دندانپزشکی اطفال,بهترین دندانپزشک اطفال,کلینیک دندانپزشکی اطفال
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

چگونه کودک را به دندانپزشکی اطفال ببریم؟

دندانپزشکی اطفال یکی از مکان هایی است که شاید کودک شما از رفتن به آن ترس داشته باشد و به راحتی برای آمدن به دندانپزشکی با شما همکاری لازم را نداشته باشد. برای همین قصد داریم در این مطلب به این بپردازیم که چگونه کودک خود را دندانپزشکی از اطفال ببرید و دیگر ترسی برایشان وجود نداشته باشد.


چگونه کودک را به دندانپزشکی اطفال ببریم؟

دندانپزشکی اطفال یکی از مکان هایی است که شاید کودک شما از رفتن به آن ترس داشته باشد و به راحتی برای آمدن به دندانپزشکی با شما همکاری لازم را نداشته باشد. برای همین قصد داریم در این مطلب به این بپردازیم که چگونه کودک خود را دندانپزشکی از اطفال ببرید و دیگر ترسی برایشان وجود نداشته باشد.

همه ما می دانیم که کودکان از هر نظری به مراقبت بیشتری نیاز دارند و سلامتی آنها برای پدر و مادر در الویت قراردارد. از این رو تمام تلاش خود را می نمایند تا به بهترین حالت ممکن شاهد رشد و پرورش فرزند خود باشند.

یکی از مواردی که والدین باید به آن توجه نمایند، توجه به سلامت دهان و دندان فرزند خود است. کودکان در سنین پایین متوجه مراقبت از دندان های خود نیستند و  والدین او باید بکوشند تا با آموزش های لازم و راهنمایی های صحیح اطلاعات مناسبی را در حد سن فرزند به او بدهند تا بتوانند به حفظ سلامت نیز کمک نمایند.

ترسیدن کودک از دندانپزشکی یک امر طبیعی است و ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد. خوب است که با برخوردهای درست و بجا ترس را از کودک خود دور کنید تا با آرامش بیشتری کودک رغبت به ترمیم دندان هایش داشته باشد.

بهترین راهکار این است که قبل از هر چیزی با دندانپزشکی اطفال آشنا شوید و یک کلینیک مناسب را انتخاب نمایید.

دندانپزشکی-اطفال

با دندانپزشکی اطفال آشنا باشید

برای اینکه مطمئن باشید کودک خود را به دندانپزشکی مناسبی برده اید، باید تحقیقات خود را نسبت به دندانپزشکی مورد نظر انجام داده و بعد از آن برای درمان مراجعه کنید.

مراجعه به مطب دندانپزشکی به شما این کمک را می کند تا با قوت قلب و اطمینان بیشتری کودک خود را برای درمان ببرید. چون همانطور که می دانید، کودکان بسیار حساس هستند و نسبت به اینجور مسائل ترس دارند این وظیفه والدین می باشد که نگرانی را از آنها دور کند و بهترین انتخاب را برای درمان داشته باشند.

اما چگونه کلینیک دندانپزشکی مناسبی را پیدا کنیم؟

قبل از هرچیزی باید این را بگوییم که برای انتخاب دندانپزشک قبل از هرگونه مشکل دهان و دندانی اقدام کنید و هر چند وقت یکبار برای چکاب به دندانپزشک کودک خود مراجعه نمایید تا اگر مشکلی وجود دارد جلوتر برطرف شود.

پس منتظر نمایید تا دندان کودکتان خراب یا پوسیده شود. برنامه چکاپ ها را به گونه ای تنظیم کنید که اگر دندا ها ایراداتی داشت آساتتر بتوان آنرا درمان کرد.

به فرزند خود آموزش های لازم بهداشت دهان دندان را بدهید و روش مسواک زدن صحیح را از قبل آموزش دهید تا خود او بتواند به دنداهایش رسیدگی کند و از کودکی بااین مفهوم آشنا باشد.

برای مراجعه به مطب با کودک خود صحبت کنید و از اتفاق هایی که قرار است پیش بیاد او را آگاه سازید تا یک پیش زمینه نسبت به این موضوع داشته باشد. البته توضیحات باید به گونه ای باشد که متناسب با سن و برایش قابل فهم باشد.

او را از دندانپزشکی نترسانید و بعنوان تنبیه تهدید کودکتان استفاده نکنید. چون ذهنیت بدی نسبت بعه محیط پیدا خواهد کرد و این ترس تا همیشه همراه او خواهد ماند.

اتاق دندانپزشکی اطفال نیز بسیار مهم است. اینکه محیطی کودکانه داشته باشد و حسی شبیه اتاق بازی به کودک بدهد بسیار تأثیرگذار است و کودک شما محو تماشای اطراف می شود و از گریه کردن و ترس دست بر می دارد.

خوب است که از قبل دندانپزشک اسم کودک را بداند و هنگام وارد شدن آن را به اسم صدا بزند تا حس صمیمیتی بینشان ایجاد شود.

حتما توجه داشته باشید دندانپزشک انتخابی کودکتان لباسی در طرح های کودکانه بپوشد و طرح های کارتونی داشته باشد. اینگونه نیز ترس کودک از بین می رود.

مراجعه-به-دندانپزشکی-اطفال

نکاتی مهم مراقبت از دندان کودکان

با توجه به توضیحاتی که داده شد، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید به درستی هرچه بیشتر از دندان های کودک خود محافظت نمایید.

