ارتودنسی,ارتودنسی دندان,ماندگاری ارتودنسی,چرا ارتودنسی,هزینه ارتودنسی,درمان با ارتودنسی,روشهای ارتودنسی,اهمیت ارتودنسی,براکت,نصب براکت,مراقبت بعد از ارتودنسی,معایب ارتودنسی,مزایای ارتودنسی,دندانپزشکی,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

بهترین ارتودنسی دندان در تهران

اگر به دنبال بهترین ارتودنسی در تهران هستید مقاله زیر را بخوانید و با ما همراه باشید. شاید بدانید که کلمه ارتودنسی از دو کلمه "ارتو " و "دنسی" تشکیل شده است و معنی آنها به ترتیب "ردیف کردن" و "دندان" می باشد.


بهترین ارتودنسی دندان در تهران

اگر به دنبال بهترین ارتودنسی در تهران هستید مقاله زیر را بخوانید و با ما همراه باشید. شاید بدانید که کلمه ارتودنسی از دو کلمه "ارتو " و "دنسی" تشکیل شده است و معنی آنها به ترتیب "ردیف کردن" و "دندان" می باشد.

ارتودنسی دندان بیمار به معمولا چندین ماه یا سال طول می کشد. اما وقتی این دوره تمام شد نتیجه بسیار خوب و ماندگاری را برای فرد به یادگار می گذارد و تا آخر عمر همراه او خواهد بود.

حال اگر در شهر تهران هستید و به دنبال یک متخصص خوب هستید چگونه باید آن را انتخاب نمایید؟ در ادامه به توضیح علم ارتودنسی خواهیم پرداخت و در آخر  یکی از کلینیک های پیشرفته و باتجربه این رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

ارتودنسي يكي از شاخه هاي بسيار تخصصي در علم دندانپزشكي است و از قدیمی ترین شاخه های تخصص دندانپزشکی می باشد. فردی که در این رشته تحصیل می کند بعد از گذراندن دوره 6 ساله دندانپزشکی عمومی باید در امتحان تخصص خود نمره خوبی را کسب نمایند تا وارد شاخه ارتودنسی شوند و برای تخصص خود 3 تا 4 سال زمانی را طی کنند.

وقتی حرف از تخصص ارتودنسی زده می شود یعنی داشتن مهارت بالا تجربه و دانش بیشتر نسبت به دندانپزشک عمومی  که قادر است، مشکلات پیچیده تر را درمان نماید.

نکته ای که وجود دارد ارتودنتیست پس از دوره تخصص می تواند در امتحان بوردکشوری شرکت نماید و اگر نمره مناسب و قابل قبول این امتحان را بدست بیاورد در کارت ویزیت خود میتوان عبارت بورد تخصصی را استفاده ند و یا حتی عضو هیت علمی دانشگاه بشود.

حال که با این تخصص کمی آشنا شدید، باید گفت که ارتودنسی به چه منظوری انجام می گیرد؟

شاید بدانید ارتودنسی زمانی که ما دندان های نامرتبی داریم و نمی توانیم به خوبی رعایت بهداشت دندانها را داشته باشیم، با ردیف نمودن دندانها می تواند کمک کننده باشد. نامرتبی دندانها می تواند به دلیل کاهش توانایی رعایت بهداشت موجب پوسیدگی دندان های شما شود و ناراحتی های دندانی را افزایش میدهد. همچنین قطعا این نامرتبی در ظاهر فرد نیز تاثیرگذار است و از اعتماد بنفس او می کاهد.

علاوه بر آن نا منظمی دندان ها در هنگام جویدن می تواند عامل ایجاد فشار زیادی به ماهیچه های سر و گردن باشد که  باعث بروز درد گردن، سردرد و یا حتی درد  کمر و شانه شود.

در ادامه به این می پردازیم که چرا باید ارتودنسی دندان انجام داد و این نوع از درمان برای چه کسی مناسب است؟ دندانپزشک ارتودنسی مناسب به جه کسی گفته می شود؟

ارتودنسی دندان در تهران

چرا باید ارتودنسی انجام دهیم؟

ارتودنسی یکی از رشته های علم های دندانپزشکی است و به شما کمک می کند که اگر دندان های نامرتبی دارید با بهره گیری از روشهای نوین و به روز این مشکل را برطرف سازید و به زیبایی لبخندتان بیفزایید.

