لمینت دندان,مراقبت از لمینت دندان,بهداشت دهان و دندان,انواع لمینت دندان,زیباسازی دندان,لمینت کامپوزیتی,لمینت سرامیکی,قیمت لمینت دندان,هزینه لمینت دندان,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

نحوه مراقبت از لمینت دندان

لمینت دندان یکی از روش های جدید دندانپزشکی است و با انجام آن شما می توانید صاحب دندان ها و لبخند زیبا شوید. از کاربردهایی آن می توانیم برطرف کردن ترک های دندان، تغییر رنگ دندان و همچنین دندان شکسته اگر داشته باشید برای شما ترمیم می کند و به حالت اولیه و طبیعی در می آورد.


نحوه مراقبت از لمینت دندان

لمینت دندان یکی از روش های جدید دندانپزشکی است و با انجام آن شما می توانید صاحب دندان ها و لبخند زیبا شوید. از کاربردهایی آن می توانیم برطرف کردن ترک های دندان، تغییر رنگ دندان و همچنین دندان شکسته اگر داشته باشید برای شما ترمیم می کند و به حالت اولیه و طبیعی در می آورد.

لمینت به دندان های طبیعی بسیار نزدیک است و کسانی که از این روش استفاده می کنند لازم نیست که پرهیزهای غذایی داشته باشند و یا حتی بهداشت خاصی را رعایت کنند. شمایی که لمینت دندان را انجام می دهید همان کارها و مراقبت هایی که در قبال دندان های طبیعی دارید را باید نسبت به آن داشته باشید.

لمینت نسبت به دندان های طبیعی شما نیز مقاومت بیشتری دارد و بسیار بادوام هستند. شما با بهداشت صحیح و کامل به عمر آن اضافه می نمایید.

از نظر ظاهری لمینت یک پوسته نازکی است که بر روی دندان شما قرار می گیرد و برای این قرارگیری کمی از مینای دندانتان تراشیده میشود تا لمینت بتواند بر آن قرار بگیرد. شما با استفاده از این روش می تواند هرگونه تغییرات را بر روی دندان هایتان اعمال کنید و آن را به گونه ای که دوست دارید بسازید و از داشتن دندان های زیبای خود لذت ببرید.

اگر بخواهیم درباره قیمت این نوع از زیباسازی دندان ها صحبت نماییم، باید گفت که لمینت دندان از روش های ترمیمی گرانقیمت است و هزینه زیادی برای انجام آن باید صرف نمایید. اما اگر تمایل شدیدی برای این کار دارید و از نظر مالی برای شما مشکل است می توانید از شرایط اقساطی و یا روش های دیگر پیشنهادی دندانپزشکتان استفاده نمایید.

در ادامه به این بپردازیم که چگونه از لمینت دندان خود مراقبت نماییم و چه راهکارهایی برای نگهداری از آن وجود دارد.

مراقبت از لمینت دندان

چگونه از لمینت دندان خود مراقبت نماییم؟

همانطور که می دانید برای انجام لمینت دندان هزینه و وقت زیادی را صرف می نمایید از این رو بسیار مهم است که از آن بتوانید سال های زیادی استفاده نمایید. پس باید مراقبت هایی را انجام دهید تا عمر طولانتری داشته باشد.

از مراقبت هایی که میتوان انجام داد موارد زیر را برای شما شرح می دهیم:

  • بهداشت صحیح دهان و دندان

شما به این منظور که روکش لمینت تا سالیان برایتان باقی بماند لازم است که از آن مراقبت شود. شما با رعایت مداوم بهداشت دهان و دندانتان می توانید به عمر سلامتی دهان خود اضافه نمایید و این تنها مختص به دندان های شما نمی شود.

از کارهایی که باید انجام دهید، مسواک زدن می باشد. شما باید در طول روز دو مرتبه مسواک بزنید و یک دفعه را به نخ دندان کشیدن بپردازید. این دو مورد گفته شده برای دیگر روش های دندانپزشکی همچون کامپوزیت و ایمپلنت دندان نیز اثر دارد و باعث طول عمرشان می شود.

