مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

پشیمانی از انجام لمینت دندان

در حال حاضر لمینت یکی از روش هایی است که افراد برای زیبایی دندان های خود انتخاب می کنند و در آخر صاحب دندان هایی سالم و درخشان می شوند.
شما لمینت ها را در نوع های مختلفی و متناسب با هر دهان و دندانی می توانید ببنید و هر آنچه را برای شما مناسب تر است را با نظر دندانپزشک خود انتخاب نمایید.
برای آن دسته از افراد که در سنین پایین یا در هر دوره ای دارای دندان های شکسته شده اند و از ظاهر آن رنج می برند یا حتی دندان آنها تغییر رنگ دارد لمینت مناسبترین نوع درمانی برای آنها خواهد بود.
اما برخی اوقات افراد از انجام لمینت دندان پشیمان میشوند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.


 

پشیمانی از انجام لمینت دندان

 

در حال حاضر لمینت دندان یکی از روش هایی است که افراد برای زیبایی دندان های خود انتخاب می کنند و در آخر صاحب دندان هایی سالم و درخشان می شوند.
شما لمینت ها را در نوع های مختلفی و متناسب با هر دهان و دندانی می توانید ببنید و هر آنچه را برای شما مناسب تر است را با نظر دندانپزشک خود انتخاب نمایید.
برای آن دسته از افراد که در سنین پایین یا در هر دوره ای دارای دندان های شکسته شده اند و از ظاهر آن رنج می برند یا حتی دندان آنها تغییر رنگ دارد لمینت مناسبترین نوع درمانی برای آنها خواهد بود.
اما برخی اوقات افراد از انجام لمینت دندان پشیمان میشوند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

باید بدانید روش های جدید دندانپزشکی هزینه بالایی دارد و همچنین مدت زمانی از وقت شما را می گیرد تا به آنچه که می خواهید برسید اما نتیجه ای که برای شما حاصل می شود بسیار بی نظیر است و لبخند دلنشینی را به شما هدیه می بخشد.

با وجود هزینه هایی که می کنید و زمانی که برای این کار قرار می دهید، مهم است که تا مدت طولانی بتوانید از لمینت خود استفاده نمایید، پس باید مراقبت هایی را انجام دهید تا به عمر لمینت دندان خود بیافزایید.

لمینت دندان یکی از انواع درمان ها با هدف زیبایی است به اینصورت که، یک لایه یا پوسته‌ای از مواد دندانپزشکی است که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و آنها را به فرم و شکل دلخواه بیمار تبدیل می‌کند

برای آن دسته از افراد که در سنین پایین یا در هر دوره ای دارای دندان های شکسته شده اند و از ظاهر آن رنج می برند یا حتی دندان آنها تغییر رنگ دارد لمینت مناسبترین نوع در مانی برای آنها خواهد بود.

 لایه ای بر روی دندان در هنگام لمینت قرار می گیرد، نازک است و رنگ آن رتا خود شما انتخاب خواهید کرد و بساگی به علاقمندی شما دارد که رنگ دندانتان به چه صورتی باشد.

لمینت دندان

عوامل پشیمانی از لمینت دندان

عوامل مختلفی وجود دارد که ممکن است شما را از انجام لمینت دندان پشیمان نماید که عبارتند از:

اتمام طول عمر لمینت:

بیشتر لمینت ها بین 9تا10 سال عمر می کنند و در مواردی حتی ممکن است این دوره بیشتر شود. با وجود این در برخی موارد ممکن است طول عمر لمینت دندان زودتر از دوره پیش بینی شده به اتمام برسد. ضعیف شدن لمینت دندان در طول زمان سبب افتادن یا شکسته شدن آن می شود.

عدم اتصال صحیح لمینت به دندان:  

این مورد معمولا در اوایل نصب لمینت روی دندان خود را نشان می دهد. ممکن است دندانپزشک شما مهرات کافی در چسباندن و نصب لمینت دندان نداشته باشد. در چنین مواردی بهتر است برای پیشگیری از وقوع مشکلات اینچنینی به یک متخصص دندانپزشکی مراجعه کنید.

خرابی و پوسیدگی دندان :

پوسیدگی دندان می تواند یک دندان سالم می تواند تا مدت ها پشتیبان لمینت دندان باشد و سبب نگهداری آن ها روی دندان شود. اگر دندان شما پوسیده باشد معمولا متخصص دندانپزشک پیش از اقدام به لمینت دندان، پوسیدگی را برطرف می کند. 

عادات بد بیمار:

در برخی موارد عادات بد فرد می تواند منجر به شکست یا افتادن لمینت دندان شود. لیمنت ها نیاز به مراقبت دارند و نباید آن ها را تحت فشار غذاهای سخت، بی احتیاطی و بی دقتی در مراقبت کردن از آن ها، دندان قروچه کردن قرار داد. رعایت نکردن این موارد می تواند به آسیب به دندان های طبیعی فرد نیز شود.

