کامپوزیت,کامپوزیت دندان,معایب کامپوزیت,مزایای کامپوزیت,درمان کامپوزیت,هزینه کامپوزیت,کامپوزیت ارزان,آسیب کامپوزیت,کامپوزیت طبیعی,پوشش های کامپوزیتی,روکش های کامپوزیتی
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

مزایای کامپوزیت دندان

یکی از خدماتی است که در دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی ارائه می شود، کامپوزیت دندان است. از طریق کامپوزیت دندان می توانید به لبخندی بسیار جذاب و دلنشین دست پیدا کنید.


مزایای کامپوزیت دندان

یکی از خدماتی است که در دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی ارائه می شود، کامپوزیت دندان است. از طریق کامپوزیت دندان می توانید به لبخندی بسیار جذاب و دلنشین دست پیدا کنید. کامپوزیت لمینت یا کامپوزیت ونیر از دیگر نام های کامپوزیت دندان است که در بین مردم محبوب است.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان روشی است که باعث تغییر رنگ دندان ها ، شکل ، اندازه و شکل ظاهری دندان میشود. اگر تا به امروز دندان های خود را با خمیر دندان پر کرده اید ، پس حتماً با این روش آشنا هستید. این کامپوزیت بر روی دندانهای نامنظم ، شکسته و آسیب دیده قرار می گیرد تا توسط اشعه به شکل دندان سفت شود.

برای اصلاح ظاهر دندان ها و سلامت آنها از درمان کامپوزیت استفاده می شود. اگر دندان شما نامنظم یا آسیب دیده است ، می توانید به راحتی ، بدون درد و سریع از این روش استفاده کنید.

عمر-کامپوزیت-دندان

چه افرادی میتوانند از درمان کامپوزیت استفاده کنند؟

افرادی که دندان هایشان تیره یا لکه دار است می توانند از درمان کامپوزیت برای تغییر رنگ دندان های خود استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که روکش کامپوزیت از هر نوع که باشد می تواند دندان ها را سفید کرده و خرابی های جزئی را درمان کند و جایگزینی برای درمان ارتودنسی نیست. زیرا این روش نمی تواند شلوغی ، درهم ریختگی ، جلو و عقب و دندان های کج را درمان کند. بنابراین ، برای نصب روکش ، دندان ها باید کاملاً سالم و ردیف باشند.

مشکل دیگر کامپوزیت ها، دندان قروچه است. اگر چنین عادت دارید ، درمان روکش گزینه خوبی برای شما نیست ، مگر اینکه عادت خود را کنار بگذارید. به طور کلی ، ونیر می تواند برای موارد زیر موثر باشد:

  • وجود فاصله های کم بین دندان ها
  • شکستگی، لب پریدگی یا ترک خوردن دندان ها
  • تغییر رنگ و سفید کردن دندان ها
  • پر کردن دندان با مواد همرنگ
  • یکدست کردن اندازه دندان ها (به ویژه دندان های کوچک)

شما باید به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا بفهمید آیا درمان کامپوزیت برای شما مناسب است یا خیر. زیرا بررسی و بررسی سلامت و تراز بودن دندانهای شما برای درمان کامپوزیت بسیار مهم است. ممکن است دندان های شما قبل از قرارگیری روکش های کامپوزیت نیاز به ارتودنسی داشته باشند.

لثه های شما نیز باید کاملاً سالم باشند ، زیرا مشکلات و بیماری های لثه می توانند درمان شما را دشوار کنند.

شرایط-انجام-کامپوزیت-دندان

مزایای انواع کامپوزیت دندان

1. روشی سریع و آسان برای ترمیم ناهنجاری ها ، نامرتبی دندان ها و طراحی لبخند. مدت زمان درمان در این روش کوتاه و بدون درد است.

2. انواع مشکلات دندانی مانند برداشتن شکاف دندان ، شکاف لب ، پوسیدگی ، شکستگی جزئی ، ترک و درمان تغییر رنگ دندان ، اصلاح اندازه و شکل دندان های کج با استفاده از کامپوزیت قابل حل است.

