لمینت دندان،دندانپزشکی,ونیر کامپوزیت,لمینت سرامیکی,کاربرد لمینت دندان,پوسیدگی دندان,مراحل لمینت دندان,طول درمان لمینت دندان,خطرات لمینت دندان,مزایای لمینت دندان,معایب لمینت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

لبخندی زیبا با لمینت دندان

در طول عمر انسان دندان های او با تغییراتی همراه هستند و این ممکن است در شکل ظاهری، رنگ و اندازه اش باشد. شما با استفاده از این روش می توانید چنین ایرادات را برطرف سازید و صاحب دندان هایی مرتب و سالم شوید. لمینت ها علاوه بر اینکه باعث زیبایی لبخند شما می شوند، باعث می شوند مقاومت دندان شما نیز بالا رود.


لبخندی زیبا با لمینت دندان

لمینت دندان یک روکش نازکی است که هم رنگ دندان های طبیعی شما می باشد و برای زیبایی و جلوه بیشتر دندان ها از آن استفاده می نمایند.

در طول عمر انسان دندان های او با تغییراتی همراه هستند و این ممکن است در شکل ظاهری، رنگ و اندازه اش باشد. شما با استفاده از این روش می توانید چنین ایرادات را برطرف سازید و صاحب دندان هایی مرتب و سالم شوید. لمینت ها علاوه بر اینکه باعث زیبایی لبخند شما می شوند، باعث می شوند مقاومت دندان شما نیز بالا رود.

برای این کار از دو نوع وجود دارد و شما می توانید با توجه به شرایط و نظر دندانپزشکتان یکی را انتخاب نمایید:

  • ونیر کامپوزیت
  • لمینت سرامیکی

باید بدانید روش های جدید دندانپزشکی هزینه بالایی دارد و همچنین مدت زمانی از وقت شما را می گیرد تا به آنچه که می خواهید برسید اما نتیجه ای که برای شما حاصل می شود بسیار بی نظیر است و لبخند دلنشینی را به شما هدیه می بخشد.

با وجود هزینه هایی که می کنید و زمانی که برای این کار قرار می دهید، مهم است که تا مدت طولانی بتوانید از لمینت خود استفاده نمایید، پس باید مراقبت هایی را انجام دهید تا به عمر لمینت دندان خود بیافزایید.

این دو روش از لمینت هرکدام دارای مزایا و معایب  هستند و ساختاری متفاوت دارند و هر کدام روش های مراقبتی مختص به خود را دارا می باشند.

استفاده از لمینت کامپوزیتی به دلیل این نوع رنگهای بشتری دارد و ضخامت آن کم است بیشتر افراد علاقه دارند از آن استفاده نمایند. در مقابل لمینت سرامیکی دندان قیمت بالاتری دارد و نیز باید دندان تراش بخورد اما نوع جنس و رنگ بهتری را دارا می باشد و این نوع برای افراد بهتر است.

موارد کاربرد لمینت دندان

لمینت دندان برای شرایطی که دندان اصلی دارای نقص باشدگزینه فو ق العاده خوبی است و معمولا از آن برای ترمیم موارد زیر استفاده می شود:

  • دندان هایی که به دلیل مختلفی دچار تغییر رنگ شده اند.

  • دندانهایی که در اثر ساییدگی تغییر کرده‌اند.
  • دندانهای ترک‌خورده یا شکسته
  • دندانهای نامرتب، ناهموار یا نامنظم
  • بستن فاصله میان دندان ها

افرادی که شرایط انجام لمینت دندان را ندارد دندانپزشکان روش دیگری را برای آنان در نظر می گیرند. اما این افراد چه کسانی هستند:

  1. پوسیدگی دندان یا بیماری لثه دارد.
  2. کسانی که دندان های ضعیفی دارند و این ضعیف بودن در اثر پوسیدگی، شکستگی و پرکردن ایجاد میشود.
  3. درصورت نداشتن مینای دندان به اندازه کافی نیز این روش توصیه نمی شود چون سطح مینای دندان شما تراش خورده می شود اگر این مقدار کافی نباشد امکان انجام وجود ندارد.
  4. داشتن عادت دندان قروچه نیز باعث می شود نتیجه لمینت خوب نشود و فشار دندان ها به هم امکان شکستن روکش ها را دارد.