 به طور کلی رعایت منظم و دقیق بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن، استفاده از نخ دندان، کاهش مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی رنگی و یا مسواک زدن پس از هر استفاده، می تواند بهترین روش بالا بردن ماندگاری لمینت دندان و پیشگیری از خراب شدن و یا تغییر  رنگ آن باشد.

لمینت

 

نحوه ی مراقبت از لمینت دندان چگونه است؟

همانطور که گفته شد لمینت دندان احتیاج به مراقبت دارد و شما بعد از انجام آن باید مراقبت هایی انجام دهید تا دندانتان آسیبی نبیند.

 از انجام این موارد میتوان موارد زیر را نام برد:

  • بعد از انجام لمینت باید مدتی از خوردن نوشیدنی های سرد و یا داغ پرهیز کنید. چون لمینت شما نسبت به این موارد حساسیت دارد و تا برطرف نشدن این حساسیت باید با آن مدارا کنید.
  • مسواک زدن به طور روزانه را فراموش نکنید و حداقل دوبار در روز این کار را انجام دهید.
  • استفاده از نخ دندان نیز به سلامت دهان و دندان های شما کمک می کند پس استفاده از آن را به یک عادت تبدیل نمایید.
  • توصیه دندانپزشکان این است که بعد از انجام لمینت دندان این است که مواد خوراکی رنگی استفاده نکنیم چون استفاده زیاد با گذشت زمان باعث می شود که رنگ دندان شما تغییر کند و این جلوه خوبی نخواهد داشت پس در این مورد رعایت بیشتری داشته باشید.
  • از خوردن میوه و آجیل نیز اگر بتوانید پرهیز کنید بسیار خوب می شود زیرا ممکن است باعث شود دندان شما بشکند و این برای شما ناخوشایند است و هزینه ترمیم را برای شما باقی می گذارد.

 موردی که در اینجا وجود دارد لمینت های سرامیکی را نمی توان ترمیم کرد و این قابلیت را ندارند، تنها کاری که می شود انجام عوض کردن دوباره لمینت و جایگذاری لمینت سالم است.

  • استفاده از دهانشویه مناسب که توسط پزشک تجویز می شود را نیز جدی بگیرید.
  • استفاده از دخانیت را به کمترین حالت ممکن برسانید و بعد از آن برای انجام لمینت اقدام نمایید.
  • هر چندماه یکبار برای چکاپ دندان های خود اقدام کنید تا اگر مشکلی وحود داشت آن را زود برطرف سازید.
  • اگر عادت دندان قروچه رت دارید از انجام لمینت بپرهیزید چون امکان اینکه باعث شکستگی دندان هایتان شود زیاد است.
  • استفاده از خمیر دندان مناسب تاثیر زیادی در ماندگاری دندان هایتان دارد.

اما نکاتی نیز مهم است که باید به آنها توجه داشته باشید:

لمینت های از جنس سرامیک از قسمت لبه دندان ضعیف هستند و احتمال شکستگی در آن ها زیاد است، پس دقت داشته باشید از دندان های خود برای بازکردن چیزی استفاده نکنید.

اگر بعد از لمینت دندان خود از آن رضایت نداشتید، می توانید با دندانپزشک خود در این باره صحبت نمایید تا تغییرات لازمه را بر دندان شما اعمال نماید.

اگر بعد از انجام احساس بلندی و یا تیزی در دندان های خود حس کردید نگران نباشید به مرور و با خوردن غذا این موضوع رفع خواهد شد و دندان ها همه یکسان می شوند.

 موارد دیگری که قطعا دندانپزشک شما آن را به شما خواهد گفت تا با رعایت آن موارد دندان های شما سالم بماند.

در ادامه یکی از کلینیک های دندانپزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات این مجموعه بتوانید صاحب دندان هایی سالم و زیبا شوید.

لمینت دندان

 

لمینت دندان درکلینیک دندانپزشکی قلهک 

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال لمینت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک دندانپزشکی  قلهک

 

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

انجام لمینت دندان از واجبات است؟
انجام لمینت دندان از واجبات است؟

30 مهر 1402

گرانقیمترین برند لمینت دندان
گرانقیمترین برند لمینت دندان

19 شهریور 1402

دلیل محبوبیت لمینت دندان چیست؟
دلیل محبوبیت لمینت دندان چیست؟

15 شهریور 1402

لمینت دندان در تهران
لمینت دندان در تهران

10 شهریور 1402

افتادن لمینت دندان
افتادن لمینت دندان

30 مرداد 1402