر طول میکشد؟

10 اسفند 1400

درمان ریشه دندان با پیشرفت دندانپزشکی
درمان ریشه دندان با پیشرفت دندانپزشکی

27 بهمن 1400

درمان ریشه دندان با دارو امکان پذیر است؟
درمان ریشه دندان با دارو امکان پذیر است؟

23 بهمن 1400