مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کامپوزیت دندان در تهران


کامپوزیت دندان در تهران

کامپوزیت دندان یک درمان در دندانپزشکی می باشد که به دو منظور ترمیم دندان و جهت تغییر سایز، فرم و رنگ دندان استفاده می شود. کامپوزیت دندان ماده ای خمیری شکل از جنس رزین هم رنگ دندان است که بر روی دندان فرم داده می شود و به کمک اشعه مخصوص سفت می شود.

 مطمئنا همه‌ی افراد علاقه مند هستند تا لبخندی زیبا بر چهره داشته باشند. برای این منظور هم داشتن دندان هایی سالم و منظم ضروری است. زمانی که شما برای پر کردن حفره های دندان به دندانپزشک مراجعه می‌کنید، متوجه استفاده از مواد خمیری می‌شوید. این مواد خمیری که همرنگ دندان های شما هستند، روی سطح دندان را با فرمی که دندانپزشک به آن‌ها می‌دهد، می‌پوشانند. در پایان کار این لایه‌ی خمیری باید تثبیت شود. دندانپزشک این کار را به کمک نور آبی انجام می‌دهد.

کامپوزیت دندان جزء خدمات پر مخاطبی است که ممکن است برای انجام آن تفاوت قیمت در کلینیک های مختلف دیده شود. مسلما هر یک از خدمات دندانپزشکی یک تعرفه خاصی دارد و این تعرفه می‌تواند با توجه به کیفیت مواد، کیفیت کار دندانپزشک، برند مورد استفاده و..‌. افزایش پیدا کند. 

 

فواید و مضرات کامپوزیت دندان

کامپوزیت به دلیل داشتن رنگ مشابه دندان های طبیعی در دندانپزشکی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. کامپوزیت ونیر دندان یا باندینگ کامپوزیت دندان در بیلدآپ کلی دندان یا در راستای رفع عیوب و نقص های ظاهری ایفای نقش می‌کند.

ونیر در حقیقت معادل با همان پوسته ها یا لایه های عمیقی است که روی سطح دندان های فرد را پوشش می‌دهند. بنابراین از فواید و کاربردهای کامپوزیت دندان این است که در ظاهر دندان ها تغییرات کلی ایجاد می‌کند‌. رنگ دندان ها را بهبود می‌بخشد و به تغییر شکل نسبی دندان ها نیز کمک می‌کند. علاوه بر تمام آن چه که اشاره کردیم، در ترمیم دندان ها هم کاربرد دارد. 

 

مزایای کامپوزیت دندان

با کامپوزیت دندان های خود به لبخندتان بهبود بخشید. جالب است بدانید که بسیاری از مردم زمانی که می‌خندند یا لبخند می‌زنند، از ظاهر دندان های خود راضی نیستند. بهبود طرح لبخند برای هر فرد مزایایی را به همراه دارد‌. زیرا زیبایی لبخند تاثیر مثبتی بر سلامتی روحی فرد خواهد گذاشت. هر چقدر افراد حس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشند، اعتماد به نفس آن‌ها هم افزایش پیدا خواهد کرد. برای این که فرد ظاهر دندان های خود را بهبود بخشد به صورت معمول از دو روش استفاده می‌شود. یک روش کامپوزیت دندان و روش دیگر لمینت سرامیکی است.

 

معایب کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان علاوه بر مزایایی که دارد، با یک سری معایب نیز همراه است. یکی از مشکلاتی که افراد معمولا در طول زمان با آن مواجه می‌شوند، تغییر رنگ و لکه دار شدن سطح کامپوزیت است. این مشکل برای کسانی که از مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی در برنامه غذایی خود استفاده می‌کنند، بیشتر اتفاق می‌افتد.

کامپوزیت دندان علی‌رغم محبوبیتی که از جهت زیبایی شناختی در بین مردم پیدا کرده است، یکسری بدی هایی دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. یکی از بدی های قابل توجه آن، در مقایسه با لمینت دندان خود را نشان می‌دهد. زیرا به طور کلی از نظر طول عمر کامپوزیت دندان نسبت به لمینت دندان وضعیت بدتری دارد.

از طرف دیگر مواد رزینی کامپوزیت هم انواع و اقسام لکه ها را به خود جذب می‌کنند. از دیگر بدی های این روش زیباسازی دندان برجستگی کامپوزیت در نتیجه نهایی کار است. علت برجستگی نتیجه نهایی این است که در حین انجام کار دندان ها تراشیده نخواهند شد.

