دندانپزشکی اطفال,بهترین دندانپزشکی اطفال,شرایط مناسب دندانپزشکی اطفال
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ویژگی منحصر به فرد دندانپزشکی اطفال

دندانپزشکی اطفال چه ویژگی باید داشته باشد تا با خیال راحت بتوانید کودک خود را برای ویزیت و درمان ببرید؟ مراجعه به دندانپزشک برای افراد بزرگسال با چالش همراه است و این برای کودکان به مراتب بیشتر نیز می شود.

کودکان معمولا در این شرایط با ترس و اضطراب دارند دارند و این خیلی مهم است کودک را به کلینیکی ببرید که ترس او را کنترل کنند و بدون مشکل به درمان او بپردازند.


ویژگی منحصر به فرد دندانپزشکی اطفال

دندانپزشکی اطفال چه ویژگی باید داشته باشد تا با خیال راحت بتوانید کودک خود را برای ویزیت و درمان ببرید؟ مراجعه به دندانپزشک برای افراد بزرگسال با چالش همراه است و این برای کودکان به مراتب بیشتر نیز می شود.

کودکان معمولا در این شرایط با ترس و اضطراب دارند دارند و این خیلی مهم است کودک را به کلینیکی ببرید که ترس او را کنترل کنند و بدون مشکل به درمان او بپردازند.

شما باید دندانپزشکی را انتخاب کنید که کودکان را دوست دارد و می تواند با آن ساعت ها را بگذرانند. اتاقی که او برای درمان کودکان انتخاب می کند پر از اسباب بازی و عروسک های مختلف می باشد تا وقتی کودک شما وارد آن می شود، حس اتاق بازی به او دست دهد. شما با پیدا کردن چنین شخصی می توانید خیال خود را راحت نمایید و مطمئن باشید کودکتان اذیت نخواهد شد.

حال بپردازیم چه ویژگی هایی می تواند این اطمینان را بیشتر کند؟

  • از اولین مورد میتوان این را گفت سالن انتظاری مناسب برای کودکان تهیه شده باشد تا در زمان انتظار کودک سرگرم بازی شود. چون همانطور که می دانید کودکان تحمل انتظار ندارند و از حد آنان خارج است. بنابراین با قرار گرفتن در محیط بازی دیگر بهانه نمی گیرند و در محیط حس بهتری دارند.
  • حتی داشتن پذیرایی از کودک می تواند برای او جذاب باشد. وسایل و صندلی های مناسب و استاندارد شاید خیلی مورد توجه نباشد اما حال خوب کن دلنشینی است و حس خوبی را انتقال می دهد.
  • از رفتار دوستانه پرسنل کلینیک غافل نشوید. برخورد خوب و صمیمانه از نکات مهمی برای انتخاب دندانپزشکی اطفال می باشد.
  • داشتن ابزار و تجهیزات مناسب سن کودکتان نیز مهم است چون دهان کودک کوچک است و ابزار بزرگ برای او مناسب نیست و به دهان و دندان آن فشار وارد می کند.
  • دندانپزشکی را انتخاب کنید که ترس را به دل کودک راه ندهد و با کلمات مناسبی با او صحبت نماید و از صبر و تحمل بالایی برخوردار باشد.

این ها بخشی از مواردی بود که در انتخاب کلینیک دندانپزشکی اطفال به شما کمک می کند و با توجه به آن می توانید محل مناسبی را برای کودک خود انتخاب نمایید.

در ادامه به چگونگی رفتن به دندانپزشکی توضیح خواهیم داد.

دندانپزشکی-اطفال

 راهکارهایی برای رفتن به دندانپزشکی اطفال

برای بردن کودک خود به دندانپزشکی اطفال از قبل با او در این رابطه صحبت کنید تا پیش زمینه ای از محیطی که قرار است برود داشته باشد.

اما حتما این را در نظر داشته باشید که نباید در این زمینه به کودک خود رشوه دهید. برای مثال این را نگویید که اگر دختر یا پسر خوبی باشی برایت خوراکی می خرم. این بدترین کاری است که در حق فرزند خود میتوانید انجام دهید چون به حالت عادت برایش در می آید و هرکاری را در ازای گرفتن چیزی انجام می دهد و این از نظر اخلاقی مناسب نیست.

اما می توانید یک وسیله بازی یا لوازم تحریر را بعنوان جایزه تهیه کنید و بعد از درمان از طرف دندانپزشک به او داده شود.

جایزه انتخابی باید معقول باشد در حد کتاب داستان یا مداد رنگی دفتر نقاشی باشد.

کودک خود را از آمپول دندانپزشکی نترسانید و وحت کار را در دل او نندازید. ترس از آمپول باعث استرس و اضطراب او می شود و درمان را به دردسر می اندازد.