شاید برای شما سوال باشد که اگر دندان هایتان ارتودنسی نشود ممکن است به مرور زمان اصلاح گردد و در جای صحیح خود قرار بگیرد؟

جواب ما به سوال شما خیر است. چرا که دندان ها پس از رویش در محیط دهان در همان حالت باقی می ماند و تنها با روش های درمان ارتودنسی می توانید آن را برطرف سازید . می توانید با متخصص ارتودنسی مشورت نمایید تا زمان مناسب برای انجام درمان مورد نیاز  را برای شما تعیین نماید.

در مورد کودکان و نوجوانان تشخیص و معاینه بسیار حائز اهمیت است زیرا درزمان رشد و تکامل می توان از درمانهای ارتودنسی در جهت بهبود شرایط تکاملی استفاده نمود. بهترین زمان ویزیت ارتودنسی 6 سالگی و پس از آن سالیانه توسط متخصص ارتودنسی است . در این شرایط می توان از بسیاری از مشکلات پیشگیری نمود و درمان مناسب را برای این افراد در حین بلوغ انجام داد.

رویش دندانهای دائمی از 6 تا 12 سالگی می باشد که در صورت معاینات دوره ای سالیانه می توان از بسیاری از مشکلان از جمله نامرتبی های دندانی جلوگیری نمود.  مرتب بودن دندانها حین سالهای نوجوانی باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود

هزینه های درمان ارتودنسی به نوع درمان، سن بیمار، درمانهای جانبی و طول دوره درمان بستگی دارد که فقط پس از معاینه تخصصی امکان تعیین دارد.  قبل از درمان ارتودنسی می بایستی تمام دندانهای پوسیده درمان شوند و محیط دهان کاملا عاری از باکتریهای پاتوژن باشد.

همین موارد باعث می شود شما علاوه بر هزینه ارتودنسی، هزینه های دیگری را نیز پرداخت نمایید و این مبلغ درمان را برای شما بالاتر می برد.

روش های جدید تر درمان ارتودنسی دندان  هزینه بالاتری دارند  برای مثال درمان ارتودنسی شفاف با الاینر گرانتر از براکت فلزی معمولی است. از این رو انتخاب روش و نوع وسیله مورد استفاده هم یکی از فاکتورهای تعیین کننده  هزینه درمان است که در مشاوره با ارتودنتیست مشخص می شود.

روشهای جدید درمان ارتودنسی

اهمیت انجام ارتودنسی در چیست؟

کمک به بهبود رعایت بهداشت:

به این مورد دقت کرده اید که وقتی میخواهید مسواک بزنید، به بعضی نقاط دندان دسترسی راحتی ندارید و نمیتوانید به خوبی آن را تمیز نمایید. حال تصور کنید دندان های نامرتب و کج باشند و ردیف هم قرار نداشته باشند. تمیز کردن دندان های نامرتب بسیار سخت و دشوار خواهد شد. از این جهت احتمال پوسیدگی دندان ها نیز بسیار زیاد می شود و ممکن است عفونت های لثه را نیز به دنبال داشته باشد. وقتی دندان های شما کامل تمیز نشودو روی آنها کامل پاک نشود به مرور سطح دندان ماده چسبناک و سختی تشکیل می شود که به مرور زمان تبدیل به جرم می شود.

جرم دندان به وجود آمده محل مناسبی برای کلونی سازی باکتری ها محسوب می شود و باکتری ها می توانند در آن ورود کنند از باقیمانده غذای روی دندان تغذیه می نمایند. این باعث می شود سطح  دندان اسیدی شود و به مرور کلسیم مینای دندان را از بین ببرد.

مینای دندان بخش اصلی محافظت است و اگر باکتری ها به لایه های عمیق تر نفوذ کنند، پوسیدگی دندان ایجاد می شود. اما این موارد به همینجا منتهی نمی شود، امکان این وجود دارد که در این بین لثه ها نیز درگیر شوند و عفونت کنند و همین باعث تحلیل رفتن استخوان و بافتهای نگهدارنده دندان می شود.

