لمینت دندان, رنگبندی لمینت دندان,عمر لمینت دندان,هزینه لمینت دندان,جنس لمینت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

رنگبندی لمینت دندان

لمینت دندان یک روکش نازکی است که هم رنگ دندان های طبیعی شما می باشد و برای زیبایی و جلوه بیشتر دندان ها از آن استفاده می نمایند.
در طول عمر انسان دندان های او با تغییراتی همراه هستند و این ممکن است در شکل ظاهری، رنگ و اندازه اش باشد. شما با استفاده از این روش می توانید چنین ایرادات را برطرف سازید و صاحب دندان هایی مرتب و سالم شوید. لمینت ها علاوه بر اینکه باعث زیبایی لبخند شما می شوند، باعث می شوند مقاومت دندان شما نیز بالا رود.


رنگبندی لمینت دندان

در بین روش های دندانپزشکی و زیبایی دندان ها لمینت دندان یکی از پرطرفدار ترین آن می باشد.با استفاده از لمینت میتوانید دندان های خود را اصلاح نمایید و لبخندی زیباتر داشته باشید.

لمینت دندان، یک پوشش نازک به جنس آن سرامیک یا کامپوزیت است و از آن بعنوان پوشانندگی سطح دندان های آسیب دیده استفاده می شود و تمامی ایراداتی را که دندان شما می تواند داشته باشد را برطرف می کند و ظاهرزیبا به آن می بخشد. این نوع از روش درمانی تحت پوشش بیمه نمی باشد و با توجه به انتخاب کلینیک مورد نظرتان قیمت ها متغیر است.

امروزه جنس لمینت های دندانی در دو حالت سرامیکی و کامپوزیتی بوده و هزینه های متفاوتی خواهند داشت. لمینت های کامپوزیتی به دلیل ارزان تر بودن و تهیه آسان تر، نسبت به لمینت های سرامیکی طرفداران بیشتری داشته و عمومی تر تلقی می گردد.

از موارد قابل توجه لمینت دندان انتخاب رنگ آن می باشد که تاثیر بسیاری در طبیعی نشان دان آن دارد. برای انتخاب رنگ لمینت گزینه های زیادی وجود دارد که با توجه به سلیقه ای که دارید انتخاب خود را انجام می دهید.برای انتخاب رنگ لمینت دندان باید دقت زیادی داشت چون اگر رنگ مناسبی را برای دندان های خود انتخاب نکنید، ظاهر شما جلوه بدی خواهد گرفت و نتیجه به دلخواه شما نخواهد شد.

در ادامه به این خواهیم پرداخت که چگونه رنگ لمینت دندان خود را انتخاب کنیم.

 

لمینت-دندان

 

ملاک انتخاب رنگ لمینت برای دندان چیست؟

همانطور که گفته شد، رنگ لمینت دندان بسیار در ظاهر آن تاثیر می گذارد و اگر شما رنگ مناسب را انتخاب کنید تاثیر جذابی بر ظاهر شما خواهد گذاشت.

برای انتخاب لمینت بیشتر افراد تمایل به رنگ سفید و براق آن دارند، اما باید بدانید که این انتخاب مناسبی نخواهد بود و به دندان های شما آسیب می رساند. پس با مشورت دندانپزشک خود اقدام به انتخاب نمایید تا دندان شما طبیعی ترین حالت را داشته باشد.

انتخاب رنگ لمینت بستگی به شرایط هرکسی متفاوت است. برای مثال یک فرد ممکن است رنگ پوست خود را در نظر بگیرد. توجه و انتخاب از روی رنگ پوست بهترین کمکی است که می تواند به شما کمک کند تا تصمیم درستی را بگیرید. پس در هنگام انتخاب به هماهنگی بین رنگ لمینت و پوست خود توجه داشته باشید.