بهترین ساعتی که برای مراجعه به دندانپزشک کودک مناسب است، اول صبح است چون در آن زمان دندانپزشکان سرحال و با نشاط تر هستند.کودک خود را تنها به داخل اتاق بفرستید تا متوجه باشد هیچ نگرانی مشکلی نیست و خود شما اصرار بر این نداشته باشید که داخل اتاق بروید.

برخی از کودکان در حضور والدین خود را لوس میکنند و با دندانپزشک همکاری لازمه را نمی کنند.

حتما یکی از اسباب بازی هایی که دوست دارد را با خود ببرید تا در صورت لزوم از آن استفاده نمایید. همراه داشتن اسباب بازی حس بهتری را به کودک منتقل می نماید و احساس آرامش به او میدهد.

نگذارید اطرافیان از تجربه تلخ رفتن به دندانپزشکی در حضور او صحبت نمایند و حرف های نامربوط آنان استرس را به او منتقل کند.

اگر کودکتان درباره دندانپزشکی سوال خاصی داشت بگذارید دندانپزشک با مهارت خودش پاسخ او را بدهد و به او بگویید که از دکتر بپرس تا بتوانند ارتباط خوبی را با دندانپزشک بگیرد. معمولا دندانپزشکان جواب های خیلی جالبی دارند که به کودک بدهند.

بعد از دندانپزشکی اطفال می توانید با دوست او قرار بگذارید به شهربازی یا جای تفریحی موردعلاقش بروید و ناهار را بیرون باشید تا خاطره خوشی از رفتن به دندانپزشکی برای او به یادگار بماند.

در ادامه درمان محافظت صحیح از دندان و لثه در سنین پایین باعث می شود که رشد لثه به خوبی صورت گیرد و فضای مناسبی برای رشد دندان های کودک در آینده داشته باشد.

در این دوره نقش والدین بسیار مهم می باشد، چرا که کودک درکی از مراقبت دندان های خود ندارد و این پدر و مادر هستند که وظیفه مراقبت را دارند تا کودک دچار مشکل نشود.

شرایط-دندانپزشکی-اطفال

دندانپزشکان اطفال به درمان چه کودکانی می پردازد؟

برخی از کودکان هستند که شرایط خاص و ویژگی که دارند نیاز دارند درمان متفاوت تری نسبت به دیگر اطفال داشته باشند.

کودکان با شرایط زیر ممکن است با قرارگیری در دندانپزشکی و درمان دچار اضطراب و ترس شوند از این رو دندانپزشک باید با مهارت های خاص خود او را آرام نماید تا درمانش انجام شود.

  • اختلالات رفتاری
  • اختلال اوتیسم
  • اختلال بیش فعالی

کودکان با ویژگی بالا احتیاج به دندانپزشکی با تجربه و حوصله بالا دارد تا با روش و تکنیک های حرفه ای به درمان بپردازد و کودک اذیت نشود.

از این رو تعداد کمی از دندانپزشکان هستند که این مهارت را دارا هستند چون صبر زیادی این کار میخواهد و هر کلینیکی ممکن است وقت خود را برای این کار نگذارد. اما در ادامه یکی از کلینیک های معتبر در زمینه دندانپزشکی اطفال را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات آنان با خیالی آسوده به ترمیم دندان های فرزند زیبایتان بپردازید .

آیا به دنبال کلینیک دندانپزشکی اطفال مجرب در تهران هستید؟

اگر صاحب فرزند هستند و به فکر کودک خود هستید و برای مراقبت از بهداشت دندان و دهان او به دنبال دندانپزشکی مجرب هستید تا با تشخیص به موقع از پوسیدگی و مشکلات دندان کودکتان جلوگیری کنید.

اگر در تهران زندگی می کنید، پیشنهاد ما برای شما کلینیک فوق تخصصی قلهک مباشد. در این مرکز درمانی متخصصین دندانپزشکی اطفال حضوردارند و شما می توانید از خدمات آنان بهره ببرید.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص کودک است و علاوه بر آن مجموعه ای از تخصص های دندانپزشکی در این مجموع جمع شده اند و شما برای گرفتن هرگونه خدمات دندانپزشکی دیگر احتیاج نیست به چندین مرکز مراجعه نمایید.

و این برای کسانی که به دنبال خدمات کامل دندانپزشکی  هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

 

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

دندانپزشکی اطفال اقساطی
دندانپزشکی اطفال اقساطی

09 شهریور 1402

خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال
خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال

19 بهمن 1401

نحوه عملکرد در دندانپزشکی اطفال
نحوه عملکرد در دندانپزشکی اطفال

25 بهمن 1400

سن مراجعه به دندانپزشکی اطفال
سن مراجعه به دندانپزشکی اطفال

16 بهمن 1400

ترس از دندانپزشکی اطفال
ترس از دندانپزشکی اطفال

15 بهمن 1400