مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

در چه مواقعی کامپوزیت دندان کاربرد دارد؟

Dental composite کامپوزیت دندان از روش های درمان دندانپزشکی است که بسیار پر کاربرد می باشد و در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت از انواع رزین ها است که درجه های متفاوتی دارد .
در این مقاله به بررسی کاربرد کامپوزیت دندان خواهیم پرداخت.


 

در چه مواقعی کامپوزیت دندان کاربرد دارد؟

اگر تابحال به دندانپزشکی مراجعه کرده باشید حتما میدانید کامپوزیت دندان از مهمترین موادی که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرد می باشد.

Dental composite کامپوزیت دندان از روش های درمان دندانپزشکی است که بسیار پر کاربرد می باشد و در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت از انواع رزین ها است که درجه های متفاوتی دارد .

کامپوزیتی که برای دندان مناسب است دارای ویژگی های خاص باشد و تنها سفید بودن و استحکام معیاری برای استفاده در دندانپزشکی نمی باشد.

کامپوزیت علاوه بر این سفید بودن و استحکام باید قابل پولیش باشد و درخشنده و طبیعی باشد و همچنین به صورت لایه لایه بتوان آن را بازسازی کرد.

کامپوزیت به فرم خمیری هستند و قابلیت انعطاف دارند و همین ویژگی باعث این است که به دندان می توان چسباند.

با استفاده از آن میتوانیم دندان هایی مقاوم داشته باشیم و به زیبایی دهان و دندان خود کمک نماییم و آسیب زیادی را به دندان خود وارد نخواهیم کرد.

کامپوزیت را بعد از معاینات دندانپزشک بدون اینکه احتیاجی یاشد در لابراتور تهیه شود، با توجه به رنگ دندان بیمار و با شرایطی خاص بر روی دندان قرار می گیرد و با تاباندن نور مشخصی آن را سفت و محکم می نمایند و با پولیش به فرم دندان در می آورند و شبیه دیگر دندان های شما می شود.

بیشترین کاربرد کامپوزیت دندان در دندانپزشکی زیبایی، استفاده از آن برای فرآیند اصلاح طرح لبخند در قالب ونیر دندانی است.

کامپوزیت دندان

 

موارد کاربردی  استفاده از کامپوزیت دندان

اغلب افراد شاید بر این باور باشند که کامپوزیت دندان منحصرا برای پر کردن دندان می باشد. این موضوع درست است اما کاربردهای دیگر نیز دارد که به ترمیم دندان های شما کمک خواهد کرد.

  • ترمیم اینله دندان

دندان هایی که دچار آسیب دیدگی یا پوسیدگی جزئی می شوند را با کمک مواد پر کننده ترمیم می کنند اما اگر پوسیدگی گسترده باشد با روش معمول و رایج پر کردن دندان، نمی توان آن ها را ترمیم و درمان کرد. 

  • ترمیم انله دندان

انله نوعی ترمیم غیر مستقیم است به این معنی که در لابراتوار ساخته می شوند. دندانپزشک ابتدا دندان آسیابی که دچار پوسیدگی وسیع شده را از پوسیدگی و خرابی نجات می دهد و بعد از آن از دندان قالب می گیرد.

قالب به لابراتوار فرستاده می شود و سپس بر اساس آن ترمیم ساخته می شوند.

  • بریج دندان

بریج ها به نوعی پروتز دندانی هستند که جایگزین تعداد معدودی دندان از دست رفته می شوند. آن ها به نسبت ایمپلنت دندان هزینه کمتری دارند و کمی شکیل تر هستند.

  • پر کردن دندان

در دندانپزشکی، دندان های آسیب دیده را با استفاده مواد مخصوصی ترمیم می کنند. بعد از آنکه محل پوسیدگی را به اندازه کافی تراشیدند تا پوسیدگی از بین برود،  حفره را با کمک مواد دندان را پر میکنند.

یکی از مواد پر کننده بسیار مهم در دندانپزشکی برای ترمیم دندان و یا پر کردن این حفره کامپوزیت دندان است.

  • ارتودنسی دندان

یکی از مصارف بسیار رایج کامپوزیت در دندانپزشکی، کمک به اتصال براکت های ارتودنسی به سطح دندان ها است. متخصص ارتودنسی برای اینکه بتواند براکت ها را به دندان متصل کند میبایست از یک ماده خوب، چسپنده و مستحکم استفاده کند که در غالب اوقات این ماده رزین کامپوزیت است.

حال که با انواع کاربرد کامپوزیت دندان آشنا شدید باید بدانید که نتیجه این درمان به دندانپزشک با تجربه و کار بلد وابسته است. بنابراین مهم می باشد که نزد چه کسی کار را پیش ببریم.

در ادامه به معرفی یکی از کلینیک های تخصصی دندانپزشکی خواهیم پرداخت.

کامپوزیت دندان

 

کامپوزیت دندان درکلینیک دندانپزشکی قلهک

 برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال کامپوزیت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

clinic-gholhak


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟
کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟

07 شهریور 1402