مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی دندان در اطفال

یکی از درمان ها در دندانپزشکی برای اطفال ارتودنسی دندان می باشد. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.
توجه داشته باشیدبیماران کودکان نسبت به بزرگسالان به خدمات دندانپزشکی متفاوتی نیاز دارند. دندانپزشکی کودکان کاملاً برای جلوگیری ، درمان و رسیدگی به مشکلات خاص کودکان در زمینه دندانپزشکی طراحی شده است تا تمام نیازهای فرزندان شما را برآورده کند. بنابراین هر زمان که کودک شما با مشکل دندان مواجه شد او را به یک دندانپزشک اطفال ببرید، نه یک دندانپزشک عمومی.


 

ارتودنسی دندان در اطفال

اگر  قصد مراجعه به دندانپزشکی اطفال برای انجام ارتودنسی دندان را دارید باید بدانید که، دندان های شیری از سن 6 تا 24 ماهگی رشد می کنند و با شروع دندان های فک پایین و میانی شروع می شوند. در سن 6 سالگی دندان های شیری به تدریج می ریزند و دندان های دائمی جایگزین می شوند که قرار است تا پایان عمر با کودک باقی بمانند. روند رویش دندان دائمی معمولاً تا سن 12 سالگی به پایان می رسد. بنابراین ، دندانپزشکی اطفال تا سن 12 سالگی کاملاً نیازهای دهان و دندان کودکان را برآورده می کند.

پس از درآمدن و رشد دندان های دائمی ، والدین نیز در کنار دندانپزشکان نقش مهمی دارند. دندانپزشکان اطفال کاملاً با والدین در ارتباط هستند و در مورد نحوه مراقبت ، نگهداری و مدیریت مشکلات کودکان به والدین مشاوره و نکاتی می دهند.

ارتودنسی کودکان از این جهت اهمیت دارد که درمان زودهنگام مشکلات فک و دندان می تواند کودک شما را از مواجه شدن با مشکلات جدی تر و طولانی تر در امان نگه دارد.

قطعا ارتودنسی کودکان در سنین کم نتایج سریع تر و بهتری را نسبت به زمانی که رشد کامل فک و صورت انجام شده، دارد. مشکلات ارتودنسی کودکان می تواند در بدو تولد به دلیل ژنتیک ایجاد شود و یا در اوایل کودکی با از دست دادن زودهنگام دندان های شیری و یا داشتن عاداتی مثل مکیدن انگشت شست و رخ دهد

اگر دندان های شیری خود را خیلی زود قبل از رویش دندان های دائمی از دست داده اید، احتمالاً دندان های دائمی شما با مشکل مواجه می شوند و ممکن است دندان های دائمی به درستی رشد نکنند.

در این حالت از بریس ها برای جلوگیری از ناهماهنگی بین دندان ها استفاده می شود.

اگر مدام گونه های خود را گاز می گیرید، نشانه این است که دندان های شما به درستی روی هم قرار ندارند.

اگر دندان های بالایی در جلوی دندان های پایین قرار دارند، شما دارای یک اربیت (یا دندان) هستید. به همین ترتیب، اگر دندان های پایین شما جلوتر از دندان های بالایی شما باشد، آندربایت دارید.

اگر دندان های بالا و پایین شما به درستی در یک راستا قرار نگرفته اند (دندان های بالا در یک مکان جلو و دندان های پایین در جای دیگر قرار دارند)، شما دچار کراس بایت شده اید.

هر یک از این شرایط نشان می دهد که شما به یک بریس نیاز دارید.

دندانپزشکی

 

زمان مناسب انجام ارتودنسی اطفال

برای انجام ارتودنسی دندان اطفال سن 10 تا 14 سالگی مناسب می باشد اما والدین با مراجعه های دوره ای که فرزند خود را نزد دندانپزشک میبرند میتوانند در صورت نیاز فرزند با دندانپزشک صحبت کنند و زمان مناسب درمان را تخمین بزنند.

یکی از دلایلی که دندانپزشکان این سن را به کودکان توصیه می کنند این است  آنها نیاز به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در صبح، قبل از خواب و همچنین در بین وعده های غذایی دارند.

کودکان باید به عادات مسواک زدن خود توجه زیادی داشته باشند. و زمانی که کودک زیر 10 سال باشد نمیتواند این کار را به تنهایی انجام دهد.

علاوه بر این برای انجام ارتودنسی دندان در سن 10 تا 14 سالگی این است که کودکان باید دندان های شیری خود را از دست داده باشند.

زمانیکه کودکان بزرگتر می شوند، اعتماد به نفسشان شکل می گیرد. اگر آنها مشکل دندانی داشته باشد ممکن است بر اعتماد به نفسشان تأثیر بگذارد.

 اگر زودتر درمان ارتودنسی دندان اطفال را شروع کنند احساس بهتری خواهند داشت.

ارتودنسی دندان اطفال

 

مزایا ارتودنسی دندان اطفال

از مزایا انجام ارتودنسی دندان میتوان موارد زیر را اشاره کرد:

  • ایجاد فضای مناسب برای رویش دندان ها
  • بهبود بخشیدن تقارن صورت
  • کاهش خطر از دست دادن دندان‌های بیرون زده
  • رفع انسداد گفتار

انجام ارتودنسی دندان اطفال در سن مناسب باعث زیبایی و لبخند میشود. علاوه بر این این روش پیشگیرانه می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان و لکه کمک می نماید.

پس با انجام به موقع آن از مزایا آن بهره مند شوید و صاحب دندان هایی زیبا گردید و به اعتماد بنفس کودکان خود در بزرگسالی بیافزایید.

ارتودنسی دندان کودکان
 

طول درمان ارتودنسی اطفال چقدر است؟

درمان بوسیله ارتودنسی دندان با توجه به شرایط بیمار برای هر فرد متفاوت می باشد. اما معمولا تا حدود سه سال طول میکشد و با توجه به نظر دندانپزشک و روند درمان این مقدار برای هر بیمار تغییر خواهد کرد.

هر چه سن کمتری داشته باشید مدت زمان کمتری صرف میشود تا نتیجه ارتودنسی دندان را مشاهده نمایید و این به نفع افراد خواهد بود تا در سنین بالاتر مشکی برایشان بوجود نخواهد آمد.

همچنین اگر کودک در دوران کودکی خود از ارتودنسی استفاده کند، احتمال درمان دوباره در سنین بالا بعید است.

دندانپزشکی اطفال

 

ارتودنسی دندان اطفال در بهترین کلینیک تخصصی دندانپزشکی

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک
تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک

09 آبان 1402

چکاپ دندانپزشکی اطفال
چکاپ دندانپزشکی اطفال

03 شهریور 1402

رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال
رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال

25 مرداد 1402

ارتودنسی نامرئی در دندانپزشکی اطفال
ارتودنسی نامرئی در دندانپزشکی اطفال

21 مرداد 1402

رفتار دندانپزشکی اطفال
رفتار دندانپزشکی اطفال

09 مرداد 1402