مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

دندانپزشکی علمی برای سلامتی بدن

دندانپزشکی تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها، اختلالات و بیماری های دندان، لثه، دهان و فک است. دندانپزشکی علمی است برای سلامتی عضویی از بدن شما که که برای سلامت کامل دهان ضروری است و می تواند بر سلامت کل بدن شما تأثیر بگذارد.


 

دندانپزشکی علمی برای سلامتی بدن

 

دندانپزشکی تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها، اختلالات و بیماری های دندان، لثه، دهان و فک است. دندانپزشکی علمی است برای سلامتی عضویی از بدن شما که که برای سلامت کامل دهان ضروری است و می تواند بر سلامت کل بدن شما تأثیر بگذارد.

 

دندانپزشک کیست؟

 

دندانپزشک متخصصی است که برای تشخیص، درمان و پیشگیری از مشکلات سلامت دهان کار می کند. دندانپزشک شما حداقل هشت سال تحصیل کرده است و مدرک DDS (دکتر جراحی دندان) یا مدرک DMD (دکتر پزشکی دندان) را دریافت کرده است. اگر پزشک شما یک دندانپزشک اطفال است، به این معنی است که او در مراقبت از کودکان از دوران نوزادی تا نوجوانی تخصص دارد. یک دندانپزشک اطفال آموزش و آموزش های لازم را برای کار با کودکان خردسال دریافت کرده است.

 

سایر تخصص ها عبارتند از:

  • اندودنتیکس (کانال های ریشه)
  • دهان و فک و صورت (شامل پاتولوژی، رادیولوژی و جراحی)
  • ارتودنسی و ارتوپدی دندان و صورت
  • پریودنتیکس (بیماری لثه)
  • پروتز دندان (ایمپلنت)

 

دندانپزشکی

 

چرا مراجعه به دندانپزشک بسیار مهم است؟

 

مراجعه منظم به دندانپزشک نه تنها به سلامت دندان ها و دهان شما کمک می کند، بلکه به حفظ سلامت بقیه بدن نیز کمک می کند. مراقبت از دندان مهم است زیرا:

  • به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند
  • از بیماری پریودنتال (لثه) محافظت می کند، که می تواند منجر به از دست دادن دندان و استخوان شود
  • از بوی بد دهان جلوگیری می کند - مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشک به کاهش میزان باکتری در دهان شما کمک می کند که باعث بوی بد دهان می شود.
  • لبخند جذاب تری به شما می دهد و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد
  • با جلوگیری از لکه دار شدن دندان ها در اثر غذا، نوشیدنی و تنباکو، به درخشندگی دندان ها کمک می کند
  • دندان های شما را تقویت می کند تا بتوانید تا آخر عمر از لبخندهای زیبا و سالم لذت ببرید!

 

دندان های من سالم هستند آیا هنوز باید به دندانپزشک مراجعه کنم؟

 

دندان‌های شما ممکن است سالم باشند، اما همچنان مهم است که به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است مشکلاتی بدون اطلاع شما وجود داشته باشد.

ظاهر لبخند شما مهم است و دندانپزشک شما می تواند به شما کمک کند لبخندی سالم و زیبا داشته باشید. با پیشرفت های بسیار زیاد در دندانپزشکی، دیگر لازم نیست به دندان های لکه دار، بریده، از دست رفته یا بدشکل بسنده کنید. دندانپزشکان امروزی گزینه های درمانی زیادی را ارائه می دهند که می تواند به شما کمک کند با اعتماد به نفس لبخند بزنید، از جمله:

  • سفید کردن حرفه ای دندان
  • پر کردن هایی که شبیه دندان های طبیعی هستند
  • تعویض دندان و اصلاح کامل لبخند

 

دندانپزشکی معتبر

 

هنگام انتخاب دندانپزشک مناسب برای خود به دنبال چه چیزی باید باشم؟

 

انتخاب دندانپزشکی که شما و خانواده‌تانرا درمان میکند، بسیار مهم است و ممکن است بخواهید قبل از تصمیم‌گیری نهایی، چند دندان‌پزشک را در نظر بگیرید. در اولین ملاقات خود، باید بتوانید تشخیص دهید که آیا دندانپزشک برای شما مناسب است یا خیر. در طول قرار ملاقات، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • آیا زمان قرار ملاقات مناسب است؟
  • آیا دسترسی به مطب دندانپزشک آسان است؟
  • آیا مطب تمیز و منظم به نظر می رسد؟
  • آیا سابقه پزشکی و دندانپزشکی شما ثبت و در پرونده دائمی قرار داده شده است؟
  • آیا دندانپزشک تکنیک هایی را برای سلامت دهان و دندان توضیح می دهد؟
  • آیا اطلاعاتی در مورد هزینه قبل از برنامه ریزی درمان به شما ارائه می شود؟
  • آیا دندانپزشک شما عضو انجمن دندانپزشکی  است؟
  • تجربه بیماران قبلی او چگونه بوده است؟

و سوالات دیگری که باید قبل از انتخاب دندانپزشک در نظر داشته باشید و بعد از اطمینان خاطر به آن مراجعه کنید.