 

 

 

 

پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت

گاهی اوقات به دلایل مختلفی مخصوصا عدم انجام مراقبت های بهداشتی و توسط فرد دندان زیر کامپوزیت دچار پوسیدگی می‌شود. باید بدانید که در شرایط فعلی دندان های شما آسیب پذیرتر هستند‌. به همین جهت باید مراقبت بیشتری از آن‌ها به عمل بیاورید‌. از مهم ترین عواملی که دندان زیر کامپوزیت را پوسیده می‌کند، تجمع پلاک در اطراف لثه است‌. در محلی که کامپوزیت به لثه متصل شده است، پلاک ها و ذرات غذا جمع می‌شوند‌. این تجمع هم پوسیدگی را رقم می‌زند. برای جلوگیری از پوسیدگی بهتر است عادت های بد غذایی و استعمال دخانیات توسط فرد کنترل شود.

 

 

 

پشیمانی بعد از کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان علی‌رغم این که از محبوبیت ویژه ای برخوردار است، همواره نگرانی ها و ترس هایی را برای افراد به همراه دارد. خیلی از کسانی که علاقه مند به انجام این عملیات دندانپزشکی هستند به دلیل ترس از عوارض و خراب شدن دندان هایشان از انجام آن فراری هستند. در ادامه این مشکلات را بررسی می‌کنیم. از مهم ترین دلایل پشیمانی افراد این است که مقاومت دندان های آن‌ها در برابر مواد غذایی کاهش پیدا کرده و نیاز به ترمیم پیدا می‌کنند.

برای این که مشکلات یاد شده به وقوع نپیوندند لازم است که از مصرف غذاها و نوشیدنی های مضری که حاوی رنگدانه های خوراکی هستند پرهیز کنید. از دیگر مواردی که باعث پشیمانی افراد می‌شود این است که دندانپزشک مهارت کافی برای انجام کار نداشته است. کامپوزیت ونیر چون حساسیت زیادی دارد و نصب آن به شکل مستقیم بر روی دندان انجام می‌شود، باید با دقت و مهارت کافی انجام شود. بنابراین اهمیت زیادی دارد که کدام کلینیک و پزشک را برای انجام این خدمات انتخاب می‌کنید تا پشیمان نشوید.

 

مراحل کامپوزیت دندان را بدانیم

کامپوزیت دندان طی چندین مرحله‌ی حساس انجام می‌شود. عدم مهارت کافی برای انجام عملیات مذکور عوارض بی‌شماری را برای فرد مراجع به همراه خواهد داشت. در این قسمت از بحث مراحل مختلف کار را به اختصار توضیح می‌دهیم‌. در گام اول انتخاب رنگ انجام می‌شود.

کامپوزیت دندان باید با توجه به نیاز فرد که بیشترین مطابقت را با دندان های او داشته باشد، صورت پذیرد.

برای این که فرد بتواند انتخاب آسان تری داشته باشد، دندانپزشک نمونه‌هایی را که دارد در کنار دندان های فرد قرار می‌دهد‌. با این شیوه میزان شفافیت لازم و رنگ مناسب انتخاب می‌شود. بعد از این که رنگ مناسب مورد پسند قرار گرفت نوبت به تمیز کردن دندان می‌رسد.

در این مرحله سطح دندان ها تمیز می‌شود تا هیچ جرمی روی آن‌ها باقی نماند. در گام بعدی با دریل کردن و تمیز کردن، دندان آماده می‌شود‌.

در مواردی که آسیب دیدگی دندان شدید باشد، نیاز است تا این مرحله به شکل عمیق تری انجام شود. بعد از این که دندان ها تمیز شدند، دندانپزشک به کمک ماده اسیدی سطوح دندان را متخلخل خواهد کرد. ماده اسیدی ذکر شده به شکل ژل در قالب سرنگ قرار دارد. مدت زمانی که ماده اسیدی روی دندان قرار می‌گیرد حدود ۱۵ ثانیه است.

در گام بعدی ماده کامپوزیت توسط اپلیکاتور بر روی دندان گذاشته می‌شود. سپس پرتو نور مخصوص که طول موج منحصربه‌فردی دارد توسط پزشک بر روی سطح کار تابیده می‌شود‌.

باندینگ اولیه از طریق ماده کامپوزیتی با سطح دندان ایجاد می‌شود‌. پس از مرحله مذکور ماده کامپوزیتی دندان به صورت لایه ای افزوده شده و با لایه های قبلی یک پیوند شیمیایی ایجاد خواهد کرد. سپس کامپوزیت فرم داده می‌شود‌. اگر نیاز باشد به تشخیص پزشک ترمیم مجدد انجام خواهد شد.کامپوزیت

کامپوزیت دندان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی قلهک در تهران

شما برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

clinic-gholhak

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

لمینت دندان در تهران
لمینت دندان در تهران

10 شهریور 1402