دندانپزشکی اطفال,خدمات دندانپزشکی اطفال,هزینه دندانپزشکی اطفال,کلینیک قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

چگونه به کودک خود آموزش های بهداشت دهان و دندان دهیم؟

دندانپزشکان اطفال به والدین در مورد نحوه تمیز کردن دندان های کودک ، مسواک زدن و نخ دندان توصیه می کنند. آنها همچنین نکاتی را در مورد تغذیه مناسب و استفاده از برخی داروها مانند قطره آهن به والدین و توصیه هایی در مورد عادات کودک مانند استفاده از پستانک یا مکیدن انگشت شست ارائه می دهند.


اموزش های بهداشت دهان و دندان

 

چگونه به کودک خود آموزش های بهداشت دهان و دندان دهیم؟

 

دندانپزشکان اطفال به والدین در مورد نحوه تمیز کردن دندان های کودک ، مسواک زدن و نخ دندان توصیه می کنند. آنها همچنین نکاتی را در مورد تغذیه مناسب و استفاده از برخی داروها مانند قطره آهن به والدین و توصیه هایی در مورد عادات کودک مانند استفاده از پستانک یا مکیدن انگشت شست ارائه می دهند.

مراقبت از دندانهاي کودک را چه موقع بايد شروع کرد؟

 

مراقبت از دندانهای کودک حتی قبل از رویش اولین دندانهای شیری باید آغاز شود. بخاطر داشته باشید که اگر نمی توانید دندانی را ببینید ، به این دلیل نیست که دندانی وجود ندارد. در واقع دندان ها از سه ماهه دوم بارداری تشکیل می شوند. کودک شما هنگام تولد 20 دندان شیری دارد که حتی برخی از آنها در فک رشد کرده اند. تمیز کردن لثه کودک با دستمال مرطوب پس از تغذیه می تواند از آسیب ساختاری دندان در اثر باکتری جلوگیری کند. هنگامی که تعداد کمی دندان شیری ظاهر می شود ، می توانید دندان های او را با مسواک نرم مسواک بزنید یا در پایان روز مسواک بزنید.

وقتی والدین عادت های غذایی خوبی را در خانه رعایت نمی کنند ، کودکان از مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان رنج می برند.

دادن یک بطری (شیر ، آب و غیره) به کودک هنگام خواب ممکن است برای مدت کوتاهی راحت باشد ، اما برای دندان های کودک ضرر دارد. وقتی شیرینی شیر یا آب میوه ساعت ها روی دندان کودک باقی بماند ، باعث خوردگی مینای دندان می شود و شرایطی ایجاد می کند که به سندرم شیشه شیر معروف است. از علائم این سندرم سوراخ شدن و تغییر رنگ دندان است. در موارد شدید ، حفره هایی در دندان ایجاد می شود که تا پیدا شدن دندان های دائمی کودک ، همه باید آنها را پر کنند. والدین و مربیان کودکان باید به آنها کمک کنند و برای نوشیدنی وقت بگذارند.

سن شروع درمان فلوراید تراپی کودکان

درمان فلوراید باید هر شش ماه یکبار از یک سالگی تا دوازده سالگی آغاز شود. در این مدت دندانپزشک کودکان آموزش های لازم برای رعایت بهداشت دهان و دندان و اصول پیشگیری به کودک و والدین آن ها برنامه های را که نیاز دارند را آموزش میدهد تا دوره تبدیل دندان های شیری به دندان های دائمی به خوبی انجام گیرد.

دندانپزشکی-اطفال

 

اولین مراجعه به دندانپزشکی اطفال

دندانپزشک اطفال ممکن است بر اساس تشخیص و ضرورت ، تاریخ قرارهای بعدی را تعیین کند. والدین باید توجه داشته باشند که مراقبت از دندان از کودکی بسیار مهم است. در این راستا ، دندانپزشک کودکان در بررسی محیط دهان و دندان برای سلامت و رشد مناسب ، برنامه های آموزشی و اطلاعات در مورد (مسواک زدن صحیح کودکان ، نخ دندان کشیدن ، مکیدن و جویدن انگشتان و پستانک ، مشاوره تغذیه و استفاده از دهانشویه فلوراید و مراحل رویش و رشد دندانهای دائمی )به والدین می دهد.

والدین باید مراقب باشند اولین باری که کودک خود را به دندانپزشک می برند ، در واقع اولین تجربه کودک از محیط دندان است. این تجربه در آینده تصویر ذهنی کودک شما از دندانپزشکی را ایجاد می کند ، بنابراین بهتر است سعی کنید کودکان را به مراکز طراحی شده و تزئین شده برای کودکان ببرید تا حضور در محیط دندان برای آنها جذاب و آرام باشد.

روند معاینه فقط چند دقیقه طول می کشد ، اما دندانپزشک وقت بیشتری را به آموزش والدین و تعامل مثبت با کودک اختصاص می دهد. با این حال ، کل روند اولین مراجعه کودک به دندانپزشک طولانی نیست.

چگونه مي توان از پوسيدگي جلوگيري کرد؟

وقتی تمام دندانهای شیری کودک (حدود 1.5-2) سالگی رشد کردند ، دندانپزشک احتمالاً در هر معاینه از فلوراید موضعی استفاده خواهد کرد. فلوراید مینای دندان را سخت می کند و از بیشتر مشکلات دهان و دندانی در دوران کودکی جلوگیری می کند. پوسیدگی دندان توسط باکتری ها و بقایای مواد غذایی پس از خوردن ایجاد می شود.

حداقل دو بار در روز استفاده از مسواک و استفاده مرتب از نخ دندان به سلامت دهان و دندان کمک می کند. کودکان نباید از مقدار زیادی خمیر دندان استفاده کنند و به اندازه یک نخود برای آنها کافی است. والدین باید همیشه مراقب باشند که کودک به جای قورت دادن ، خمیردندان را تف کند.

علاوه بر فلوراید تراپی ، استفاده از فیش سیلانت (بستن عمق شیارهای سطح جونده) همراه با رویش دندانهای دائمی توصیه می شود. این از تجمع غذا و میکروب و پوسیدگی جلوگیری می کند. البته اينکار بدين معنا نيست که کودک بدون کنترل شيريني بخورد و يا نخ دندان و مسواک استفاده نکند .

کلینیک قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

دندانپزشکی اطفال اقساطی
دندانپزشکی اطفال اقساطی

09 شهریور 1402

خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال
خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال

19 بهمن 1401

نحوه عملکرد در دندانپزشکی اطفال
نحوه عملکرد در دندانپزشکی اطفال

25 بهمن 1400

سن مراجعه به دندانپزشکی اطفال
سن مراجعه به دندانپزشکی اطفال

16 بهمن 1400

ترس از دندانپزشکی اطفال
ترس از دندانپزشکی اطفال

15 بهمن 1400