درمان ریشه دندان,قیمت درمان ریشه دندان,ریشه دندان,درد ریشه دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

درمان ریشه دندان برای چه انجام میشود؟

درمان ریشه دندان به این دلیل انجام می شود که دندان های فرد را حفظ می کند ، بدون احساس درد و ناراحتی هنگام غذا خوردن. همچنین حفظ دندان های طبیعی از اهمیت ویژه ای در زیبایی و طراحی لبخند برخوردار است. درمان ریشه معمولاً در دو جلسه انجام می شود.


درمان ریشه دندان

 

درمان ریشه دندان برای چه انجام میشود؟

درمان ریشه دندان به این دلیل انجام می شود که دندان های فرد را حفظ می کند ، بدون احساس درد و ناراحتی هنگام غذا خوردن. همچنین حفظ دندان های طبیعی از اهمیت ویژه ای در زیبایی و طراحی لبخند برخوردار است. درمان ریشه معمولاً در دو جلسه انجام می شود.

انواع روش های درمان ریشه دندان

  1. جراحی اپیکو
  2. عصبی یا اندو
  3. درمان ریشه دندان

علائمی که پس از مشاهده نیاز به درمان ریشه دارند:

  • درمان ریشه دندان درد هنگام گاز گرفتن یا جویدن غذا به دلیل فشار به دندان
  • درد هنگام نوشیدن مواد گرم یا سرد در اثر گرما
  • درد خود به خود و مداوم
  • تورم و بزرگ شدن سطح لثه به شکل جوش های سفید یا سفت که عموماً به عنوان آبسه شناخته می شوند.

در برخی موارد ، برخی از دندانهایی که نیاز به درمان ریشه دارند هیچ کدام از این علائم را ندارند. اینجاست که اهمیت ویزیت منظم دندانپزشک مشخص می شود.

درمان ریشه دندان چگونه انجام می شود؟

در ناحیه تاج پوسیدگی و عفونت ، طول کانال های ریشه مشخص می شود ، داخل با وسیله خاصی تمیز و تخلیه می شود و در انتها ، کانال ها با موادی پر می شوند که ریشه گیاه دارند و از صمغ گیاه ساخته شده اند. به و پانسمان روی آن گذاشته می شود. تا زمان تکمیل مراحل درمان و پانسمان روی دندان ، باید غذاهای نرم بخورید و مراقب باشید که هنگام مسواک زدن پانسمان برداشته نشود. در طول درمان ، با کمک آمپول های بیهوشی ، بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند.

درمان مجدد ریشه دندان

نیاز به درمان ریشه با رعایت اصول اولیه بهداشت دهان و دندان و مراقبت مناسب از دندان های تحت درمان ریشه ، این دندان ها می توانند در طول زندگی سالم بمانند. با این حال ، گاهی اوقات دندان های درمان شده خوب نمی شوند و پس از ماه ها یا حتی سال ها پس از درمان اولیه ، دوباره باعث درد و سوزش می شوند که می تواند به دلیل درمان ناقص قبلی ، شکستن تاج یا از بین رفتن ترمیم باشد. قبل از دندان ، کانال های ریشه اضافی و موارد دیگری وجود دارد که البته به تشخیص متخصص اندودنتیست باید دوباره درمان شوند.

آیا درمان ریشه درد دارد؟

این درمان به طور کلی دردناک نیست. زیرا تحت بی حسی موضعی انجام می شود. هنگامی که بیهوشی دندانی شما به پایان رسید ، هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. پس از درمان کانال ریشه ، تا حدی درد طبیعی وجود دارد. به ندرت ممکن است برخی از افراد پس از درمان ریشه دچار درد شدیدی شوند ، اما تعداد افرادی که این بیماری را تجربه می کنند اندک است.

 

 مراقبت های بعد از درمان ریشه دندان

 

مراقبت های بعد از درمان ریشه

درمان ریشه دندان 1 ساعت بعد از درمان غذاهای جویدنی نخورید.

ممکن است تا دو هفته پس از درمان کانال ریشه دندان درد داشته باشید. در این حالت ، می توانید از داروهای مسکن مطابق تجویز دندانپزشک خود استفاده کنید و در صورت برطرف نشدن درد به دندانپزشک مراجعه کنید.

تورم در ناحیه کانال ریشه طبیعی است و در صورت بروز آن ، برای دریافت آنتی بیوتیک مناسب به دندانپزشک خود مراجعه کنید و از مصرف دارو بدون نسخه خودداری کنید.

هنگام جویدن حدود یک ماه پس از درمان کانال ریشه ، ممکن است احساس فشار و درد کنید. این حساسیت با گذشت زمان کاهش می یابد. در صورت تداوم یا افزایش درد به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

دندانی که تحت درمان ریشه قرار می گیرد ، شکننده است. از وارد آوردن فشار به ناحیه دندان خودداری کرده و سعی کنید آن را بپوشانید تا از شکستگی دندان جلوگیری شود.

در حالت ایده آل ، 80 درصد احتمال موفقیت درمان ریشه وجود دارد. در صورت عدم موفقیت دندانپزشک ، درمان مجدد اندودنتیک یا جراحی ریشه انجام می شود.

درمان ریشه دندان در کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

https://clinicgholhak.com

کلینیک قلهک/


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه میشود؟
اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه میشود؟

28 فروردین 1401

فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی
فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی

25 فروردین 1401

درمان ریشه دندان چقدر طول میکشد؟
درمان ریشه دندان چقدر طول میکشد؟

10 اسفند 1400

درمان ریشه دندان با پیشرفت دندانپزشکی
درمان ریشه دندان با پیشرفت دندانپزشکی

27 بهمن 1400

درمان ریشه دندان با دارو امکان پذیر است؟
درمان ریشه دندان با دارو امکان پذیر است؟

23 بهمن 1400