درمان ریشه دندان,ریشه دندان,هزینه درمان ریشه دندان,مراقبت بعد از درمان ریشه دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

درمان ریشه دندان آسیبی به دیگر دندان ها می رساند؟

درمان ریشه دندان تخصصی است. بنابراین ، برای انجام این کار باید به دندانپزشک متخصص و متخصص ریشه مراجعه کنید. برداشتن بافت های آسیب دیده و بریدن اعصاب و عروق ریشه دندان یک عمل بسیار تخصصی است که اگر به درستی انجام نشود ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوید.


 

درمان ریشه دندان آسیبی به دیگر دندان ها می رساند؟

این یکی از شایع ترین علل درد در ریشه دندان است. اگر دندانپزشک شما علت اصلی را به عنوان علت درد تشخیص داده و درمان ریشه را توصیه می کند ، باید در اسرع وقت درمان را آغاز کنید.

چرا نیاز به دکتر متخصص ریشه دندان داریم؟

درمان ریشه دندان تخصصی است. بنابراین ، برای انجام این کار باید به دندانپزشک متخصص و متخصص ریشه مراجعه کنید. برداشتن بافت های آسیب دیده و بریدن اعصاب و عروق ریشه دندان یک عمل بسیار تخصصی است که اگر به درستی انجام نشود ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوید. یکی از شایع ترین این مشکلات ، دردی است که پس از درمان تا مدت ها گریبان شما را می گیرد.

متخصص ارتودنسی از نحوه تشخیص ، پیشگیری و درمان بیماری ها و آسیب های پالپ دندان آگاه است و نحوه برداشتن قسمت آسیب دیده و ترمیم سایر قسمت ها را می داند. به این ترتیب دندان های شما را به صورت حرفه ای درمان می کند و از گسترش آسیب به سایر دندان ها یا استخوان های اطراف ریشه دندان جلوگیری می کند. بنابراین فقط تا زمانی که زخم ها بهبود یابند و شریان ها و اعصاب قطع شده بهبود یابند ، پس از آن دیگر شما را اذیت نمی کند.

همه آسیب های پالپ دندان نیاز به اندودنتیست ندارند. دندانپزشکان عمومی می توانند برخی از درمان های سطحی و معمولی کانال ریشه را انجام دهند. در واقع ، در اولین احساس درد در دندان های خود باید به دندانپزشک عمومی مراجعه کنید. این دندانپزشک معمولاً از دندان شما عکس می گیرد و شدت آسیب و میزان عفونت را بررسی می کند.

اگر سطح عفونت خیلی زیاد نباشد ، خودش درمان را شروع می کند. با این حال ، در مواردی که شرایط کمی پیچیده تر می شود یا سطح پوسیدگی و عفونت دندان بسیار بالا است ، وی توصیه می کند که به متخصص کانال ریشه مراجعه کنید.

 

درمان-ریشه-دندان

 

مراحل درمان ریشه دندان

اولین کاری که متخصص کانال ریشه انجام می دهد عکاسی و رادیوگرافی از دندان است. این کار برای تشخیص میزان و میزان آسیب و تعیین بهترین درمان انجام می شود. همچنین می توان تعداد جلسات درمانی را بر اساس نتیجه تعیین کرد. پس از بررسی کامل وضعیت دندان ، متخصص و پزشک ریشه را بی حس می کنند و قسمتی از عاج و سطح دندان که پوسیده و آسیب دیده است را به طور کامل برمی دارند. به این ترتیب کانال های ریشه ظاهر می شوند و دندانپزشک می تواند به آنها دسترسی پیدا کند.

در مرحله بعد به پالپ دندان می رود و قسمت های آلوده و آسیب دیده به طور کامل تخلیه می شوند. در این مرحله باید مراقبت کافی انجام شود. از آنجا که پالپ دارای شریان ها و اعصاب زیادی است ، این شریان ها باید توسط متخصص بریده شوند تا در آینده برای شما مشکلی ایجاد نشود. پس از برداشتن این قسمت ، نوبت به تمیز کردن کانال های ریشه می رسد.

در این مرحله ، پزشک تمام آثار عفونت و پوسیدگی را از داخل کانال ها برداشته و با مواد و محلول های مخصوص آنها را می شویند. این کار عفونت ها را به طور کامل از بین می برد و از کانال ریشه در برابر نفوذ عفونت یا میکروب ها محافظت می کند. سپس کانالها باید با استفاده از ابزارهای خاص شکل گرفته و برای قرار دادن مواد جدید آماده شوند.

