مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

مدت زمان انجام لمینت دندان

گر قصد انجام لمینت دندان را دارید، شاید دوست داشته باشید بدانید مراحل انجام آن چگونه صورت می گیرد. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.


مدت زمان انجام لمینت دندان

اگر قصد انجام لمینت دندان را دارید، شاید دوست داشته باشید بدانید مراحل انجام آن چگونه صورت می گیرد و در طول دوره درمان مراحل زیر انجام می گیرد:

در ابتدای کار لبخند شما را بررسی می نمایند و سپس شما هرگونه مدل و تغییراتی که می خواهید را به دندانپزشک معالج خود می گویید و دندانپزشک مربوطه با توجه به فرم صورت و حالت چهره نتیجه نهایی را با شما در میان می گذارد و بعد از به توافق رسیدن کار را شروع می نمایید.

در مرحله بعد از دندان های شما عکس گرفته خواهد شد تا تغییرات را بتوانند مشاهده نمایند.

در جلسه مشاوره بعد از اینکه انجام کار قطعی شد مقدار از دندان را تراش می دهند و بعد از این مرحله قالب ها تهیه می شوند و برای طراحی لبخند فرستاده می شود.

در جلسه بعدی نمونه مشابه را بر روی دندان شما تست می کنند و اگر از هر نظر قابل قبول بود آن را برای ساخت نهایی ارسال می نمایند.

پس از اتمام ساخت لمینت‌های مناسب در لابراتور، پوسته‌های سرامیکی در آخرین مرحله بر روی دندان‌های شما چسبانده می‌شوند.

زمان مورد نیاز برای انجام لمینت دندان حدود 2 تا 4 هفته طول می‌کشد و دغدغه ای که در میان شاید وجود داشته باشد، افرادی هستند که دوست دارند دندان‌هایی طبیعی داشته باشند.

برای انجام لمینت دندان امکان انتخاب رنگ دلخواه برای شما وجود دارد. از رنگ طبیعی مشابه دندان‌های خودتان گرفته تا رنگ سفيد و یا رنگ‌های خیلی سفید و یخچالی، شما با توجه به علاقه خود می توانید انتخابی را داشته باشید و صاحب دندان هایی درخشان و زیبا شوید.

 

مدت زمان لمینت دندان

 

شرایط انجام لمینت دندان

در حال حاضر لمینت  دندان یکی از روش هایی است که افراد برای زیبایی دندان های خود انتخاب می کنند و در آخر صاحب دندان هایی سالم و درخشان می شوند.

اما چه شرایطی باعث می شود تا شما بتوانید از این روش برای درمان خود استفاده نمایید:

  • نداشتن مشکلات دهان و دندان

از مهمترین موارد برای داشتن شرایط انجام این می باشد که شما مشکلات دندانی نداشته باشید. جون داشتن هرگونه پوسیدگی  و خرابی و عفونت در لثه باعث می شود از این روش نتیجه نگیرید. پس قبل از انجام باید تمامی مشکلات دندانی خود را توسط دندانپزشک را رفع نمایید و بعد از مدتی که درمان اولیه تان گذشت برای لمینت دندان اقدام نمایید تا به آنچه که می خواهید برسید.

  • ضخیم بودن مینا دندان

شاید بدانید که برای لمینت، سطحی از مینای دندان شما را تراش می دهند و اگر ضخیم نباشد نمیتوان لمینت را بر روی آن چسباند. پس باید به گونه ای باشد که اگر تراشیده هم شد مقداری از آن باقی بماند تا بتوان بر روی آن کار کرد. اگر مینای دندان شما این حالت را نداشته باشد قطعا راه دیگری را دندانپزشک برای شما انتخاب خواهد کرد.چون داشتن مینای نامناسب این کار پوسیدگی دندان را افزایش می دهد و نتیجه خوبی برای شما نخواهد داشت.

  • عادت های نامناسب دهانی

برخی از افراد عاداتی دهانی دارند که نامناسب هست و هنوز آن را ترک نکرده اند. از این عادت ها می توان جویدن ناخن ها و اشیا و فشار بر فک ها و دنان قروچه نام برد. انجم این ها به لمینت آسیب خواهد زد و از عمر این کار کم می کند. این عادات باعث میشود لمینت شما جدا شود بنابراین برای اینگونه افراد روش های دیگری توصیه می شود. برای جلوگیری از این آسیب ها میتوان از محافظ که نایت گارد نام دارد نیز استفاده کرد اما باز توصیه می شود افرادی که قصد ترک ندارند از این روش درمان استفاده نکنند چون ممکن است نتیجه مطلوب را نگیرند.

