مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی دندان در دندانپزشکی اطفال

همه ما می دانیم که کودکان از هر نظری به مراقبت بیشتری نیاز دارند و سلامتی آنها برای پدر و مادر در الویت قراردارد. از این رو تمام تلاش خود را می نمایند تا به بهترین حالت ممکن شاهد رشد و پرورش فرزند خود باشند.
یکی از مواردی که والدین باید به آن توجه نمایند، توجه به سلامت دهان و دندان فرزند خود است. کودکان در سنین پایین متوجه مراقبت از دندان های خود نیستند و والدین او باید بکوشند تا با آموزش های لازم و راهنمایی های صحیح اطلاعات مناسبی را در حد سن فرزند به او بدهند تا بتوانند به حفظ سلامت نیز کمک نمایند.


ارتودنسی دندان در دندانپزشکی اطفال 

در دندانپزشکی اطفال روش ارتودنسی دندان نیز مورد استفاده قرار میگیرد. همه ما می دانیم که کودکان از هر نظری به مراقبت بیشتری نیاز دارند و سلامتی آنها برای پدر و مادر در الویت قراردارد. از این رو تمام تلاش خود را می نمایند تا به بهترین حالت ممکن شاهد رشد و پرورش فرزند خود باشند.
یکی از مواردی که والدین باید به آن توجه نمایند، توجه به سلامت دهان و دندان فرزند خود است. کودکان در سنین پایین متوجه مراقبت از دندان های خود نیستند و  والدین او باید بکوشند تا با آموزش های لازم و راهنمایی های صحیح اطلاعات مناسبی را در حد سن فرزند به او بدهند تا بتوانند به حفظ سلامت نیز کمک نمایند.

در این مطلب قرار است به بررسی انجام ارتودنسی دندان برای کودکان و اطفال بپردازیم.

ارتودنسی دندان باهدف منظم و مرتب کردن دندان‌ها، رفع ناهنجاری‌ها و تغییر موقعیت‌های غیرعادی فک و دندان برای کودکان و بزرگسالان انجام می گیرد.

حتما توجه داشته باشید که انجام این کار را توسط ارتودنتیست با تجربه انجام دهید تا فرزندتان اذیت نشود و به راحتی این کار برای او صورت گیرد.

فرزند شما زمانی به ارتودنسی دندان احتیاج پیدا میکند که تغییراتی را در دندان های کودک خود مشاهده کنید و با وجود چنین موضوعی شما می بایست به دندانپزشک اطفال مراجعه نمایید.

از مواردی که ممکن است شما در دندان های فرزندتان ببینید میتوان گفت:

  • دندان های دائمی فرزندتان کج می باشد.
  • فک هایش دچار جلوزدگی است.
  • بین دندان هایش در جلو، حین بستن دهان، فاصله وجود دارد.
  • بین تمامی دندان هایش فاصله افتاده
  • فک هایش بیشتر به سمت راست یا چپ متمایل است.
  • دندان شیری اش زودتر یا دیرتر از موعد افتاده یا هنوز نیوفتاده
  • بعد از سن 5 سالگی کودک هنوز انگشتان خود را میمکد.
  • از شیشه شیر استفاده می کند.
  •  به جای بینی از دهان نفس می کشد.
  • و...

با وجود این مشکلات شما باید حتما به دندانپزشک کودک خود مراجعه نمایید و به موقع ایرادات دندانی فرزند خود را برطرف نمایید.

ارتودنسی-اطفال

 

فواید و مزایای ارتودنسی دندان اطفال

در کودکان انجام ارتودنسی دندان برای آنها از مزایای خوبی برخوردار است. چرا که انجام این درمان در کودکی بسیار به موقع تر از در زمان بزرگی اعتمادبنفس خوبی برای آنها به همراه خواهد داشت.

از فواید و مزایا ارتودنسی دندان در اطفال میتوانیم موارد زیر را نام ببریم:

 بهبود سلامت دهان و دندان

انجام ارتودنسی فواید زیادی دارد شما با مرتب سازی دندانها به حفظ بهداشت دهان و دندان خود کمک می نمایید. نامنظمی دندانها مسواک زدن و نخ دندان کشید را برای فرزند شما سخت می نماید و اگر درست انجام نپذیرد باعث پوسیدگی دندانها میگردد.

