مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ترس از دندانپزشکی اطفال

مراجعه به دندانپزشکی اطفال تاثیر زیادی در سلامت آینده دندان هایشان دارد و ممکن است برای همیشه دندان های سالمی به آنها بدهد و همچنین سلامت دهان و دندان آنها را افزایش دهد.


ترس از دندانپزشکی اطفال

مراجعه به دندانپزشکی اطفال تاثیر زیادی در سلامت آینده دندان هایشان دارد و ممکن است برای همیشه دندان های سالمی به آنها بدهد و همچنین سلامت دهان و دندان آنها را افزایش دهد اما مشکل اینجاست که کودکان از پزشکان به خصوص دندانپزشکی می ترسند. این به دلیل استفاده از ابزارهای دندانپزشکی است که باعث ترس بیشتر کودک می شود.

دندانپزشکی اطفال

راه های مقابله با ترس کودکان از دندانپزشکی

  • بهترین حالت ممکن، حضور والدین در کنار فرزند.
  • در این صورت دندانپزشک خط مشی را به کودک نشان می دهد، حضور والدین در مطب را تضمین می کند و با دندانپزشک خود همکاری بیشتری می کند.
  • حال اگر در هر جلسه با کودک تغییر کند، روند فوق از همان ابتدا تکرار می شود و این امر زمان زیادی می برد و مانع از برقراری ارتباط موثر دندانپزشک با کودک و کنترل ترس او می شود.
  • کودکان بالای 2.5-3 سال که هیچ گونه مشکل روحی و جسمی ندارند، می توانند با یکی از والدین خود (یا والدین با هم) به دندانپزشک اطفال مراجعه کنند و همکاری لازم را با وی داشته باشند.
  • اگر کودک و والدینش خواسته های دندانپزشک اطفال را به دقت رعایت کنند و با او همکاری لازم را داشته باشند، کودک بدون بیهوشی و روی، توانایی و توانایی مناسب برای آموزش و در نهایت درمان های مورد نیاز را خواهد داشت.

اگر معاینات دوره ای دندانپزشکی در زمان مناسب و در فواصل زمانی معین انجام شود، کودک همکاری بیشتری با دندانپزشک داشته و ترس او کنترل می شود.

حال اگر زمانی که کودک دندان درد دارید به دندانپزشک مراجعه کنید و کودک تصویر مناسبی از دندانپزشک نداشته باشد، یکی دو جلسه طول می کشد تا کودک با یونیت ها و تجهیزات متعددی که وجود دارد آشنا شود.

  • بهتر است در اولین ویزیت دندانپزشکی کودک (در صورت کم سن بودن) کودک را در آغوش والدین معاینه کنید تا احساس امنیت بیشتری کند و سپس به مرور او را به یونیت دندانپزشکی راهنمایی کنیم.
  • در جلسات بعدی کودک را با وسایل دندانپزشکی (که خطرناک نیست) آشنا می کنیم. به این صورت که به کودک عروسک های دندانپزشکی که فکر می کند دندانپزشک اوست، می دهیم. در این صورت می تواند وسایل دندانپزشکی را لمس کند و با دست زدن به آنها متوجه می شود که این وسایل هیچ خطری برای او نخواهد داشت.

 

ترس کودکان از دندانپزشکی اطفال

راهکارهای دیگر از بین بردن ترس کودکان از دندانپزشکی

بهتر است در هر جلسه درمان دندانپزشکی یکی از والدین در کنار شما باشد و هر بار به طور مرتب آنها را همراهی کنید، این کار باعث اطمینان کودک و افزایش همکاری او با دندانپزشک می شود.

بهتر است کودک را در فصول مختلف برای معاینات منظم دهان و دندان نزد دندانپزشک ببرید تا ترس او کاهش یابد.

اگر نوزاد یا کودک نوپا شما هنوز خیلی کوچک است، بهتر است در چند جلسه اول او را در آغوش مادر درمان کنید تا با دندانپزشک تنها بماند.

گام مهمی که می توانید برای کاهش ترس کودک خود بردارید این است که او را نزد دندانپزشک ببرید و به او اجازه دهید در حالی که دندانپزشک روی دندان های شما کار می کند شما را تماشا کند و هر چند دقیقه به او لبخند بزنید.

زمانی که زمان کافی ندارید و برای کاری عجله دارید، کودک خود را نزد دندانپزشک نبرید زیرا باید چند دقیقه به دندانپزشک فرصت دهید تا با کودک خود ارتباط برقرار کند.

اگر کودک برای اولین بار خوب رفتار کرد، او را تشویق و تحسین کنید.

دندانپزشکان برای تعامل با کودکان و برقراری ارتباط خوب با آنها آموزش دیده اند، بنابراین یک روز قبل از اینکه کودک خود را به کلینیک دندانپزشکی ببرید، با دندانپزشک قرار ملاقات بگذارید و از او بپرسید که چه چیزی برای آرامش کودک شما بهتر است.

کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

دندانپزشکی اطفال اقساطی
دندانپزشکی اطفال اقساطی

09 شهریور 1402

خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال
خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال

19 بهمن 1401

نحوه عملکرد در دندانپزشکی اطفال
نحوه عملکرد در دندانپزشکی اطفال

25 بهمن 1400

سن مراجعه به دندانپزشکی اطفال
سن مراجعه به دندانپزشکی اطفال

16 بهمن 1400

ویزیت برای دندانپزشکی اطفال
ویزیت برای دندانپزشکی اطفال

05 بهمن 1400