  • بهداشت دهان و دندان

برای موفقیت هرگونه درمان دندانپزشکی سالم بودن وضعیت دهان و دندان در اولویت است . بعد از انجام لمینت نیز این روند باید ادامه داشته باشد تا سال های زیادی بتوانید از آن استفاده نمایید. لمنیت نیز احتیاج به مسواک زدن دارد و یا حتی نخ دندان دارد و اگر نسبت به انجام این کار بی تفاوت باشید به مرور لمینت شما ازبین می رود و رنگش تغییر می کند.

  • مرتب و ردیف بودن دندان ها

مرتب بودن دندان ها برای انجام لمینت دندان بسیار مناسب است. اگر شما دندان های کجی داشته باشید باید از قبل آن را اصلاح نمایید و بعد نسبت به این کار اقدام نمایید چون  ممکن است فشار به لمینت وارد کند و باعث شکستگی آن شود و لمینت قادر به این نیست نا فرم هایی دندان را تغییر بدهد. پس باید در ابتدا بوسیله ارتودنسی دندان این ایرادات را برطرف سازید و بعد اقدام نمایید.

  • مناسب بودن لمینت برای تغییرات دندان ها

برای استفاده از لمینت باید دید که آیا این روش می تواند تغییراتی راکه می خواهید برای شما به وجود آورد؟ لمینت دندان بیشتر برای زیبایی دندان ها استفاده می شود و از کاربردهای دیگر آن موارد زیر را میتوان نام برد:

  1. بستن فاصله بین دندان‌ها  
  2. سفید کردن دندان‌ها
  3. ترمیم شکستگی و لب پر شدگی های دندان
  4. بزرگ کردن اندازه دندان های کوچک

این مشکلات گفته شده اگر خیلی بزرگتر باشد با لمینت دندان امکان ترمیم برایشان وجود ندارد و باید راه های دیگری رابرای اصلاح دندان انتخاب نمایند.

لمینت دندان

 

تعیین قیمت برای لمینت دندان

قیمت لمینت دندان با توجه به مواردی ممکن است زیاد و کم شود اما مهمترین آنها که بیشتر اثرگذار است را در ادامه برای شما آورده ایم:

1 . مواد تشکیل دهنده لمینت دندان

2 . تجهیزات دندانپزشکی

3 . دستمزد دندانپزشک

4 . تعداد لمینت مورد استفاده

5 . تعداد دندان

6 . سابقه دندانپزشک

7 . موقعیت قرارگیری دندانپزشکی

8 . دندان بیمار

دندان های بیمارممکن است قبل از انجام لمینت دندان احتیاج داشته باشد که ترمیم شود و آسیب های دندان ها برطرف شود و بعد برای نصب لمینت دندان آماده شود، همین مورد به شما اضافه خواهد کرد و باعث بیشتر شدن هزینه شما خواهد شد.

اما با همه این موارد باید گفت داشتن زیبایی و لبخندی بی نظیر بسیار اهمیت دارد و برای رسیدن به این موضوع باید هزینه کرد. این هزینه می تواند نوعی سرمایه گذاری باشد چون سلامت دهان و دندان برای بدن انسان مهم است و در صورت مشکلات این ناحیه بر دیگر بخش های بدن نیزممکن است آثار بدی را به جا بگذارد.  پس با انتخاب یک دندانپزشک معتبر و با تجربه برای درمان خود اقدام نمایید.

برای پرداخت هزینه های لمینت دندان می توانید به کلینیک هایی مراجعه کنید که بصورت اقساطی هزینه را از شما دریافت می کنند و اینگونه از نظر مالی برای شما شرایط راحت تر است و بدون مشکلی به درمان دندان های خود می رسید.

در ادامه یکی از کلینیک های معتبر دندانپزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات این مجموعه صاحب دندان هایی سالم و زیبا شوید.

لمینت دندان

 

لمینت دندان درکلینیک دندانپزشکی قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال لمینت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک

 

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

انجام لمینت دندان از واجبات است؟
انجام لمینت دندان از واجبات است؟

30 مهر 1402

گرانقیمترین برند لمینت دندان
گرانقیمترین برند لمینت دندان

19 شهریور 1402

دلیل محبوبیت لمینت دندان چیست؟
دلیل محبوبیت لمینت دندان چیست؟

15 شهریور 1402

لمینت دندان در تهران
لمینت دندان در تهران

10 شهریور 1402

افتادن لمینت دندان
افتادن لمینت دندان

30 مرداد 1402