مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

دندانپزشکی با بیهوشی برای زنان باردار امکان دارد؟

همه ما میدانیم که دوران بارداری تا چه اندازه مهم است و سلامت مادر و نوزاد اولویت هرچیزی می باشد. یکی از مراقبت هایی که در قبل و بعد از این دوران اهمیت دارد سلامت دهان و دندان مادر است.

قطعا میدانید که دندان عضویی مهم از بدن می باشد و آسیب دیدگی آن به دیگر نقاط بدن نیز آسیب می رساند. وقتی خانمی باردار هست به دلیل تهوع هایی که دارد باعث میشود دندان هایش در معرض اسیدهای معده قرار گیرد و همین موجب پوسیدگی اش شود. در این مقاله قصد داریم درباره دندانپزشکی با بیهوشی در زنان باردار صحبت کنیم.


دندانپزشکی با بیهوشی برای زنان باردار امکان دارد؟

دندانپزشکی با بیهوشی در دوران بارداری چگونه است؟همه ما میدانیم که دوران بارداری تا چه اندازه مهم است و سلامت مادر و نوزاد اولویت هرچیزی می باشد. یکی از مراقبت هایی که در قبل و بعد از این دوران اهمیت دارد سلامت دهان و دندان مادر است.

قطعا میدانید که دندان عضویی مهم از بدن می باشد و آسیب دیدگی آن به دیگر نقاط بدن نیز آسیب می رساند. وقتی خانمی باردار هست به دلیل تهوع هایی که دارد باعث میشود دندان هایش در معرض اسیدهای معده قرار گیرد و همین موجب پوسیدگی اش شود.

اما خیلی از مادران به دلیل نگرانی درباره بیهوشی و بی حسی در دندانپزشکی برای معاینات دهان و دندان به کلینیک ذندانپزشکی مراجعه نمی کنند.

داروهای تجویز شده برای مادر به جنین منتقل می شود و بسته به نوع داروها و مراحل بارداری، تأثیر داروها بر مادر و همچنین جنین ممکن است متفاوت باشد و حتما باید مطمئن شد که این داروها عوارضی برای مادر و نوزاد ندارد.

 

دندانپزشکی با بیهوشی در بارداری

آیا بیهوشی در دندانپزشکی برای زنان باردار خطرناک است؟

 

حفظ سلامت دهان نیز بر فرزند شما تأثیر می گذارد. باکتری های ایجاد کننده حفره از دهان مادر می توانند به دهان نوزاد منتقل شوند. تماس زود هنگام با این باکتری های مضر می تواند منجر به ایجاد حفره های اولیه و نیاز به اقدامات گسترده دندانپزشکی در سنین پایین شود. علاوه بر این ، مطالعات ارتباطی بین بیماری لثه و زایمان زودرس ایجاد کردند که می تواند خطر ابتلا به بیماری های جدی را در نوزاد افزایش دهد.

بی حسی موضعی بیشترین کاربرد را در درمان دندانپزشکی دارد، بنابراین؛ آگاهی و درک اثرات بی حسی موضعی در دوران بارداری بسیار مهم است. در این مقاله، به بررسی تأثیرات بی حسی موضعی بر دندان های مادر و جنین در دوران بارداری استفاده می پردازیم.

بارداری یک تجربه خاص در طول عمر یک زن است؛ سلامت مادر ارتباط مستقیمی با سلامتی جنین دارد، بنابراین حفظ سلامت مادران باردار بسیار مهم است. مراقبت های مربوط به بهداشت دهان و دندان به ویژه برای زنان بارداری که به زودی مادر می شوند هم برای سلامتی خود و هم برای جنین اهمیت زیادی دارد. با این حال، بسیاری از دندانپزشکان و زنان باردار اهمیت مراقبت های دهان و دندان را نادیده می گیرند.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اینستاگرام کلینیک قلهک
 

بسیاری از دندانپزشکان به دلیل عدم اطمینان در مورد اثرات درمان بر روی مادر و جنین، از انجام درمان دندان با بیهوشی در دندانپزشکی بر روی یک زن باردار اجتناب می کنند. علاوه بر این، بسیاری از زنان باردار از مراجعه به دندانپزشکان را برای دریافت مراقبت های بهداشت دهان و دندان مناسب در دوران قبل از زایمان خودداری می کنند.