  • مسواک و خمیردندان مناسب انتخاب نمایید

مسواک زدن یکی از عوامل تاثیرگذار بر عمر لمینت می باشد و چه بهتر که مسواک و خمیردندان مناسبی استفاده نماییم تا آسیبی به دندان ها وارد نشود و سطح دندان ها خش دار نگردد.

  • جلوگیری از بیماری لثه

بیماری های لثه مشکلاتی را ایجاد می کند که لمینت شما را تحت تاثیر قرار می دهد و التهاب ایجاد می کند که باعث ظاهری نامناسب می شود و اگر چنین اتفاقی برای شما ایجاد شد حتما باید به دندانپزشک خود مراجعه نمایید تا درمانی برای شما انجام دهند.

  • مراجعه به دندانپزشک

برای بررسی لمینت دندان لازم است هر شش ماه یکبار به دندانپزشک خود مراجعه نمایید و اگر احتیاج به ترمیم وجود دارد آن را برطرف سازید. از این رو خیال شما نیز راحت است که لمینت سالم دارید و مشکلی برای شما ایجاد نشده است.

  • از گاز زدن و جویدن مواد سخت پرهیز کنید

درست است لمینت ها دوام زیادی دارند امابه این معنی نیست که نسبت به آن بی توجه باشیم.گاز زدن و جویدن اشیا یا غذاهای سخت باعث آسیب دندان های شما خواهد شد پس در خوردن توجه های لازم را داشته باشید.

  • فشردن دندان ها و قروچه کردن

فشردن دندان ها به هم و دندان قروچه یکی از عواملی است که باعث آسیب به لمینت می شود و در صورت داشتن چنین عاداتی اصلا انجام این کار به شما پیشنهاد نمی شود. اگر این عادت را دارید و نمی توانید آن را ترک کنید حتما به دندانپزشک خود بگویید تا محافظ دندان به شما بدهد تا اگر فشاری بر دندان هایتان وارد می شود سطحی باشد و مشکلی برای دندان هایتان ایجاد نشود.

  • نوشیدنی هایی که باعث ایجاد لکه بر دندان می شود استفاده نکنید

لمینت در برابر لکه ماوم هستند اما چسبی که در آن استفاده می شود این مقاومت را ندارد و ممکن است در اثر خوردن نوشیدنی هایی همچون قهوه و چای تغییر رنگ دهند. پس از خوردن این مواد به طور دائم بپرهیزید و یا از نی برای مصرف استفاده نمایید.

  • سیگار را ترک کنید

همانطور که می دانید استفاده از سیگار به طور کل مناسب نیست و ضررهای زیادی دارد و می تواند بر لمینت شما اثر بدی بگذارد و باعث تغییر رنگ و ایجاد لکه بر آن شود. علاوه بر این اگر کسی می خواهد لمینت دندان داشته باشد باید سیگار کشیدن را به طور کل ترک کند تا دوام بالاتری داشته باشد.

با رعایت این موارد می توانید سالیان زیادی از آن استفاده نمایید و لبخندی زیبا داشته باشید. در ادامه به انواع از لمینت ها می پردازیم.

نحوه مراقبت از لمینت

انواع لمینت دندان

لمینت دندان یکی از روش های زیباسازی دندان ها است که به افراد کمک می کند چهره زیباتر داشته باشند و علاوه بر زیبایی و سلامتی اعتماد بنفس را بالا می برد.

لمینت دندان از نظر جنس و ساختاری که دارد به دو روش زیر وجود دارد:

  • سرامیکی و کامپوزیتی

لمینت به روش کامپوزیتی : این نوع ارزان است و ماندگاری رنگ کمتری دارد و مزیتی که دارد این می باشد مینای دندان تراش کمتری خورده می شود.

لمینت به روش  سرامیکی : این نوع دوام بیشتری را نسبت به کامپوزیتی دارد و مقاوم است. ثبات رنگ با استفاده از آن بیشتر از ماندگاری بالاتری را دارد و ظاهر بهتری نیز دارد.

شما با توجه به شرایطی که دارید می توانید یکی از این دو را برای خود انتخاب نمایید.

در ادامه کلینک دندانپزشکی به شما معرفی می نماییم که با استفاده از خدمات و تجهیزات خوبی که دارند صاحب دندان هایی زیبا و سالم شوید.

انواع لمینت دندان

لمینت دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال لمینت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400