توصیه دندانپزشکان این است که افراد با رنگ پوست روشن از لمینت روشن هم استفاده کنید تا اختلاف رنگ مشاهده نشود و اگر هم هست جزیی باشد و برعکس افراد با پوست تیره بهتر است لمینت های روشن انتخاب نکنند و از لمینت رنگ نسبتا تیره استفاده نمایند.

یک نکته مهم در انتخاب رنگ لمینت این است که رنگ هایی انتخاب شود که از سفیدی چشم هایتان تیره تر باشد. این نکات و توجه به آنها به شما کمک می کند تا دندان هایی طبیعی، زیبا و درخشان داشته باشید و از غیر طبیعی بودن رنگ دندان هایتان جلوگیری شود و جلوه خوبی داشته باشد.

لمینت دندان از نظر جنس و ساختاری که دارد به دو روش زیر وجود دارد:

  • سرامیکی و کامپوزیتی

لمینت به روش کامپوزیتی : این نوع ارزان است و ماندگاری رنگ کمتری دارد و مزیتی که دارد این می باشد مینای دندان تراش کمتری خورده می شود.

لمینت به روش  سرامیکی : این نوع دوام بیشتری را نسبت به کامپوزیتی دارد و مقاوم است. ثبات رنگ با استفاده از آن بیشتر از ماندگاری بالاتری را دارد و ظاهر بهتری نیز دارد.

شما با توجه به شرایطی که دارید می توانید یکی از این دو را برای خود انتخاب نمایید.

 

رنگبندی-لمینت-دندان

 

ترکیب رنگ بندی در لمینت دندان

در حال حاضر شرکت هایی که به ساخت تجهیزات دندانپزشکی مشغول هستند، انواعی از لمینت های کامپوزیتی و سرامیکی را تولید می کنند و رنگبندی هایی را برای آن اختصاص می دهند و این رنگ ها دارای درجه بندی های متفاوت هستند. همین تفاوت ها حق انتخاب بیشتری را به شما می دهد و بعد از انتخاب شما باید آن را با دندانپزشک مطرح کرده و تصمیم نهایی را توسط او انجام بدهید.

مشاوره به منظور انتخاب رنگ لمینت دندان با پزشک، کار بسیار صحیحی است و کمک خوبی خواهد کرد. شما در انتخاب رنگ  خود می توانید به مواردی همچون نوع آرایش صورت ، رنگ رژ لبی که بیشتر اوقات استفاده می کنید، رنگ کرم های آرایشی و حالت صورت خود توجه کنید و بر اساس این موارد نیز انتخابی برای خود داشته باشید.

از مزیت های این روش میتوان گفت که به طبیعی بسیار نزدیک است و کسانی که از این روش استفاده می کنند لازم نیست که پرهیزهای غذایی داشته باشند و یا حتی بهداشت خاصی را رعایت کنند. شمایی که لمینت دندان را انجام می دهید همان کارها و مراقبت هایی که در قبال دندان های طبیعی دارید را باید نسبت به آن داشته باشید.

لمینت نسبت به دندان های طبیعی شما نیز مقاومت بیشتری دارد و بسیار بادوام هستند. شما با بهداشت صحیح و کامل به عمر آن اضافه می نمایید.

لمینت دندان برای شرایطی که دندان اصلی دارای نقص باشد گزینه فو ق العاده خوبی است و معمولا از آن برای ترمیم موارد زیر استفاده می شود:

  • دندان هایی که به دلیل مختلفی دچار تغییر رنگ شده اند.
  • دندانهایی که در اثر ساییدگی تغییر کرده‌اند.
  • دندانهای ترک‌خورده یا شکسته
  • دندانهای نامرتب، ناهموار یا نامنظم
  • بستن فاصله میان دندان ها

در ادامه کلینک دندانپزشکی به شما معرفی می نماییم که با استفاده از خدمات و تجهیزات خوبی که دارند صاحب دندان هایی زیبا و سالم شوید.

 

لمینت دندان درکلینک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال لمینت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400