مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

دندانپزشکی تخصصی اطفال

دندانپزشکی اطفال یکی از شاخه ها در دندانپزشکی می باشد که نیاز هر کودک شماست. شما به عنوان والدین فرزندتان باید از بدو رویش دندان های او به سلامت دهان و دندانش اهمیت دهید تا در بزرگسالی از مشکلات جدی در امان باشند و با دندان های سالم زندگی کنند.


 

دندانپزشکی تخصصی اطفال

دندانپزشکی اطفال یکی از شاخه ها در دندانپزشکی می باشد که نیاز هر کودک شماست. شما به عنوان والدین فرزندتان باید از بدو رویش دندان های او به سلامت دهان و دندانش اهمیت دهید تا در بزرگسالی از مشکلات جدی در امان باشند و با دندان های سالم زندگی کنند.

 

دندانپزشکی متخصص کودکان همانطور که از نام آن مشخص است با سلامت دهان و دندان کودکان سر و کار دارد، یک دندانپزشک پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی و گذراندن آزمون ورودی مقطع تخصص می تواند این رشته را انتخاب کرده و در آن تخصص خود را بگیرد. یک دندانپزشک کودکان به مدت ۳ سال در مقطع تخصص تحصیل کرده و به طور عملی و تئوری تمامی آموزش های لازم را برای درمان آسیب های دهان کودک می گذارند و می تواند در یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان مشغول به کار شود.

همچنین با گذراندن آزمون بورد تخصصی می تواند به عنوان استاد دانشگاه و هیئت علمی در دانشگاه نیز فعالیت کند.

یک دندانپزشکی متخصص کودکان خدمات مختلفی در مطب خود به بیماران ارائه می کند از جمله :

دندانپزشکی تحت بیهوشی

فلورایدتراپی

جرمگیری و بروساژ

عصب کشی و کشیدن دندان

ارتودنسی دندان

فیشورسیلانت

کشیدن دندان

هدایت رفتاری کودکان و غیره.

دندانپزشکی  کودکان

 

دندانپزشکی تحت بیهوشی

در بسیاری از مواقع ، وجود ترس از اعمال دندانپزشکی در کودکان ، موجب عدم درمان دندان آن ها می شود ؛ در این مواقع دندانپزشک اطفال ، توصیه به انجام دندانپزشکی تحت بیهوشی می کند ؛ بسیاری از والدین در برابر این نوع درمان مقاومت می کند ؛ در این باره لازم به ذکر می باشد در صورت مراجعه به پزشک ماهر و چیره دست ، نه تنها هیچ گونه مشکلی کودک شما را تهدید نمی کند ، بلکه درمان او نیز با تمام دقت انجام می گیرد ؛ بنابراین به دندانپزشک کودک خود اطمینان نمایید چرا که ایشان در همه حال بهترین روش درمانی را برای کودکان انتخاب می کنند.

 

فلورایدتراپی

فلوراید ، ماده ای است که به طور طبیعی در مواد غذایی وجود دارد ؛ بنابراین می توان گفت این روش درمانی ، هیچ گونه خطری برای کودکان ندارد ؛ در این روش درمانی به منظور رفع یا پیشگیری از پوسیدگی دندان ، از فلوراید استفاده می کنند ؛ به این صورت که فلوراید را به صورت ژل یا کف بر روی دندان ها قرارمى دهند ؛ لازم به ذکر است که این روش درمانی ، هیچ گونه دردی ندارد و از این رو نیاز به بی حسی نیز ندارد.

 

عصب کشی و کشیدن دندان کودکان

در مواقعی که نسبت به درمان دندان اطفال توجه نشود ، عفونت موجود در دندان آن ها به ریشه می رسد و در این زمان نیاز به انجام عصب کشی دندان است.