بهبود تکلم و توانایی جویدن

بهبود گفتار و قدرت جویدن، به دنبال کمک به حفظ بهداشت دهان و دندان، می تواند دومین مزیت ارتودنسی برای کودکان باشد.

اگر دندانها در موقعیت مناسب خود نباشند تکلم و جویدن به خوبی صورت نمی گیرد و می تواند باعث بروز مشکلات گوارشی شود.

افزایش اعتماد به نفس

همانطور که گفته شد با انجام درمان ارتودنسی در سن پایین، می توان دندان های آن ها را منظم کرده و زیبایی لبخند و اعتماد به نفس را به کودکان برگرداند.

صرفه جویی در زمان

ساختارهای دهان و دندان اطفال در سن کم در حال رشد است و به راحتی می توان نحوه رشد دندان و فک ها را در مدت زمان کم با هزینه پایین انجام داد. این کار در سن بالا دشوار تر و پرهزینه خواهد بود.

کاهش هزینه درمان

ارتودنسی درمانی زمانبر استو اگر در سن بالا انجام گیرد، تعداد مراجعات و سختی درمان بیشتر می شود و این باعث افزایش هزینه خواهد شد. 

دندانپزشکی-اطفال

 

بهترین سن شروع ارتودنسی کودکان 

بهترین زمان مراجعه به دندانپزشکی اطفال جهت انجام ارتودنسی دقیقا همان زمانی است که شما احساس میکنید فرزندتان یکی از مشکلات بالا را دارا می باشد.

پس بهتر است تا پیش از در آمدن دندان های او بصورت کامل و دائمی به متخصص ارتودنسی کودکان مراجعه نمایید. این مراجعه را بعنوان وبزیت و معاینه ابتدایی در نظر بگیرید تا با راهنمایی دندانپزشک اقدامات لازم را انجام دهید و سپس مراحل اصلی را جهت درمان اصلی طی نمایید.

شما میتوانید از سن 6 سالگی با مراجعه به متخصص با تجربه گام اول درمان را آغاز نمایید و شرایط انجام این روش برای کودکان در این سن مطلوب تر است و اذیت نمیشوند و بیشتر از فضا نگهدارها، وسیع کننده های کام و از این دست لوازم استفاده می شود.

علاوه بر این میتوان گفت بهترین زمان درمان دندان ها از 10 تا 15 سالگی است که بیشتر دندان های دائمی در آمده اند و می توان بدون دغدغه درمان را شروع نمایید. در این سنین از بریس ارتودنسی استفاده خواهد شد.

مدت زمان ارتودنسی اطفال با توجه به  نوع مشکل، شدت مشکل و وضیعت کلیتعیین می گردد. اگر نیازباشد که در گام اول  ارتودنسی دندان  از فضا نگهدارنده یا وسیع کننده کام ، درمان حدود 4 تا 8 ماه طول خواهد کشید.

در گام دوم انجام این روش برای درمان ارتودنسی نیز زمانی که از بریس استفاده شود ممکن است بین 6 ماه تا 1.5 سال زمان لازم باشد تا مشکل برطرف شود.

لازم به ذکر می باشد که که مدت زمان حدودی درمان پس از معاینه مشخص خواهد شد و برای هر کودک متفاوت خواهد بود.

شاید در ذهن خود این سوال به وجود آمده باشد که هزینه های انجام ارتودنسی دندان به چه صورت محاسبه میشود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بدون معاینه و ویزیت نمیتوان به قطعیت برای شما قیمت تعیین کرد.

اما به طور کلی ، هزینه ارتودنسی در اطفال و نوجوانان کمتر از ارتودنسی دندان بزرگسالان است. بنابراین هرچه زودتر اقدام به درمان کودکان خود کنید هزینه کمتری هم پرداخت خواهید کرد.

دندانپزشکی-اطفال

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. 

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

ترمیم دندان چیست؟

07 اسفند 1402

تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک
تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک

09 آبان 1402

چکاپ دندانپزشکی اطفال
چکاپ دندانپزشکی اطفال

03 شهریور 1402

رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال
رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال

25 مرداد 1402

ارتودنسی نامرئی در دندانپزشکی اطفال
ارتودنسی نامرئی در دندانپزشکی اطفال

21 مرداد 1402