مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

دندانپزشکی اطفال شمال تهران

دندانپزشکی اطفال یکی از مهمترین حوزه ها در دندانپزشکی می باشد چرا که با سلامت کودکان در ارتباط هستند. شما به عنوان والد باید هر چند وقت یکبار فرزند خود را به دندانپزشکی ببرید و از سالم بودن دندان های آن مطمئن باشید.
اگر به شمال تهران نزدیک هستید و مسیر راحتی برایتان دارد کلینیک دندانپزشکی قلهک گزینه انتخابی مناسب برای شما خواهد بود.


دندانپزشکی اطفال شمال تهران

دندانپزشکی اطفال یکی از مهمترین حوزه ها در دندانپزشکی می باشد چرا که با سلامت کودکان در ارتباط هستند. شما به عنوان والد باید هر چند وقت یکبار فرزند خود را به دندانپزشکی ببرید و از سالم بودن دندان های آن مطمئن باشید.
اگر به شمال تهران نزدیک هستید و مسیر راحتی برایتان دارد کلینیک دندانپزشکی قلهک گزینه انتخابی مناسب برای شما خواهد بود.

مراقبت و پیشگیری از آسیب های دندانی بسیار مهم است. این امر به ویژه در هنگام رویش دندانهای شیری تا زمانی که دندانهای دائمی جایگزین شوند از اهمیت بیشتری برخوردار است. های انجام شده در زمینه دندانپزشکی اطفال می تواند به رشد طبیعی فک ، دندانهای دائمی سالم و همچنین توانایی جویدن و صحبت صحیح کودکان کمک کند. هرچه دندان های دائمی و با گذشت زمان از لثه بیرون بزنند ، اهمیت مراقبت از دندان نیز به همان اندازه مهمتر و ضروری تر میشود.

دندانپزشکی-اطفال

چگونگی رشد دندان های اطفال 

دندان های شیری از سن 6 تا 24 ماهگی رشد می کنند و با شروع دندان های فک پایین و میانی شروع می شوند. در سن 6 سالگی دندان های شیری به تدریج می ریزند و دندان های دائمی جایگزین می شوند که قرار است تا پایان عمر با کودک باقی بمانند. روند رویش دندان دائمی معمولاً تا سن 12 سالگی به پایان می رسد. بنابراین ، دندانپزشکی اطفال تا سن 12 سالگی کاملاً نیازهای دهان و دندان کودکان را برآورده می کند.

پس از درآمدن و رشد دندان های دائمی ، والدین نیز در کنار دندانپزشکان نقش مهمی دارند. دندانپزشکان اطفال کاملاً با والدین در ارتباط هستند و در مورد نحوه مراقبت ، نگهداری و مدیریت مشکلات کودکان به والدین مشاوره و نکاتی می دهند. برخی از این آموزش ها عبارتند از:

  • مدیریت دندان های شیری
  • نحوه صحیح مسواک زدن (روزی 3 بار با رعایت نکات ایمنی)
  • مدیریت در آمدن دندان های دائمی و نحوه مراقبت از کودک در این سنین
  • نحوه استفاده از دهانشویه ها
  • نحوه مدیریت درد دندان
  • مدیریت عادات مضر دهانی کودک
  • کنترل رژیم غذایی و نوع خوراکی هایی که کودک میخورد.
  • نحوه مدیریت شکستگی دندان
  • و …

اگر مشکلی متوجه دهان ودندان کودک باشد بهتر است از سن 4 سالگی برای اولین بار کودک را به نزد دندانپزشک اطفال ببرید. در سن 6 سالگی برای ارزیابی الگوی صحیح رشد صورت و بایت کودک و روند در آمدن اولین دندان های دائمی نیز حتما باید به دندانپزشک مراجعه کرد. از آن به بعد ویزیت منظم به دندانپزشک بسته به سلامت و پیشرفت دهان کودک هر 6 ماه یا هر یکسال یک بار باید انجام شود.

ترس-دندانپزشکی-اطفال

راه های مقابله با ترس کودکان از دندانپزشکی

ترس از دندانپزشکی اطفال در بین کودکان وجود دارد و شما باید با رفتار خود آرامش را به فرزندتان انتقال دهید تا احساس بدی به آن دست ندهد. 

از مهمترین کارهایی که در قبال فرزندتان میتوانید انجام دهید شامل موارد زیر می باشد:

  • بهترین حالت ممکن، حضور والدین در کنار فرزند.
  • در این صورت دندانپزشک خط مشی را به کودک نشان می دهد، حضور والدین در مطب را تضمین می کند و با دندانپزشک خود همکاری بیشتری می کند.
  • حال اگر در هر جلسه با کودک تغییر کند، روند فوق از همان ابتدا تکرار می شود و این امر زمان زیادی می برد و مانع از برقراری ارتباط موثر دندانپزشک با کودک و کنترل ترس او می شود.
  • کودکان بالای 2.5-3 سال که هیچ گونه مشکل روحی و جسمی ندارند، می توانند با یکی از والدین خود (یا والدین با هم) به دندانپزشک اطفال مراجعه کنند و همکاری لازم را با وی داشته باشند.
  • اگر کودک و والدینش خواسته های دندانپزشک اطفال را به دقت رعایت کنند و با او همکاری لازم را داشته باشند، کودک بدون بیهوشی و روی، توانایی و توانایی مناسب برای آموزش و در نهایت درمان های مورد نیاز را خواهد داشت.

اگر معاینات دوره ای دندانپزشکی در زمان مناسب و در فواصل زمانی معین انجام شود، کودک همکاری بیشتری با دندانپزشک داشته و ترس او کنترل می شود.

حال اگر زمانی که کودک دندان درد دارید به دندانپزشک مراجعه کنید و کودک تصویر مناسبی از دندانپزشک نداشته باشد، یکی دو جلسه طول می کشد تا کودک با یونیت ها و تجهیزات متعددی که وجود دارد آشنا شود.

  • بهتر است در اولین ویزیت دندانپزشکی کودک (در صورت کم سن بودن) کودک را در آغوش والدین معاینه کنید تا احساس امنیت بیشتری کند و سپس به مرور او را به یونیت دندانپزشکی راهنمایی کنیم.
  • در جلسات بعدی کودک را با وسایل دندانپزشکی (که خطرناک نیست) آشنا می کنیم. به این صورت که به کودک عروسک های دندانپزشکی که فکر می کند دندانپزشک اوست، می دهیم. در این صورت می تواند وسایل دندانپزشکی را لمس کند و با دست زدن به آنها متوجه می شود که این وسایل هیچ خطری برای او نخواهد داشت.

دندانپزشکی-اطفال-شمال-تهران

دندانپزشکی اطفال در کلینیک تخصصی دندانپزشکی قلهک در تهران

شما برای ترمیم و درمان دندان کودک خود  احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها از جمله دندانپزشکی اطفال و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

clinic-gholhak


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

ترمیم دندان چیست؟

07 اسفند 1402

تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک
تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک

09 آبان 1402

چکاپ دندانپزشکی اطفال
چکاپ دندانپزشکی اطفال

03 شهریور 1402

رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال
رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال

25 مرداد 1402

ارتودنسی نامرئی در دندانپزشکی اطفال
ارتودنسی نامرئی در دندانپزشکی اطفال

21 مرداد 1402