ارتودنسی,ارتودنسی دندان,سن ارتودنسی دندان,سن مناسب ارتودنسی دندان,ارتودنسی در سن پایین,ارتودنسی دندان اطفال,ارتودنسی دندان کودکان,هزینه ارتودنسی دندان,قیمت ارتودنسی دندان,ارتودنسی دندان در جوانی,تفاوت ارتودنسی کودکان و بزرگسالان,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی دندان مناسب چه سنی است؟

ارتودنسی دندان یکی از رشته های تخصصی دندانپزشکی است که در آن ناهنجاری های دندانی اصلاح و برطرف می شود. با ارتودنسی ، لبخند سالم و زیبایی را می توان بازگرداند که سهم همه است


ارتودنسی دندان مناسب چه سنی است؟

همه ما تقریبا با اصطلاح ارتودنسی آشنا هستیم. ارتودنسی دندان یکی از رشته های تخصصی دندانپزشکی است که در آن ناهنجاری های دندانی اصلاح و برطرف می شود. با ارتودنسی ، لبخند سالم و زیبایی را می توان بازگرداند که سهم همه است. در درمان ارتودنسی بایدها و نبایدهای زیادی وجود دارد ، اما سال اصلی این است: چه سنی مناسب برای ارتودنسی است؟

سن مناسب ارتودنسی چه زمانی است؟

سن مناسب برای ارتودنسی بین 8 تا 9 سال است. اولین مشاوره ارتودنسی باید در سن 7 سالگی انجام شود و سپس ارتودنسی در 8 تا 9 سالگی انجام شود. گرچه ارتودنسی برای همه سنین مناسب است ، اما دلایل مختلفی برای شروع ارتودنسی در دوران کودکی وجود دارد. افزایش اعتماد به نفس ، جلوگیری از پوسیدگی زودرس دندان و درمان آسانتر از مزایای ارتودنسی در سنین پایین است.

اولین سن برای شروع درمان ارتودنسی

وقتی برای اولین بار برای معاینه ارتودنسی به مطب دندانپزشکی مراجعه می کنید ، ارتودنتیست بسته به شدت و نوع ناهنجاری زمان مناسب برای شروع درمان را تعیین می کند. اگر دچار عارضه فک و صورت هستید ، معاینه قبل از بلوغ انجام می شود و متخصص ارتودنسی مهارت درمان را در بلوغ شروع می کند.

معمولا ، اولین سن درمان ارتودنسی برای پسران 9 سالگی و دختران 8 سالگی است و اگر میزان ناهنجاری زیاد باشد ، می توان زودتر از این سن درمان را شروع کرد. اما همه این موارد پس از معاینه توسط متخصص ارتودنسی تعیین می شود. اگر در زمان مناسب برای درمان ارتودنسی به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نکنید ، درمان ارتودنسی در سنین بالاتر کمی دشوارتر خواهد بود و بهبود آن طولانی تر می شود ، بنابراین درمان در سن مناسب می تواند از بسیاری از اختلالات دهانی دندانها در سنین بالاتر جلوگیری کند.

مشکلاتی که موجب نیاز به انجام ارتودنسی می‌شوند

بسیاری از ناهنجاری های دندانی و اختلالات فکی ارثی است. اما عوامل دیگری مانند مکیدن انگشت ، تغذیه نامناسب ، پوسیدگی دندان نیز می تواند این مشکلات را ایجاد کند. اختلالات گفتاری ، برآمدگی دندان ها و ... باعث می شود کودک به ارتودنسی اولیه احتیاج داشته باشد.

ارتودنسی برای همه سنین

از درمان ارتودنسی به شرط وجود دندان می توان در هر سنی استفاده کرد. بنابراین ، درمان ارتودنسی در هر سنی می تواند به بهبود شکل دندان ها و زیبایی لبخند شما کمک کند. اگرچه ارتودنسی درمانی مناسب برای همه سنین است ، اما اگر این درمان در دوران کودکی انجام شود ، قطعاً نتایج بهتر و مدت زمان درمان کوتاهتری را شاهد خواهیم بود.

چرا ارتودنسی در سنین پایین‌تر بهتر است؟

دلایل زیادی برای ارتودنسی در سنین پایین وجود دارد. اگر کودک ابتلا به اختلالات فک است ، ارتودنسی از همان ابتدا می تواند رشد فک را کنترل کند. اگر ارتودنسی در بزرگسالی انجام شود ، چاره ای نیست جز جراحی فک ، که بسیار دردناک و دشوار است. دوره نقاهت برای جراحی فک تقریباً 2 ماه است. این یکی از مهمترین دلایل نیاز به ارتودنسی در سنین پایین است.

ارتودنسی برای کودکان خردسال باعث سلامت دندان ها می شود. دندان هایی که کج و روی هم قرار دارند معمولاً خوب مسواک نمی زنند. این امر باعث پوسیدگی زودرس دندان ها و از بین رفتن دندان های سالم می شود. اگر ارتودنسی در سنین پایین انجام شود ، دندان ها صاف و یکدست می شوند و به راحتی تمیز می شوند.

ارتودنسی در سنین جوانی اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد. افرادی که از ناهنجاری های دندانی رنج می برند اغلب لبخند خود را از دیگران دریغ میکنند و برای پوشاندن دندان های خود کمتر صحبت می کنند.

با ارتودنسی در دوران کودکی ، کودک نه تنها زیباتر خواهد شد ، بلکه در ناهنجاری های دندانی درگیر نخواهد شد و با اصلاح دندان های خود اعتماد به نفس مضاعف پیدا می کند. دلیل دیگری که ارتودنسی را در دوران کودکی بهتر از بزرگسالی می دانیم حضور پررنگتر بزرگسالان در جامعه است. افرادی که کارشان سخنرانی و برگزاری جلسات زیاد است معمولاً علاقه ای به ارتودنسی ندارند زیرا مجبورند وقت زیادی را با سیمهای روی دندان خود بگذرانند. بنابراین ارتودنسی در دوران کودکی مناسب تر است.

تفاوت روند ارتودنسی در کودکان و بزرگسالان

در کودکان ، فک و دندان کاملاً رشد نکرده اند ، بنابراین درمان ارتودنسی برای آنها بسیار راحت تر است و دندانپزشک می تواند فک و دندان را به راحتی در موقعیت صحیح حرکت دهد ، اما در بزرگسالی فک کاملاً رشد کرده و امکان تغییر وضعیت فک وجود ندارد. همچنین ، روند درمان در بزرگسالان بسیار طولانی تر خواهد بود.

کلینک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

www.clinicgholhak.com


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

ارتودنسی ارزان در تهران
ارتودنسی ارزان در تهران

27 مهر 1402

آیا ارتودنسی دندان معایبی دارد؟
آیا ارتودنسی دندان معایبی دارد؟

17 مهر 1402

باورهای غلط ارتودنسی دندان
باورهای غلط ارتودنسی دندان

08 مهر 1402

پوسیدگی دندان در حین ارتودنسی
پوسیدگی دندان در حین ارتودنسی

21 شهریور 1402

ارتودنسی دندان برای سن بالا مناسب است؟
ارتودنسی دندان برای سن بالا مناسب است؟

17 شهریور 1402