مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

بیهوشی در دندانپزشکی اطفال

مراجعه به دندانپزشکی اطفال یکی از دغدغه های والدین است چرا که در سنین پایین کودکان ترس دارند و به راحتی امکان درمان دندان آنها وجود ندارد. از این رو میتوان با استفاده از روش هایی همچون بیهوشی مراحل درمان را آسان نماییم.


 

بیهوشی در دندانپزشکی اطفال

مراجعه به دندانپزشکی اطفال یکی از دغدغه های والدین است چرا که در  سنین پایین کودکان ترس دارند و به راحتی امکان درمان دندان آنها وجود ندارد. از این رو میتوان با استفاده از  روش هایی همچون بیهوشی مراحل درمان را آسان نماییم.

 زمانیکه کودکی در مطب دندانپزشکی برای درمان همکاری نمی کند و متخصص دندانپزشکی کودکان پیشنهاد درمان دندانپزشکی در شرایط بیهوشی عمومی یا آرامبخشی را به والدین می دهد.

 والدین بسیار نگران می شوند چون اطلاعاتی درباره آن ندارند با شنیدن کلمه بیهوشی ترس در دل آنها ایجاد میگردد. از این رو دنبال این هستند که راهی پیدا کنند تا فرزندشان بیهوش نشود.

قطعا میدانید که درمان دندانپزشکی کودک بدون بیهوشی انجام می شود اما در برخی مواقع که کودک به هیچ عنوان همکاری ندارد نیاز استفاده از آن کاملا حس خواهد شد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی روش بیهوشی در دندانپزشکی اطفال بپردازیم.

دندانپزشکی اطفال

دلایل بیهوشی در دندانپزشکی اطفال

همانطور که گفته شد بیهوشی یکی از روش های آسانتر انجام شدن مراحل دندانپزشکی اطفال می باشد. اما آیا تمامی کودکان نیاز به آن دارند؟

فرزند شما در چه شرایطی باید از بیهوشی استفاده نماید؟

۱. سن بسیار کم 

۲. تعداد دندانهای پوسیده 

۳.داشتن اضطراب و ترس زیاد

۴. ناتوانی ذهنی یا جسمی 

۵. اتیسم یا بیش فعالی 

در صورت وجود این شرایط بهتر است که از بیهوشی استفاده نمایید. چرا که خاطرات بدی که براثر انجام درمان دندانپزشکی با زور و فشار در ذهن کودک بماند ممکن است باعث ترس و وحشت شدید او شود.

روش انجام  بیهوشی دندانپزشکی اطفال

روش بیهوشی در دندانپزشکی اطفال

بهوشی در دندانپزشکی اطفال به صورت های مختلفی انجام میشود. در ابتدا به روش های مختلفی مانند ریختن قطره در بینی یا دادن داروی خوراکی یا حتی ماسکی که گاز تنفسی از آن خارج می شود به کودک آرامبخشی(سدیشن) قبل کار داده می شود که هنگام ورود به اتاق عمل و جدا شدن از والدین نترسد.

پس از آن در اتاق عمل زیر نظر متخصص بیهوشی ، برای کودک آرامبخشی(سدیشن) به میزانی که برای کار دندانپزشکی نیاز است و یا بیهوشی عمومی انجام خواهد شد و درمان دندانپزشکی شروع می شود.

داروهایی که برای آرامبخشی یا بیهوش کردن کودک نیاز است به صورت وریدی (داخل رگی) تزریق خواهد شد. و در تمام مراحل کار کودک باید به دقت مونیتور شود یعنی تنفس ضربان قلب و سایر علائم حیاتی وی توسط دستگاه چک شود و متخصص بیهوشی و تکنسین بیهوشی از ابتدا تا پایان کار حضور داشته باشند.

عوارض بیهوش کردن اطفال برای درمان دندانها چیست؟

اگر کودک شما در مراکز معتبر زیر نظر متخصص بیهوشی و با تجهیزات کافی درمان شود و میزان داروها توسط متخصص بیهوشی کنترل گردد این کارهیچگونه عارضه ای بر روی هوش و تمرکز و حافظه و رشد کودک نخواهد داشت.

در هیچ مقاله علمی و تحقیقاتی معتبری تایید نشده که بیهوش کردن یا آرامبخشی اصولی تاثیری بر روی بیش فعالی یا حافظه یا تمرکز یا هوش کودک داشته باشد.

سالهای زیادی است که در کشور ما درمانهای دندانپزشکی در شرایط بیهوشی عمومی یا آرامبخشی انجام می شود ودر بین هزاران کودکی که درمان شده اند تعداد موارد انگشت شماری فوت وجود داشته که پس از بررسی های دقیق مشخص شده که یا کودک دچار بیماری سیستمیک پیشرفته و کنترل نشده بوده و یا مرکز مربوطه مجوز انجام کار دندانپزشکی در شرایط بیهوشی یا آرامبخشی را نداشته است.

بنابراین این مساله در صورت انجام کار در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص بیهوشی و متخصص دندانپزشکی کودکان جای نگرانی ندارد.

پیشنهاد ما به شما این است که با تحقیقات کافی راجع به این کار منطقی و علمی فکر کنید و نگرانی و استرس بیش از اندازه نداشته باشید.حتما در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص بیهوشی کار را انجام دهید.

فریب تبلیغات غیرعلمی که در انها تضمین درمان دندانها بدون بیهوشی را می دهند یا از عناوین نادرست مانند خواب شیرین استفاده می شود را نخورید.

حتما توسط متخصص دندانپزشکی کودکان کار دندانها انجام شود.

و توجه داشته باشید بر طبق دستورالعمل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام هرگونه درمان بیهوشی یا آرامبخشی در مطب های دندانپزشکی ممنوع است و این کار باید در محیط بیمارستانی یا مراکز جراحی محدود  انجام شود.

بیهوشی

دندانپزشکی اطفال در کلینیک تخصصی دندانپزشکی قلهک در تهران

شما برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

clinic-gholhak

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک
تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک

09 آبان 1402

چکاپ دندانپزشکی اطفال
چکاپ دندانپزشکی اطفال

03 شهریور 1402

رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال
رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال

25 مرداد 1402

ارتودنسی نامرئی در دندانپزشکی اطفال
ارتودنسی نامرئی در دندانپزشکی اطفال

21 مرداد 1402

رفتار دندانپزشکی اطفال
رفتار دندانپزشکی اطفال

09 مرداد 1402