 اگر شما بتوانید دندان خود را به خوبی تمیز کنید درگیر چنین مسائلی نخواهید شد. اما باید بدانید که با وجود ایرادات دندانی این کار دشوار است اما ارتودنسی به شما کمک خواهد کرد ، دندان های صاف و سالمی داشته باشید و بعد از دوره درمان به راحتی از پس تمیز کردن آن بر آیید.

کمک به بهبود تکلم:

از مشکلات دیگری که دندان های نامرتب می توانند ایجاد کنند، ایراد تلفظ و تکلم است که می توان این مورد را با ارتودنسی بر طرف نمود .

بهبود زیبایی:

  تقاضای بیشتر مردم از درمان ارتودنسی ، جنبه زیبایی است. قطعا اگر دندان های نامرتب در دهان شما وجود داشته باشد، لبخند شما زیبا نخواهد بود. شما با درمان ارتودنسی می توانید این موضوع را درمان نمایید و به زیبایی خود بیافزایید. همچنین با درمان ارتودنسی مشکلاتی همچون عقب یا جلو بودن چانه را نیز میتوانید برطرف سازید و صورتی زیبا داشته باشید.

حال به این بپردازیم که در ارتودنسی چه مواردی مهم تر است:

  • استفاده از گزینه های جدیدتر و پیشرفته درمانی

در حال حاضر روش های جدیدی برای برطرف کردن مشکلات دندانی بوجود آمده است و شما بابت مسائلی همچون: فاصله بین دندان‌ها، نامنظمي دندانها، نهفتگي دندانها، بیرون زدگی دندانها، بزرگي يا كوچكي فكين و ... میتوانید روشی را برای خود انتخاب نمایید.

انتخاب نوع درمان به موارد زیر بستگی دارد:

  1. سن
  2. ظاهر دندان و زیبایی آن
  3. طول دوره درمان
  4. هزینه و ترجیح شخصی بیمار و متخصص

اما با این حال اگر به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید بهترین درمان را با مشورت شما انتخاب می کند . این اولویت درمانی بهترین انتخاب برای شخص شما با مشکلات شما خواهد بود.  قطعا استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها در این شاخه برای بیمار بهتر است و درمان راحتر صورت می گیرد.

در مقالات بعدی حتما به بررسی این روش ها می پردازیم.

  • هزینه انجام ارتودنسی مناسب

یکی از فاکتورهای مهم که قبلا نیز درباره اش گفته شد هزینه درمان می باشد. بهتر از قبل از انتخاب ارتودنتیست مناسب خود، اول از قیمت های درمان اطلاع کسب کنید تا بهتر بتوانید برای انجامش تصمیم بگیرید.

هزینه های ارتودنسی به مواد مورد استفاده و همچنین میزان پیچیدگی کار بستگی دارد و با توجه به کاری که برای شما انجام می شود قیمتی متفاوت دارد.

لازم به ذکر است که، تمام برندهاي معتبر ارتودنسی در اروپا و آمريكا توليد مي شوند  و این  محصولات وارداتي هستند و از دلایل هزینه بر بودن آن میتوانیم این مواد هزینه بر را ذکر کنیم . البته هزينه ي درمان ارتودنسی به صورت اقساطي ميباشد  و در مقايسه با بسياري درمانها كه تمام هزينه يكجا دريافت ميشود، ارتودنسی درمان مرقون به صرفه تری است. شما هزینه ی ارتودنسی را می توانید در طی یک سال که برابر با طول درمان ارتودنسی است، پرداخت کنید.

  • آرامش بیمار در محیط کلینیک

یکی از موارد حائز اهمیت و  مهم برای بیماران ارتودنسی، راحتی  و آرامش در محیط کلینیک است. منظور از راحتی این است که در کلینیک تمامی کارها همچون:

  • زمان بندی نوبتها و درمان
  • زمان انتظار
  • راحتی اتاق انتظار از نظر سرمایش/گرمایش و مبلمان
  • برخورد مناسب کارکنان
  • دستیابی آسان به ارتودنتيست یا متخصص ارتودنسی جهت پرسیدن سؤالات
  • سهولت دسترسی به مطب

این حق بیمار است که در جلسه ویزیت تمامی سوالات در ذهن خود را بپرسد. متخصصین کلینیک قلهک زمان کافی برای مشاوره و ارائه طرح درمان برای بیماران خود تخصیص می دهند.

