مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

مراقبت از دندان کودکان

مهمترین چیزی که سلامت دهان و دندان را تضمین میکند مراجعه مرتب به یک دندانپزشک خوب است. در این مقاله قصد داریم شما را با دندانپزشکی اطفال آشنا کنیم و اهمیت آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بیماران کودکان نسبت به بزرگسالان به خدمات دندانپزشکی متفاوتی نیاز دارند. دندانپزشکی کودکان کاملاً برای جلوگیری ، درمان و رسیدگی به مشکلات خاص کودکان در زمینه دندانپزشکی طراحی شده است تا تمام نیازهای فرزندان شما را برآورده کند. بنابراین هر زمان که کودک شما با مشکل دندان مواجه شد او را به یک دندانپزشک اطفال ببرید، نه یک دندانپزشک عمومی.


 

مراقبت از دندان کودکان

مهمترین چیزی که سلامت دهان و دندان را تضمین میکند مراجعه مرتب به یک دندانپزشک خوب است. در این مقاله  قصد داریم شما را با دندانپزشکی اطفال آشنا کنیم و اهمیت آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بیماران کودکان نسبت به بزرگسالان به خدمات دندانپزشکی متفاوتی نیاز دارند. دندانپزشکی کودکان کاملاً برای جلوگیری ، درمان و رسیدگی به مشکلات خاص کودکان در زمینه دندانپزشکی طراحی شده است تا تمام نیازهای فرزندان شما را برآورده کند. بنابراین هر زمان که کودک شما با مشکل دندان مواجه شد او را به یک دندانپزشک اطفال ببرید، نه یک دندانپزشک عمومی.

کودکان معمولا دور و بر ۲۰ تا دندان شیری دارند، هیچ جای تعجبی هم نیست که چند سالی باید به دندان ها شد، اما به اندازه کافی باید مطمئن شد که دندان ها همه سالم باشند؟

کودکان باید حتما در جهت درستی برای مراقبت های دندانی هدایت شوند، در واقع با دادن بهترین دستورالعمل ها می توان دندان های کوچکشان را برای آنها حفظ کرد.

ویزیت های مرتب با دندانپزشک داشته باشید!

یک بخش گسترده ای از کودکانی که مراقبت های درست دریافت می کنند، باید حتما ویزیت نزد دندانپزشک را هم در برنامه خود قرار دهید. هیچ مشکلی نیست که کودکانتان را همراه خودتان به مطب دندانپزشکی ببرید، حتی اگر فرزندتان خیلی کوچک است. این شانس به آن ها داده می شود تا با این فضای متفاوت آشنا شود، با صداها، بوها، در واقع با این محیط بزرگ می شوند و ارتباط برقرار می کنند. همچنین به آن ها کمک می شود تا در آینده خودشان تصمیم رفتن به دندانپزشکی را بگیرند.

مراقبت دندان اطفال

دندان ها را بهتر مسواک بزنید!

در دوره زندگی بزرگسالی ممکن است به شما توصیه شود تا از خمیردندان هایی استفاده کنید که فلوراید دارند، این به دندان های شما بسیار کمک می کند. چیزی که باید بدانید، این است که از میزان و مقدار خمیردندانی که قرار است استفاده کنید مطمئن باشید.

فلوراید برای سلامت دهان و دندان کودکان حیاتی و ضروری می باشد، به خاطر اینکه به استحکام دندان های آن ها بسیار کمک می کند و در برابر پوسیدگی دندان هایشان مقاومت می کند. در کودکان بالای ۳ سال، بهتر است از حداقل ۱۰۰۰ ppm فلوراید در آن استفاده شده باشد، برای کودکان بزرگتر باید ۱۳۵۰ ppm استفاده شده باشد. بسیاری از خمیردندان ها توصیه می شوند که براساس سن کودک استفاده شوند.