لمینت دندان

مراحل لمینت دندان و مزایایی که دارد

تهیه لمینت دندان معمولاً نیاز به سه بار رفتن به مطب دندانپزشک دارد که بار اول آن برای مشاوره و دو بار دیگر برای زمینه آماده‌سازی و کار گذاشتن لمینت می باشد.

  • مشاوره
  •  آماده سازی
  • اتصال

لمینت دندان پوششی است که بر روی دندان شما قرارمی گیرد و ایراداتی همچون زرد شدگی های دندان شما را می پوشاند و باعث می شود که لبخندی زیباتر داشته باشید و به مراتب اعتماد به نفستان بالا خواهد رفت.

از مزیتی که این روش دارد می توانیم به این اشاره نماییم که فقط بخشی از مینای دندان شما تراش داده می شود و به راحتی لمینت بر روی آن نصب می شود آسیب کمی به دندان های شما وارد می شود. از مزایا دیگرش این است که در برابر تغییر رنگ مقاوم است و اگر نکات بهداشتی به خوبی رعایت شود به مدت طولانی سفید و درخشان برای شما باقی می ماند.

لمینت دندان بسیار به دندان طبیعی شما نزدیک است و انواعی از رنگ ها را دارد و شما می توانید متناسب با دندان های خود یک رنگ لمینت را انتخاب نمایید. این رنگ ها دوام  دوام بالایی دارند.

طول درمان به وسیله لمینت دندان کوتاه است و این برای شما بسیار خوب است و زمان کمتری را صرف خواهید کرد و صاحب دندان هایی زیبا خواهید شد.

مراحل و مزایای لمینت دندان

لمینت دندان چه خطراتی ممکن است داشته باشد؟

هر روشی از درمان در دندانپزشکی ممکن است خطرات یا معایبی را داشته باشد که در این بین لمینت دندان از این قاعده مستثنی نیست و با داشتن مزایایی که دارد دارای معایبی نیز می باشد.

از معایب اولیه و مهم لمینت میتوانیم این را بگوییم که بعد از نصب دیگر غیر قابل بازگشت است و نمیتوانید آن را بردارید. اگر شکستگی و یا ترک بردارد امکان ترمیم وجود ندارد و باید از نو این کار را انجام بدهید.

برای انجام لمینت دندان قسمتی از مینای دندان شما تراش میخورد و این ممکن است دندان شما به خوردن برخی از خوراکی ها و نوشیدنی ها حساس شده باشد و نتوانید به راحتی از آن استفاده کنید و خوراکی های دلخواه خود را بخورید.

در این روش امکان تغییر رنگ دادن لمینت را نیز ندارید و اگر رنگ دندان شما با بقیه دندان هایتان یکسان نباشد این باعث مشکل برای شما خواهد شد.

شما حتی در هنگام جویدن نیز باید مراقب باشید که لمینت از جای خود جدا نشود. این احتمال خیلی کم اتفاق می افتد اما باید مراقبت های لازم را داشته باشید.

دندانی که لمینت می شود امکان دارد که پوسیده شود و در این حالت می توانیم از تاج دندان به طور کامل استفاده نمایید.

در صورتی که از لمینت خوب نگهداری شود، برای شما حداقل بین 7 تا 15 سال عمر می کند. البته این نگهداری سخت نیست همان بهداشت دهان و دندان و رعایت مصرف مواد غذایی کافیست تا دندان های زیبا و درخشانی داشته باشید.

خطرات لمینت دندان

لمینت دندان درکلینک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال لمینت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400