  • از سردرگمی در آوردن بیمار

 قبل از ارتودنسی نیاز است دندانپزشک معاینات لازم را انجام  می دهد و تمامی دندان های پوسیده بیمار را مشخص  و درمان می کند پس از آن متخصص ارتودنسی درمان را آغار می کند.  تمامی مراحل به  بیمار به طور کامل توضیح داده می شود و رادیوگرافی ها و فوتوگرافی های مورد نیاز تهیه می شود.

اهمیت انجام ارتودنسی

نصب براکت توسط متخصص ارتودنسی چگونه است؟

بعد از اینکه متخصص ارتودنسی را انتخاب نمودید و از درمان ارتودنسی مطمئن شدید،  یک سری عکس های مخصوص تهیه می نمایید  که قبل از شروع ارتودنسی از فک و دندان ها گرفته می شود.

برای نصب براکت آمادگی خاصی لازم نیست چرا که انجام این کار درد ندارد و بی حسی نیاز ندارد. در ابتدا متخصص ارتودنسی یک براکت را برای هر دندان در نظر می گیرد و نگین را بوسیله چسب به دندان می چسباند.

گاهی بر روی دندان آسیاب بزرگ شما از عقب دهان حلقه ای فلزی که به بند ارتودنسی نام دارد قرار میگیرد و در آخر کار سیم های ارتودنسی به براکت ها متصل می شود.

برای وصل نگه داشتن سیم به نگین براکت، از کشهای رنگی یا طوسی به انتخاب بیمار استفاده می شود.

در آخر متخصص ارتودنسی بایدها و نبایدها را به شما توضیح میدهد و نحوه مراقبت از براکت را به صورت شفاهی یا بروشور، به شما میدهد و به منزل میروید.

شما در هر مرحله از درمان که هستید باید حتما هر سوالی دارید از متخصص ارتودنسی خود بپرسید تا بعد انجام ارتودنسی مشکلی برایتان پیش نیاید.

نصب براکت توسط متخصص ارتودنسی

 بازگشت نتایج درمان ارتودنسی

سوال متداولی که اغلب بیماران در ذهن خود دارند این می باشد که آیا این نوع از درمان تا آخر عمر بدون مشکل باقی می ماند و یا امکان این وجود دارد که دوباره دندان ها مثل سابق بشود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که، ثابت ماندن درمان بوسیله ارتودنسی دندان به عواملی بستگی دارد گه از آنها می توانیم موار زیر را نام ببریم:

  • انجام درمان ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی
  • عمل به توصیه های متخصص ارتودنسی حین درمان
  • عمل به توصیه های متخصص ارتودنسی پس از درمان
  • مراجعه های مداوم و همیشگی  بیمار به متخصص ارتودنسی در طی درمان و پس از اتمام درمان

از این عوامل ما نتیجه می گیریم که برای درمان ایده آل و دائمی بیمار و دندانپزشک باید با هم هماهنگ باشند و بیمار به تمامی صحبت های دندانپزشک خود توجه نمایند حتی بعد از بهبودی کامل این مراقبت و رسیدگی ادامه دارد.

در ادامه شما را با یکی از کلینیک های معتبر دندانپزشکی در تهران آشنا میکنیم، شاید این مجموعه گزینه مناسبی برای شما باشد.

نتایج درمان ارتودنسی

کلینک قلهک در شمال تهران

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که نزد فرد متخصص برویم و درمان دندان خود را به بهترین حالت ممکن انجام بدهیم تا دندان هایی سالم داشته باشیم.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که همکاران دندانپزشکان متخصص متعددی فعالیت می نمایند و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

مراجعه به دندانپزشکی بعد از تزریق ژل
مراجعه به دندانپزشکی بعد از تزریق ژل

05 مرداد 1403

همه چیز درباره ونیر دندان
همه چیز درباره ونیر دندان

27 تیر 1403

چرا در ارتودنسی دندان را میکشند؟
چرا در ارتودنسی دندان را میکشند؟

13 تیر 1403

بریس ارتودنسی دندان
بریس ارتودنسی دندان

04 تیر 1403

وظایف دندانپزشکی اطفال
وظایف دندانپزشکی اطفال

31 خرداد 1403