فقط ممکن است در مراقبت از دهان و دندان کودکتان از جمله مرتب مسواک زدن با مشکل مواجه شوید. یک بار دیگر می توان از چیزهای ساده تر و خانگی استفاده کرد.

برای اینکه کار را راحت تر کنید، بگذارید مسواکش را خودش انتخاب کند. در صورتی که کاراکتر خاصی را دوست دارد، همان را برایش بگیرید. برای هر بار مسواک زدن به اندازه ۲ دقیقه کافیست. فقط مطمئن شوید که کودکتان قبل از خواب حتما مسواک می زند. می توانید از مسواک های برقی استفاده کنید، مسواک هایی که تایمر دارند و زمان مسواک زدن را هم به شما نشان می دهند.

مطمئن شوید که کودک دندان هایش را به اندازه درستی مسواک می زند، با بازی و شعر هم می توانید شروع کنید. به خاطر پیشرفت هایی که در تکنولوژی شده است، حتی اپلیکیشن های موبایلی هم هستند که می توانند مسواک زدن درست را به بخشی از بازی یا شعر خواندن کودکتان اضافه کند.

با گذشت زمان در نهایت می بینید که این کار هم بخشی عادی و طبیعی از زندگی فرزندتان می شود. لازم هم نیست به او یاداوری کنید. فقط جنبه ایمنی آن را در نظر داشته باشید. توصیه می شود که کودک را موقع مسواک زدن حتما زیر نظر داشته باشید؛ خصوصا اگر زیر ۷ سال باشند.

محدودیت خوردن شیرینی جات

 

خوردن شیرینی جات را محدود کنید!

مقدار مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین، باید کنترل شوند و محدود شوند. در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیاری برای کودک به همراه داشته باشد. چون علاوه بر چاقی در اینده مشکلات دیگر هم به دنبال خواهد داشت.

چون هربار که غذاهای شیرین می خورند، قندیجات تا یک ساعت دورو بر دندان می باشند و به آن ها حمله می کنند. تصور کنید کودک شیرینی جات خورده و بدون مسواک زدن هم به خواب رفته، از لحظه بیدار بودن تا خوابیدن، دندان ها تحت حمله این قندها هستند.

به طور خلاصه، رژیم غذایی خوب از زمان تولد ضرورت دارد. آب و شیر از بهترین چیزهایی هستند که در طول روز به آن ها باید داده شود. نوشیدنی های شیرین مثل آبمیوه ها باید محدود به وعده های غذایی شوند.

سعی کنید به کودکانتان به عنوان هدیه، شیرینی و شکلات ندهید. بزرگ کردن آن ها با شیرینی و شکلات فقط به آن ها آسیب می رساند و تبدیل به یک عادت همیشگی در آن ها می شود.

معمولا، یک رژیم غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، میوه های تازه و سبزیجات به کودکان شانس کاهش مشکلات دندانی مثل بیماری های لثه و پوسیدگی دندان را در طول زندگی شان می دهد. سعی کنید از کودکی الفبای بهداشت دهان و دندان را در کودکان تان نهادینه کنید.

مسواک زدن

سلامت دندان با کلینیک دندانپزشکی قلهک

شما برای ترمیم و درمان دندان در هر سنی باید نزد فرد متخصص بروید تا با توانایی بهتری به انجام درمان  بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان و همچنین دندانپزشکی اطفال می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

قبل از شروع سال جدید  1402، میتواند زمان مناسبی باشد تا از سلامت دندان های خود مطمئن باشید. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

ترمیم دندان چیست؟

07 اسفند 1402

تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک
تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک

09 آبان 1402

چکاپ دندانپزشکی اطفال
چکاپ دندانپزشکی اطفال

03 شهریور 1402

رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال
رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال

25 مرداد 1402

ارتودنسی نامرئی در دندانپزشکی اطفال
ارتودنسی نامرئی در دندانپزشکی اطفال

21 مرداد 1402