درمان ریشه دندان,قیمت درمان ریشه دندان,ریشه دندان,درد ریشه دندان

درمان ریشه دندان چه مزایایی دارد؟

درمان ریشه ، برداشتن عصب دندان ، تمیز کردن داخل کانال دندان و پر کردن آن با مواد مخصوص است. انجام درمان ریشه به این خاطر است که دندان های شما را از احساس درد هنگام غذا خوردن حفظ میکند. همچنین حفظ دندان های طبیعی فرد از اهمیت ویژه ای در حفظ زیبایی و طراحی لبخند برخوردار است.

درمان ریشه دندان چه مزایایی دارد؟

درمان ریشه دندان، برداشتن عصب دندان ، تمیز کردن داخل کانال دندان و پر کردن آن با مواد مخصوص است. انجام درمان ریشه به این خاطر است که دندان های شما را از احساس درد هنگام غذا خوردن حفظ میکند. همچنین حفظ دندان های طبیعی فرد از اهمیت ویژه ای در حفظ زیبایی و طراحی لبخند برخوردار است.

مزایا و فواید درمان ریشه دندان

1.به حفظ دندان های طبیعی شما کمک میکند

این روزها ، حتی اگر دندان های خود را از دست داده ایم ، به لطف پیشرفت دندانپزشکی ، می توانیم از انواع روش های جایگزین دندان استفاده کرده و مالکیت خود را به دست آوریم. اما هیچ یک از این روش ها ، حتی ایمپلنت های دندانی ، نمی توانند جایگزین دندان های طبیعی ما شوند. حتی اگر دندان شما بمیرد و پالپ آن از بین برود (بافت نرم و زنده دندان که دارای عروق و اعصاب است پالپ نامیده می شود) ، داشتن یک دندان طبیعی که هنوز کار خود را انجام می دهد ارزش هرگونه جایگزینی را دارد. از آنجا که درمان ریشه می تواند به حفظ دندان ها کمک کند ، می تواند هم مقرون به صرفه و هم نجات دهنده زندگی باشد.

2.در این روش به زیبایی دندان شما هم فکر میشود

پس از درمان موفقیت آمیز کانال ریشه ، همه چیز به همان صورت باقی می ماند. در این فرایند ، ما رباط ، ساختار زنده و تکیه گاه دندان نداریم ، بنابراین دندان در جای خود باقی می ماند و هیچکس به دندان شما شک نمی کند. اما در روش های دیگر مانند ایمپلنت دندان ، ممکن است پایه ایمپلنت با بالا یا پایین رفتن لثه ها نمایان شود و اینجاست که همه متوجه می شوند شما ایمپلنت دارید. (البته این بسیار بعید است.) اما از آنجا که ما هنوز ریشه دندان را بعد از کانال ریشه داریم و فقط تاج نصب می کنیم یا از پر کننده استفاده می کنیم ، ظاهر دندان هنوز طبیعی است. بنابراین حفظ حالت طبیعی یکی از مزایای درمان کانال ریشه است.

3.یک روزه انجام داده میشود

شاید یکی از مهمترین مزایای درمان ریشه نسبت به سایر روشهای ترمیمی این باشد که زمان کمتری طول می کشد. در اکثر کلینیک های دندانپزشکی مجهز ، تمام اقدامات مربوط به کانال ریشه تنها در یک روز به پایان می رسد و نیازی به ویزیت بیشتر و هزینه بیشتر نیست.

4.شما را از درد نجات می دهد

یکی از دلایل اصلی درمان کانال ریشه و مراجعه افراد به آن ، درد شدید است. در بیشتر افراد ، معمولاً ریشه دندان شکسته شده است که بسیار دردناک است. بهترین و سریع ترین راه برای از بین بردن این درد ، استفاده از استفاده از کانال ریشه است. بدون این درمان شما درد زیادی را تجربه خواهید کرد که تحمل آن بسیار دشوار خواهد بود.