در مرحله پایانی ، متخصص کانال ریشه و پزشک حفره کانال ها را با ماده ای به نام گوتاپرکا پر می کند و از چسب سیلر برای بهبود نتیجه استفاده می کند. پس از پر شدن مجاری ، پانسمان موقت روی دندان قرار می گیرد. پانسمان معمولاً بعد از چند روز یا چند هفته برداشته می شود و پس از آن حفره دندان باید پر شود.

اکثر پزشکان توصیه می کنند که دندان های خود را دائماً با دندانپزشک عمومی پر کنید. در حقیقت ، پس از تأیید روند درمان توسط کانال ریشه ، فقط در صورت وجود درد یا عفونت مجدد باید آن را ببینید.

پس از اتمام درمان ریشه دندان، ممکن است به شما دستور داده شود که ظرف چند هفته برای ترمیم نهایی به مطب دندانپزشک خود مراجعه کنید. او اغلب برای محافظت بیشتر از دندان ها با میزان مناسب صدمه به تاج شما برخورد می کند.

عوارض به ندرت پس از درمان معمول کانال ریشه مشاهده می شود. با این حال ، اگر مشکلی پیش آمد ، ما همیشه آماده پاسخگویی هستیم. برای جلوگیری از پوسیدگی بیشتر و عفونت مجدد دندان ها ، بهداشت دهان و دندان را رعایت کرده و به طور مرتب در مطب دندانپزشک بررسی شوید.

هزینه های مربوط به درمان ریشه بسته به عواملی مانند شدت آسیب به دندان آسیب دیده ، نوع دندان آسیب دیده ، تعداد جلسات درمانی و غیره می تواند متفاوت باشد. به طور کلی هزینه درمان ریشه بسیار کمتر از کشیدن دندان و جایگزینی آن با دندان مصنوعی است. در قرار ملاقات شما ، ما می توانیم همه گزینه های درمانی شما را مورد بحث قرار دهیم و یک برنامه درمانی ارائه دهیم که نیازهای شما را برآورده کند.

 

عصب-کشی-دندان

 

نگهداری از دندانی که ریشه آن درمان شده چگونه است؟

حفظ کانال ریشه مهمتر از درمان آن است. به دلیل نگهداری نادرست ، بافت های آسیب دیده دندان ممکن است دوباره عفونی شوند. پس از خروج از مطب متخصص اندودنتیست ، حتماً این موارد را رعایت کنید و تا زمانی که روند کامل درمان و بهبودی شما انجام نشود ، از توجه به این نکات غافل نشوید.

  • داروهای تجویز شده توسط پزشک / دندانپزشک خود را به موقع مصرف کنید.
  • تا آنجا که ممکن است قبل از ترمیم نهایی دندان از غذاهای سفت پرهیز کنید.
  • در صورت درد ، از مسکن هایی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید.
  • اگر علائمی مانند آبسه ، بی حالی ، تب ، درد شدید و طولانی مدت و مشکل در بلع را تجربه کردید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید و به تنهایی دارو مصرف نکنید.

مسواک زدن بعد از درمان ریشه مشکلی ندارد و ضروری است. فقط باید تا زمانی که پانسمان برداشته نشده از نخ دندان کشیدن خودداری کنید.

پس از اتمام مراحل درمان کانال ریشه ، باید از دندان های خود به خوبی مراقبت کنید تا نتایج را حفظ کرده و از درد یا عفونت مجدد در دندان جلوگیری کنید. مثل همیشه ، باید روزانه دندان های خود را مسواک کنید و از نخ دندان استفاده کنید. در این زمان ، نیازی به مصرف داروی خاصی نیست و فقط برای بررسی وضعیت دندان ها به متخصص مراجعه کنید. توجه داشته باشید که درد در دندان های شما پس از درمان طبیعی نیست و اگر دندان های شما بعد از خوردن برخی غذاها دچار درد یا درد شد ، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. در برخی موارد ، می توانید برای مراقبت های بیشتر از دندان روکش کنید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه میشود؟
اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه میشود؟

28 فروردین 1401

فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی
فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی

25 فروردین 1401

درمان ریشه دندان چقدر طول میکشد؟
درمان ریشه دندان چقدر طول میکشد؟

10 اسفند 1400

درمان ریشه دندان با پیشرفت دندانپزشکی
درمان ریشه دندان با پیشرفت دندانپزشکی

27 بهمن 1400

درمان ریشه دندان با دارو امکان پذیر است؟
درمان ریشه دندان با دارو امکان پذیر است؟

23 بهمن 1400