 

بسیاری از والدین نسبت به درمان دندان شیری کودک خود ، توجه نشان نمی دهند ؛ چرا که طبق گفته آن ها دندان های شیری ، پس از گذشت مدت زمانی از بین رفته و می افتند ؛ در این باره نیاز به ذکر می باشد که وجود دندان های شیری نقش به سزایی در سلامت دندان های دائمی دارند ؛ زیرا در صورتی که عفونت دندان های شیری به ریشه رسیده و نسبت به درمان آن اقدام نشود ، امکان درگیری جوانه دندان دائمی و خرابی آن نیز وجود دارد.

 

در اکثر مواقع با توجه به میزان پیشرفت پوسیدگی در دندان های کودکان ، از روش هاى درمانی مختلفى مانند پالپوتومى و پالپكتومى استفاده می شود. در مواقعی که عفونت دندان کودکان ، بسیار جدی باشد ؛ دندانپزشک کودکان ، کشیدن دندان را به والدین پیشنهاد می دهد .

ویژگی دندانپزشکی اطفال

 

متخصص دندانپزشکی کودکان در تهران

در شهر تهران  متخصصین دندانپزشکی کودکان زیادی وجود دارد که کلینیک دندانپزشکی قلهک یکی از بهترین آن ها می باشد،

از جمله سوالات متداولی که والدین هنگام بردن کودک خود به دندانپزشکی کودکان با آن مواجه می شوند درباره انتخاب دندانپزشکی متخصص کودکان است.

برای انتخاب یک دندانپزشک متخصص اطفال خوب و با تجربه راه های مختلفی وجود دارد که یکی از متداول ترین آن ها پرس و جو از دوستان و جستجو در گوگل می باشد.

شما پس از تهیه لیستی از بهترین متخصصین دندانپزشکی کودکان برای مشاوره و آشنایی کودک با آن محیط به آن جا بروید و به کودک خود اجازه دهید دندانپزشک خود را انتخاب کند.

حتما هنگام انتخاب دندانپزشک کودکان به نحوه برخورد او و محیط دندانپزشکی توجه کنید.

محیط دندانپزشکی باید دارای فضای مجزا برای کودکان باشد تا آن ها در آنجا منتظر نوبت خود شوند.

 

ویژگی بهترین دندانپزشک متخصص کودکان

بهترین متخصص دندانپزشک اطفال ، علاوه بر در نظر گرفتن مشکلات فعلی دندان های کودکان ، وضعیت دندان های آنان در آینده را نیز مورد بررسی قرار داده و با توجه به این موارد بهترین روش درمانی را برای آنان برمی گزیند.

بهترین متخصص دندانپزشک اطفال ، باید بروز هر گونه مشکلات دندانی در کودکان را تشخیص داده و بهترین روش های پیشگیری را به والدین کودکان آموزش دهد ، تا کودکان از بروز هر گونه مشکلات دندانی در امان بمانند.

تخصص دندانپزشکی کودکان ، رشته ای مبتنی بر روانشناسى می باشد ؛ به همین علت دندانپزشک اطفال ، باید بر تمامی روش های کنترل رفتار کودکان تسلط داشته باشد.

بهترین دندانپزشک اطفال ، باید توانایی ایجاد حس آرامش در کودکان را داشته باشد تا بدین ترتیب بتواند سبب از بین رفتن ترس آن ها از امور دندانپزشکی شود.

بهترین دندانپزشک کودکان ، باید بسیار صبور باشد تا بتواند در برابر بی قراری های کودکان با آرامش برخورد کرده و در آن زمان روشی مناسب برای آرام کردن آن ها انتخاب کند.

دندانپزشکی کودک

 

دندانپزشکی اطفال در کلینیک تخصصی دندانپزشکی قلهک در تهران

شما برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

clinic-gholhak


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

ترمیم دندان چیست؟

07 اسفند 1402

تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک
تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک

09 آبان 1402

چکاپ دندانپزشکی اطفال
چکاپ دندانپزشکی اطفال

03 شهریور 1402

رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال
رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال

25 مرداد 1402

ارتودنسی نامرئی در دندانپزشکی اطفال
ارتودنسی نامرئی در دندانپزشکی اطفال

21 مرداد 1402