دندانپزشکی اطفال,خدمات دندانپزشکی اطفال,هزینه دندانپزشکی اطفال,کلینیک قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

چکاپ ماهانه دندانپزشکی اطفال

معاینات منظم دندانپزشکی اطفال بخش مهمی از مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه برای کودک است. دندانپزشک در هر معاینه دندان های کودک شما را تمیز می کند و خطر پوسیدگی دندان را ارزیابی می کند. هر دندانپزشک روش متفاوتی برای بررسی دندان های کودک دارد.


دندانپزشکی اطفال

چکاپ ماهانه دندانپزشکی اطفال

معاینات منظم دندانپزشکی اطفال بخش مهمی از مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه برای کودک است. دندانپزشک در هر معاینه دندان های کودک شما را تمیز می کند و خطر پوسیدگی دندان را ارزیابی می کند. هر دندانپزشک روش متفاوتی برای بررسی دندان های کودک دارد.

فرایند چکاپ های دندانپزشکی اطفال

در روند بررسی دندان های کودکان ، دندانپزشک ممکن است انواع اقدامات حفاظتی مانند استفاده از نخ دندان یا سیلانت و فلوراید درمانی را برای کاهش خطر پوسیدگی اعمال کند. روشهای رادیوگرافی اشعه ایکس و سایر روشهای تشخیصی نیز ممکن است در معاینه دندانپزشکی کودک گنجانده شود.

به احتمال زیاد ، دندانپزشک رژیم صحیح و عادات بهداشت دهان و دندان و روش های صحیح مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن را در طول معاینه دندان کودک به کودک توضیح می دهد. یکی دیگر از موضوعاتی که دندانپزشک در حین معاینه دندان به کودک آموزش می دهد روش های پیشگیری از آسیب های دهانی است.

 چکاپ دندان‌ها هر چند وقت یکبار باید انجام‌ شود؟

پاسخ به این سوال که فرزند شما هر چند وقت یکبار نیاز به معاینه دارد ، توسط عوامل متعددی از جمله سن ، سلامتی و خطر پوسیدگی دندان تعیین می شود. دستورالعمل کلی زیر را مشاهده کنید:

رده سنی 6 ماه تا 1 سال: پزشکان توصیه می کنند که اولین معاینه دندانپزشکی نوزاد به محض رویش اولین دندان و قبل از تولد نوزاد انجام شود. همچنین انتظار می رود دندان ها و لثه های نوزاد شما در یک معاینه کامل مورد بررسی کامل قرار گیرند.

کودکان نوپا: دندانپزشکان معاینات منظم دندانپزشکی را در فواصل منظم هر 6 ماه به کودکان مدرسه توصیه می کنند. با این حال ، دندانپزشک شما ممکن است فواصل کوتاهتر یا معاینات مکرر را با در نظر گرفتن عوامل خطر برای سلامت دهان و دندان کودک شما توصیه کند.

 

چکاپ-دندانپزشکی-اطفال

چگونه کودک شما برای چکاپ آماده ‌شوید.

قبل از برنامه ریزی برای اولین معاینه دندانپزشکی فرزند خود ، به این فکر کنید که آیا مراجعه به پزشک خانواده یا مراجعه به دندانپزشک اطفال (دندانپزشک متخصص ارتوپدی اطفال از نوزادی تا نوجوانی) راحت تر است یا خیر. ) مطب کودکان و تجهیزات دندانپزشکی معمولاً برای سلیقه کودکان طراحی می شود.

برای کمک به آماده سازی فرزند خود برای معاینه دندان ، موارد زیر را انجام دهید:

قرارهای دندانپزشکی را با دقت برنامه ریزی کنید: در یک ساعت از روز که کودک کاملاً استراحت می کند و احتمال دارد با دندانپزشک کار کند ، معاینه دندانپزشکی فرزند خود را برنامه ریزی کنید.

مثبت فکر کنید: هنگام صحبت با فرزند خود در مورد معاینات دندانپزشکی ، از کلماتی مانند درد یا آسیب استفاده نکنید. در عوض ، به فرزند خود بگویید که دندانپزشک از ابزارهای خاصی برای اطمینان از سالم بودن دندان هایش استفاده می کند. به فرزند خود یادآوری کنید که شما نیز به دندانپزشکی می روید ، اما در مورد تجربیات منفی دندانپزشکی خود صحبت نکنید.

به فرزند خود گوش دهید. فرزند خود را تشویق کنید تا در مورد ترس هایی که ممکن است از مراجعه به دندانپزشک یا معاینه دندانپزشکی داشته باشد با شما صحبت کند.

فواید چکاپ منظم دندان

معاینات منظم دندانپزشکی اطفال به سلامت دهان و دندان کودک شما کمک می کند. معاینات منظم دندانپزشکی به دندانپزشک کودک شما این فرصت را می دهد که راهنمایی هایی در مورد مراقبت از دندان های کودک شما و همچنین تشخیص زودهنگام مشکلات در بهترین زمان ممکن ارائه دهد.

 

دندانپزشکی اطفال

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک

 

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

دندانپزشکی اطفال اقساطی
دندانپزشکی اطفال اقساطی

09 شهریور 1402

خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال
خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال

19 بهمن 1401

نحوه عملکرد در دندانپزشکی اطفال
نحوه عملکرد در دندانپزشکی اطفال

25 بهمن 1400

سن مراجعه به دندانپزشکی اطفال
سن مراجعه به دندانپزشکی اطفال

16 بهمن 1400

ترس از دندانپزشکی اطفال
ترس از دندانپزشکی اطفال

15 بهمن 1400