5.مقرون به صرفه و کارآمد است

کشیدن دندان زمان زیادی می برد و هزینه بیشتری نیز دارد. پس از کشیدن دندان ، احتمالاً باید به فکر جایگزین مناسبی باشید. به عنوان مثال ، شما یا باید یک بریج دندان نصب کنید ، پروتز سفارش دهید یا ایمپلنت داشته باشید. همه اینها هزینه دارد. و اگر هیچ کدام از این گزینه ها را انتخاب نکرده اید ، باید ارتودنسی داشته باشید تا دندان های کج را صاف کنید. باز هم ، این گزینه هزینه دارد. اما با روت کردن کانال خود از تمام این هزینه ها جلوگیری خواهید کرد. بنابراین صرفه جویی در هزینه را به لیست مزایای اندودنتیک خود اضافه کنید.

ریشه دندان

6.بدون درد (یکی از مهمترین مزایای درمان ریشه)

برخلاف تصور عموم ، استفاده از ریشه و ریشه بدون درد است. برای انجام این روش شما با مسکن ها و داروهای بیهوشی درمان خواهید شد ، به این معنی که هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. علاوه بر این ، دوره بهبودی کمتر دردناک است. زیرا ما تمام بافت های زنده از جمله اعصاب را در کانال ریشه برداشته ایم و دیگر نباید درد را تجربه کنید. (با این حال ، در دوره بهبودی ، زیرا تمام بافت زنده دندان برداشته نشده است ، احتمالاً با دردی روبرو خواهید شد که با مصرف دارو برطرف می شود.)

7.میزان موفقیت آن بسیار زیاد است

از جمله مزایای درمان ریشه دندان  نسبت به سایر روشهای مشابه ، میزان موفقیت بالای آن است. این باعث می شود که کانال ریشه یکی از مفیدترین و م effectiveثرترین گزینه ها برای نجات دندان های آسیب دیده باشد. پس از جراحی ، اگر به طور منظم به بهداشت دهان و دندان خود ادامه دهید ، دندانهای عصبی می توانند یک عمر باقی بمانند. این یک معامله خوب است. زیرا شما هر دو دندان دارید و دیگر هرگز از طرف او درد نخواهید داشت.

8.کانال ریشه فوریت های دندانی را کاهش می دهد

اگرچه بسیار نادر است ، اما یک دندان عفونی می تواند باعث مسمومیت خون شود که می تواند پیامدهای جدی برای سلامتی داشته باشد. یکی از خطرناک ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که یک دندان عفونی را در دهان خود نگه دارید و آن را درمان یا مسواک نزنید. اگر می خواهید عمر طولانی و با کیفیتی داشته باشید ، درمان ریشه یک گزینه مناسب برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در آینده خواهد بود. در این رابطه بدانید که اگر دندانی که تا چند لحظه قبل بسیار دردناک بود و ناگهان درد فروکش کرد ، نشانه خوبی نیست و نیاز به مراقبت دارد.

9.از بازدیدهای مکرر یا فرایندهای تکراری جلوگیری می کند

در برخی موارد ، ممکن است چندین درمان دندان روی یک دندان داشته باشید. به عنوان مثال ، ممکن است یکی از دندان های شما حفره داشته باشد و مجبور شوید آن را پر کنید. پس از پر شدن حفره ، چند ماه بعد ممکن است حفره دیگری در همان دندان ایجاد شود. یکی از مزایای درمان ریشه دندان این است که می توانید چندین درمان را همزمان انجام دهید و از ویزیت های بعدی خلاص شوید.

10.از کج شدن دندان ها جلوگیری می کند

بلافاصله پس از کشیدن یا بیرون کشیدن دندان از دهان ، اتفاقاتی در داخل دهان و فک شما رخ می دهد. دندانهای مجاور ، وقتی شکافی پیدا می کنند ، به آرامی و به سمت آن شکاف حرکت می کنند. در نتیجه دندان ها کج می شوند. یکی دیگر از مزایای درمان کانال ریشه این است که از کج شدن جلوگیری می کند. زیرا با وجود اینکه دندان ترمیم شده است ، هنوز سر جایش است و اجازه حرکت به دندان های دیگر را نمی دهد. همانطور که گفتیم ، این باعث می شود که نیازی به ایمپلنت دندان و ارتودنسی نداشته باشید. بنابراین این را به مزایای درمان ریشه اضافه کنید.

درمان ریشه دندان در کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

کلینیک قلهک

اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه میشود؟

فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی

درمان ریشه دندان چقدر طول میکشد؟

درمان ریشه دندان با پیشرفت دندانپزشکی

درمان ریشه دندان با دارو امکان پذیر است؟