 

چگونه می توانم از دندان های خود  مراقبت کنم؟

 

همیشه به یاد داشته باشید که حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و حداقل یک بار از نخ دندان استفاده کنید!

حتما از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید و از دندانپزشک خود بپرسید که آیا نیاز به شستشوی فلوراید دارید یا خیر. این به جلوگیری از پوسیدگی کمک می کند.

از غذاهای حاوی قند زیاد خودداری کنید (شکر میزان باکتری‌هایی را که در دهان رشد می‌کنند افزایش می‌دهد و باعث ایجاد پلاک و احتمالاً حفره‌های دهان می‌شود) و از مصرف تنباکو اجتناب کنید (این می‌تواند دندان‌های شما را لکه دار کند، باعث بیماری لثه و در نهایت منجر به سرطان دهان شود).

از مسواک زدن زبان خود نترسید! با مسواک زدن زبان، ذرات غذا را از بین می برید و میزان باکتری های ایجاد کننده پلاک را کاهش می دهید. مسواک زدن زبان نیز به حفظ طراوت نفس شما کمک می کند.

حتما چکاپ روتین خود را برنامه ریزی کنید. توصیه می شود هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

از چه سنی باید فرزندم را نزد دندانپزشک ببرم؟

 

 دندانپزشکان اطفال توصیه می کنند که کودکان ابتدا در سن شش ماهگی و حداکثر تا یک سالگی به دندانپزشک مراجعه کنند. در این مدت، دندان های شیری کودک شما در می آیند و دندانپزشک شما می تواند سلامت چند دندان اول کودک شما را بررسی کند. پس از اولین ویزیت، حتماً هر شش ماه یکبار برای معاینات منظم برنامه ریزی کنید.

 

سوالات رایج دندانپزشکی

 

هر چند وقت یک بار باید به دندانپزشک مراجعه کنم؟

 

کودکان، نوجوانان و بزرگسالان همگی باید حداقل هر شش ماه یک بار برای معاینه منظم به دندانپزشک مراجعه کنند. بیمارانی که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان دهان یا بیماری لثه هستند، ممکن است لازم باشد بیش از دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنند. پزشک شما به تعیین اینکه چند وقت یکبار باید برای معاینات منظم به دندانپزشک مراجعه کنید کمک خواهد کرد.

 

چند بار باید دندان هایم را مسواک بزنم؟

 

طبق نظر دندانپزشک شما و انجمن دندانپزشکی ، شما باید حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید. مسواک زدن دندان ها، لثه ها و دهان شما را با از بین بردن پلاک های باکتریایی تمیز و سالم نگه می دارد. همچنین توصیه می شود هنگام مسواک زدن از مسواک و خمیردندانی با موهای نرم که حاوی فلوراید است استفاده کنید. شما باید حداقل یک دقیقه روی دندان های بالا و یک دقیقه روی دندان های پایینی بگذرانید و به یاد داشته باشید که زبان خود را مسواک بزنید. این به شما کمک می کند تا بوی نفس خود را تازه نگه دارید!

 

چه زمانی باید مسواکم را عوض کنم؟

 

مسواک شما با گذشت زمان از بین میرود، به خصوص اگر روزی دو بار مسواک بزنید و هر بار دو تا سه دقیقه مسواک بزنید. دندانپزشک شما توصیه می کند که بزرگسالان و کودکان هر سه ماه یکبار مسواک خود را تعویض کنند. اگر از مسواک برقی استفاده می‌کنید، دستورالعمل‌ها را حتماً بخوانید زیرا ممکن است نیازی به تعویض مکرر سر مسواک نداشته باشید. به بیماران مبتلا به بیماری لثه توصیه می شود که هر چهار تا شش هفته یکبار مسواک خود را تعویض کنند تا از گسترش هرگونه باکتری جلوگیری شود. پس از مسواک زدن، مسواک خود را با آب داغ بشویید تا میکروب ها از بین بروند و موهای آن تمیز بماند. اگر بیمار بوده اید، حتما مسواک خود را در اسرع وقت عوض کنید.

 

دندان

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

 

شاید بخواهید بدانید چگونه چکاپ بعدی خود را برنامه ریزی کنید؟

به سادگی با عمل ما تماس بگیرید! همکاران ما با کمال میل به برنامه ریزی برای معاینه دندانپزشکی بعدی شما کمک خواهند کرد. اگر بیمار جدید هستید و برای بار اول قرار است به ما مراجعه کنید، لطفاً اطلاع دهید تا تمام مواردی که نیاز است برای اولین ویزیت دندانپزشکی داشته باشید را در اختیار شما قرار دهیم.

کلینیک قلهک در تهران از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک

 

جهت مطالعات بیشتر کلیک کنید

# کامپوزیت دندان / # ایمپلنت دندان / # درمان ریشه دندان / # ارتودنسی دندان / # دندانپزشکی اطفال / # دندانپزشکی با بیهوشی


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

عقب نشینی یا تحلیل لثه دندان :

18 فروردین 1403

دندان قروچه

20 اسفند 1402

دندان مصنوعی چیست؟

10 اسفند 1402

تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک
تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک

09 آبان 1402

لمینت دندان در تهران
لمینت دندان در تهران

10 شهریور 1402