تغییرات در محیط دهان و دندان و مصرف غذا در دوران بارداری می تواند احتمال بروز پوسیدگی دندان را افزایش دهد، همچنین تغییرات هورمونی باعث افزایش بیماری های پریودنتال می شود.

در صورت عدم درمان ، التهاب لثه می تواند پیشرفت کرده و منجر به مشکلات زیادی در دندان شود. مدیریت ضعیف بهداشت دهان و دندان مواردی مثل زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد را افزایش می دهد. بنابراین، لازم است که بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری به درستی مدیریت شود و در صورت لزوم درمان با بی حسی یا بیهوشی نیز انجام شود.

بارداری و مراقبت از دندان

 

درمان دندان در دوران بارداری را بدانیم

 

پزشکان و دندانپزشکان هر دو توصیه می کنند که بیمار در طول دوران بارداری تحت مراقبت های معمول دندانپزشکی قرار گیرد تا از هرگونه عفونتی که می تواند به کودک آسیب برساند جلوگیری کنند.

با این حال، مراقبت های معمول دندانپزشکی معمولاً شامل درمان های شدید دندانپزشکی نیست که در آن بیهوشی لازم باشد. با توجه به این موارد، آگاهی از دندانپزشکی در آرامش و بیهوشی و میزان ایمن بودن آن برای یک فرد باردار بسیار مهم است.

در نهایت، اکثر دندانپزشکان و پزشکان توصیه می کنند که روشهای درمان که ممکن است درد زیادی ایجاد کند، به بعد از بارداری موکول شود مگر اینکه کاملاً ضروری باشند. با این حال، در برخی از کلینیک ها، اقدامات دندانپزشکی وجود دارد که برای حفظ سلامت دهان و دندان لازم است. تعدادی از موارد ضروری شامل جراحی بیماری لثه یا کاشت ایمپلنت دندان است.

دندانپزشکی  با بیهوشی و بی حس شدن برای خانم باردار بی خطر است اما بسیاری از مردم می ترسند که در صورتی که تحت بیهوشی عمومی، قرار می گیرند نوزادشان آسیب ببیند.

تجربه و مطالعات نشان داده  که نوزادان واقعاً تحت بیهوشی عمومی قرار نمی گیرند و مواد تزریق شده به جنین آسیبی نمی رساند. این بدان معناست که هرگونه عمل ضروری برای فرد باردار ایمن است و به نوزاد نیز آسیبی نخواهد رساند

 

بیهوشی در دندانپزشکی

 

مراقبت از دندان در دوران بارداری چگونه باید باشد؟

 

اگر قصد بارداری دارید حتما در بین چکاپ هایی که انجام می دهید، مراجعه به دندانپزشک را در نظر داشته باشید. معاینه دندان ها نیز همانند دیگر نقاط بدن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و شما باید دندان هایی سالم داشته باشید تا از بروز مشکلات در دوران بارداری جلوگیری شود.

مراجعه به دندانپزشکی باید در طول دوران بارداری نیز ادامه دار باشد تا دهان و دندان هایتان به دور از هر گونه بیماری و مشکل باشد.

اگر نیاز فوری به دندانپزشکی داشتید حتما به کلینیک های معتبر  که دارای تیم حرفه ای دندانپزشکی هستند مراجعه نمایید و درمورد بیهوشی حتما با پزشک خود و دندانپزشک مشورت کنید تا مطمئن باشید که بیهوشی یا بی حسی موضعی به شما و نوزادان آسیبی نمی رسد.

 

دندانپزشکی در دوران بارداری

 

دندانپزشکی با بیهوشی درکلینیک دندانپزشکی قلهک

 

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

عملکرد دندان ها بر نحوه جویدن 
عملکرد دندان ها بر نحوه جویدن 

28 اسفند 1401

چکاپ دندان ها توسط دندانپزشک
چکاپ دندان ها توسط دندانپزشک

21 اسفند 1401

دندانپزشکی با بیهوشی برای معلولین
دندانپزشکی با بیهوشی برای معلولین

29 مهر 1401

بی حسی در ارتودنسی دندان
بی حسی در ارتودنسی دندان

16 مهر 1401

دندانپزشکی با بیهوشی چه شرایطی دارد؟
دندانپزشکی با بیهوشی چه شرایطی دارد؟

29 تیر 1401