  • از دادن نوشیدنی هایی که سبب پوسیدگی دندان های کودک می شود قبل از خواب به او بپرهیزید. چرا که باید دهان و دندان او کاملا تمیز و شسته شده باشد.

از این نوشیدنی ها می توانیم آبمیوه و نوشابه و حتی شیر را نام برد. این موارد دارای قند هستند و می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند و پوسیدگی به تنهایی برای کودکان درد خواهد داشت و او را اذیت خواهد کرد.

  • مرتب به دندانپزشک اطفال مراجعه نمایید.

منظور از این حرف این نیست که هر هفته برای ویزیت به دندانپزشکی اطفال مراجعه نمایید. اما لازم است طی برنامه ریزی خاص هر چند وقت یکبار به نزد دندانپزشک مراجعه کنید تا از سلامتی دهان و دندان کودک خود مطمئن باشید و هم این خوب است که کودکان با محیط آنجا آشنایی داشته باشد تا وقتی برای مراجعه می روید استرس و اضطراب نداشته باشد.

  • مسواک زدن مرتب را فراموش نکنید

همانطور که گفته شد مسواک زدن صحیح و به موقع برای کودکان از پوسیدگی دندان هایشان جلوگیری می کند و توصیه شده است که در زیر دوسال از خمیردندان بدون فلوراید برای کودک خود استفاده نمایید.

اما برای کودکان بالای سه سال می توانیذ از فلوراید استفاده نمایید چرا که به استحکام دندان ها بسیار کمک می کند و مقدار استفاده از آن با توجه به شرایط سنی متفاوت است که حتما این مورد را از دندانپزشک اطفال خود بپرسید.

برای مسواک زدن شاید مشکلاتی داشته باشید و کودک  شما همکاری لازم را نداشته باشد از این رو برای رفع این مشکل :

  1. اجازه بدهید مسواک را خودش انتخاب نماید، برای مثال اگر شخصیت کارتونی مورد علاقه داشت آن را برایش تهیه نمایید.
  2. به طور کلی دو دقیقه زمان برای مسواک زدن کودکتان کافی می باشد بیشتر از این زمان او را اذیت خواهد کرد.
  3. مطمئن شوید که کودک صحیح مسواک میزند و انجام این کار را برایش به همراه بازی و شعر خواندن انجام دهید. یا از موزیک های مخصوص مسواک زدن استفاده نمایید.
  4. با گذشت زمان این کار برای او رفتاری عادی می شود و خودش مشتاقانه به انجام آن می پردازد. پس در این راه صبر داشته باشید و از اجبار استفاده نکنید.
  5. سعی کنید خوردن مواد شیرین را برای او به حداقل برسانید، چون علاوه بر چاقی فرزندتان مشکلاتی برای دهان و دندان او نیز بوجود خواهد آورد.

چون مواد قند بعد از اینکه خورده می شوند حداقل تا یک ساعت اطراف دندان ها می مانند و تصور کنید اگر مسواک زده نشود چه اتفاقایی برای دندان خواهد افتاد.

به طور کلی داشتن برنامه درست غذایی و استفاده درست از ویتامین ها و مواد معدنی، میوه ها و سبزیجات به کودکان باعث می شود مشکلاتی برای دندانشان پیش نیاید و یا به حداقل برسد.

یک نکته بسیار مهم لطفا برای تشویق و یا هدیه دادن به کودکانتان از شکلات ها خوراکی های مضر استفاده نکنید و آنها را به خوردن اینگونه مواد عادت ندهید تا سلامت او همیشگی باشد.

اما در اینجا ما به شما یک کلینیک دندانپزشکی اطفال بسیار با تجربه را نیز معرفی خواهیم کرد تا سوالات خود از متخصصین این مجموعه بپرسید و آگاهی خود را بالا ببرید و از خدماتشان استفاده نمایید.

کلینیک-دندانپزشکی-اطفال

آیا به دنبال کلینک دندانپزشکی اطفال مجرب در تهران هستید؟

اگر صاحب فرزند هستند و به فکر کودک خود هستید و برای مراقبت از بهداشت دندان و دهان او به دنبال دندانپزشکی مجرب هستید تا با تشخیص به موقع از پوسیدگی و مشکلات دندان کودکتان جلوگیری کنید.

اگر در تهران زندگی می کنید، پیشنهاد ما برای شما کلینیک فوق تخصصی قلهک مباشد. در این مرکز درمانی متخصصین دندانپزشکی اطفال حضوردارند و شما می توانید از خدمات آنان بهره ببرید.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص کودک است و علاوه بر آن مجموعه ای از تخصص های دندانپزشکی در این مجموع جمع شده اند و شما برای گرفتن هرگونه خدمات دندانپزشکی دیگر احتیاج نیست به چندین مرکز مراجعه نمایید.

و این برای کسانی که به دنبال خدمات کامل دندانپزشکی  هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

دندانپزشکی اطفال اقساطی
دندانپزشکی اطفال اقساطی

09 شهریور 1402

خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال
خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال

19 بهمن 1401

نحوه عملکرد در دندانپزشکی اطفال
نحوه عملکرد در دندانپزشکی اطفال

25 بهمن 1400

سن مراجعه به دندانپزشکی اطفال
سن مراجعه به دندانپزشکی اطفال

16 بهمن 1400

ترس از دندانپزشکی اطفال
ترس از دندانپزشکی اطفال

15 بهمن 1400