3. هزینه کامپوزیت یا لمینت دندان با توجه به مواد به کار رفته در آن متفاوت است اما به طور کلی هزینه کامپوزیت نسبت به لمینت کمتر است.

4. در صورت آسیب دیدن کامپوزیت ، فرآیند ترمیم آن، آسان و ارزان خواهد بود.

5. امکان انتخاب رنگ طبیعی دندان ها در کامپوزیت. اگر رنگهای کامپوزیت طبیعی را انتخاب کنید ، هیچ تفاوتی بین آنها و دندانهای خود مشاهده نخواهید کرد.

6.روش انجام آن سریع و بدون درد است و حتی در یک روز می توان تمام دندان های خط لبخند را با این روش اصلاح کرد.

7.فشار زیادی را متحمل می شود.

8.در این روش مقدار بسیار کمی از سطح دندان تراشیده می شود یا در روش های مدرن سطح دندان به هیچ وجه تراشیده نمی شود.

9.پوشش های کامپوزیتی به راحتی قابل ترمیم و پرداخت هستند. اگر یک پوشش سرامیکی ترک بخورد ، باید یک واحد جایگزین در آزمایشگاه ساخته شود. در حالی که کامپوزیت روکش ها با مواد کامپوزیتی به راحتی قابل ترمیم هستند و یا با پرداخت دندان تمیز می شوند.

10.روکش های کامپوزیتی از روکش های سرامیکی ارزان ترند.

11.تعویض روکش های کامپوزیت بسیار آسان تر از روکش های سرامیکی است و نیازی به اصلاح دندان ندارد.

12.طول دوره درمان کوتاه است و معمولاً در یک جلسه درمانی به طور کامل انجام می شود.

کامپوزیت-دندان

کامپوزیت یا لمینت؟

  • کامپوزیت دندان روشی غیر تهاجمی‌تر، سریع‌تر، کم هزینه‌تر و آسان‌تر از لمینت دندان است. با این حال لمینت مقاوم‌تر، طبیعی‌تر با طول عمر طولانی‌تر است.

 

  • اگر دندان های شما آسیب جدی دیده و نیاز به اصلاح بیشتری دارند ، بهتر است با مشورت پزشک لمینت دندان انتخاب کنید. در غیر این صورت می توانید کامپوزیت را به عنوان یک روش مناسب در نظر بگیرید.

 

  • در صورت خرابی کامپوزیت ، هزینه ترمیم آن کمتر از لمینت است و زمان کمتری نیز می برد.

 

  • کامپوزیت نسبت به لمینت حساس تر و در برابر رنگ و آسیب مواد غذایی آسیب پذیر است.

کامپوزیت یا ارتودنسی؟

در حالی که کامپوزیت ها و ارتودنسی دندان ها، هر دو برای تغییر شکل ظاهری دندان ها انجام می شوند ، اما بسیار متفاوت هستند و هرکدام باید در شرایط خاص خود انجام شوند. یکی از کاربردهای اصلی کامپوزیت دندان از بین بردن بی نظمی های جزئی دندان است که هم با استفاده از کامپوزیت و هم با ارتودنسی قابل حل است.

معایب ونیز کامپوزیت

کامپوزیت با وجود تمام مزایایی که دارد ، معایبی هم نیز دارد از جمله آسیب پذیری آن و نیاز به جایگزینی مجدد کامپوزیت ، که می تواند به عنوان یک معایب در نظر گرفته شود که منجر به هزینه جدید خواهد شد. همچنین تغییر رنگ و حساسیت به لکه گیری از دیگر معایب آن است و احتمال ریزش کامپوزیت زیاد است. بنابراین سعی کنید برای استفاده از مواد درجه یک و چگونگی انجام صحیح آن توسط پزشک متخصص به بهترین دندانپزشک در تهران مراجعه کنید تا دندان های شما را با اطمینان بیشتری ترکیب کند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟
کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟

07 شهریور 1402