لمینت دندان,چهار نوع لمینت,لمینت کامپوزیتی,لمینت سرامیکی,لمینت دندان متحرک,لمینت بدون تراش,لمینت فوق نازک,رنگ لمینت دندان,معایب لمینت دندان,مزایای لمینت دندان,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کیفیت لمینت دندان چگونه است؟

لمینت دندان یکی از روش های زیباسازی و ترمیم دندان های شما انجام می شود و در حال حاضر افراد زیادی با انجام این روش دندان های خود را مرتب و زیبا می سازند و از داشتن ظاهر و لبخندی زیبا بهره مند می شوند.


کیفیت لمینت دندان چگونه است؟

لمینت دندان یکی از روش های زیباسازی و ترمیم دندان های شما انجام می شود و در حال حاضر افراد زیادی با انجام این روش دندان های خود را مرتب و زیبا می سازند و از داشتن ظاهر و لبخندی زیبا بهره مند می شوند.

لمینت یه پوسته نازکی است با ابزارهای دندانپزشکی بر روی دندان شما قرار می گیرد و رنگی نزدیک به دندان شما دارد و بسیار طبیعی است به گونه ای که تفاوتی با دندان های طبیعی ندارد. همواره داشتن دندان زیبا و مرتب باعث اعتماد بنفس شما می شود.

علم دندانپزشکی با روش لمنیت این حس خوب را می تواند به شما هدیه دهد و علاوه بر زیبایی دندان باعث شود دندان شما عمر طولانی تری داشته باشد و همچنین از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

لمینت انواع مختلفی دارد و دندانپزشک بر اساس شرایط شما یک مورد از آن را انتخاب می نمایند و برای شما انجام می دهند و این موارد از نظر کیفیت بسیار مناسب شما خواهد بود.

چهار نوع اصلی لمینت وجود دارد که با نام های زیر در دندانپزشکی شناخته شده است:

  • لمینت کامپوزیتی دندان
  • لمینت سرامیکی دندان
  • ظاهر دندان ها با لمینت سرامیکی
  • لمینت دندان متحرک
  • لمینت دندان بدون تراش فوق نازک

لمینت ها رنگ های زیادی دارد و برای انتخاب نوع رنگ باید توجه داشته باشید که رنگ با ظاهر و صورت شما متناسب باشد. و اگر این حالت وجود نداشته باشد غیرطبیعی به نظر می رسد. در انتخاب رنگ مناسب دندانپزشک قطعا به شما کمک خواهد کرد.

برای مثال افرادی که پوست تیره دارند از انتخاب رنگ های خیلی روشن باید بپرهیزند چون در تضاد یکدیگر هستند و جلوه زیبایی نخواهد داشت.

پس در هنگام بررسی رنگ ها سعی کنید نزدیکترین و طبیعی ترین رنگ را انتخاب نمایید.

انواع لمینت دندان

مزایای لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان مزایایی دارد که  به واسطه آن افراد ترغیب می شوند تا لمینت را انجام دهند و زیبایی خود را چندین برابر نمایید.

از مزیت هایی که میتوانیم برای شما در اینجا بازگو نماییم این است که:

لمینت به دندان های شما زیبایی ظاهری بسیار خوبی می بخشند و با استفاه از آن به ترمیم رنگ دندان هایتان خواهید پرداخت و عیب های دندانی را خواهید پوشاند.

برای لمینت تراش کمی احتیاج است و اینگونه دندان شما آسیب نخواهد دید و جنس آن به گونه ای است که در برابر تغییر رنگ و زرد شدن مقاومت زیادی دارد و اگر  از آن نگهداری مناسبی داشته باشیم تا چندین سال عمر خواهد کرد.

از ویژگی و مزیتی که دارد نزدیک بودن به رنگ طبیعی دندان هاست و احساس مصنوعی بودن به شما دست نخواهد داد. چون لمینت شفاف و لایه ای است و زمانی که بر روی دندان قرار می گیرد به راحتی قابل دیدن نیست.

 در این روش نیز می توانید هر کدام از دندان های خود را که لازم می دانید لمینت کنید و احتیاج نیست همه دندان های خود را درگیراین موضوع نمایید.

دوره درمان به وسیله لمینت بسیار کوتاه است و شما خیلی سریع می توانید نتیجه آن را ببینید و به زیبایی که در ذهن دارید برسید.

به وسیله لمینت دندان می توانید ایرادات ظاهری دندان را بپوشانید از این ایرادات میتوانیم تغییر رنگ دندان، کج بودن یا شکسستگی ها را برطرف سازید.

اما با توجه به مزایای آن  معایبی نیز دارد که خوب است درباره اش بصورت مختصر بدانید:

 

لمینت نیز می‌تواند معایبی داشته باشد. از معایب این روش به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • بصورت دائمی و غیرقابل بازگشت هستند
  • امکان حساس شدن دندان
  • امکان آسیب دیدن آن‌ها
  • فرایند ساخت طولانی است

کیفیت لمینتی که توسط دندانپزشک برای شما ساخته می شود بسیار مهم است و در ماندگاری آن تأثیرگذار است. اما شما با انجام مراقبت های مداوم می توانید به طول عمر بیشتر آن اضافه نمایید.

کیفیت لمینت دندان

برای مراقبت از لمینت دندان چه کارهایی باید انجام داد؟

هر جراحی زیباسازی بعد از انجام احتیاج به مراقبت دارد و لمینت دندان از این قاعده مستثنی نیست و شما باید از آن مراقب نمایید تا مدت زیادی را از آن بهره مند شوید. از این موارد میتوان گفت که کارهای زیر را به طور مداوم و مستمر انجام دهید تا کیفیت لمینت شما به خوبی روز اول باقی بماند.

1- روزانه نخ دندان بکشید.

2- از مواد خوراکی رنگی، کمتر استفاده کنید. چون این مواد در اثر گذشت زمان تاثیر بر دندان شما خواهد گذاشت.

3- از خوردن غذا و خوراکی های سفت پرهیز کنید.

4- از دهانشویه مخصوص خود استفاده نمایید.

5-عدم استفاده از دخانیات

6- ویزیت هر شش ماه یکبارتوسط دندانپزشک

7- اگر از نحوه ترمیم و لمینت دندان هایتان راضی نبودید می توانید به دندانپزشک مراجعه کرده و از همان ابتدا ایرادات را برطرف سازید.

8- اگر پس از اتمام لمینت دندان، حس کردید دندان هایتان تیز است و بلندی در آن دیدید مشکلی ندارد به مرور زمان این مشکل برایتان برطرف می شود.

در ادامه یکی از کلینیک های دندانپزشکی معتبر در تهران را معرفی می نماییم تا با استفاده از خدمات این مجموعه صاحب دندان های دلخواه خود شوید.

مراقبت از لمینت دندان

لمینت دندان درکلینک دندانپزشکی قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال لمینت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400