دندانپزشکی اطفال,خدمات دندانپزشکی اطفال,هزینه دندانپزشکی اطفال,کلینیک قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

بهترین سن مراجعه به دندانپزشکی اطفال

اگر قصد مراجعه به دندانپزشکی اطفال را دارید باید بدانید که، مراقبت از فرزند در هر زمانی از دغدغه های والدین بوده و هست و این روند تا بزرگسالی کودک ادامه دارد.

یکی از دغدغه هایی که گفته شد مراقبت از بهداشت و دهان کودکان است. همانطور که می دانید کودک درکی از تمیز کردن و مراقبت ندارد و این وظیفه والدین است که نسبت به سن او به او آموزش های لازم را بدهد و در صورتی که فرزندش بسیار کوچک بود خود مراقبت های لازم را انجام بدهد.


بهترین سن مراجعه به دندانپزشکی اطفال

اگر قصد مراجعه به دندانپزشکی اطفال را دارید باید بدانید که، مراقبت از فرزند در هر زمانی از دغدغه های والدین بوده و هست و این روند تا بزرگسالی کودک ادامه دارد.

یکی از دغدغه هایی که گفته شد مراقبت از بهداشت و دهان کودکان است. همانطور که می دانید کودک درکی از تمیز کردن و مراقبت ندارد و این وظیفه والدین است که نسبت به سن او به او آموزش های لازم را بدهد و در صورتی که فرزندش بسیار کوچک بود خود مراقبت های لازم را انجام بدهد.

همانطور که می دانید کودکان در هنگام دندان درآوردن درد ها و اذیت هایی را تحمل می کنند و در این دوران بد اخلاق و بی اشتها می شوند. اما همواره این روزها برای پدر و مادر بسیار زیبا و خاطره انگیز است و آنها همه تلاش خود را در این راه قرار می دهند و از فرزند خود بهترین مراقبت را خواهند داشت.

اما سوالی که در اینجا پیش می آید این می باشد که بهترین سن مراجعه به دندانپزشکی اطفال چه زمانی است؟

طبق نظر دندانپزشکان اولین مراجعه برای ویزیت دندان های کودک شما بین ۶ تا ۱۲ ماهگی باید انجام شود. دندان های اولیه که رشد میکند مجموع آن ها ۲۰ دندان است که در اصطلاح به آنها شیری گفته می شود که از سن شش سالگی لق می شود و دندان های اصلی جایگزین آن خواهد شد.

شما با مراجعه به موقع نزد دندانپزشک می توانید اطلاعات لازم را دریافت نمایید و از همان ابتدا مراقبت های لازم را برای فرزندتان انجام دهید. حتما مراجعه به دندانپزشک اطفال را هر شش ماه در برنامه خود قرار دهید تا اگر مشکلی برای دندان ها وجود داشت بتوانید به موقع آن را برطرف سازید.

شاید این را بدانید که بسیاری از مشکلات دهان و دندان ریشه در کودکی فرد دارد و اگر از همان زمان به آن رسیدگی نشود این مشکلات با او همراه است.

محافظت صحیح از دندان و لثه در سنین پایین باعث می شود که رشد لثه به خوبی صورت گیرد و فضای مناسبی برای رشد دندان های کودک در آینده داشته باشد.

در این دوره نقش والدین بسیار مهم می باشد، چرا که کودک درکی از مراقبت دندان های خود ندارد و این پدر و مادر هستند که وظیفه مراقبت را دارند.

والدین عزیزی که سلامت دهان و دندان کودکشان برایشان اهمیت دارد، باید از همان ابتدای کودکی مراقبت های خود را انجام دهند و شاید برای شما جالب باشد که این مراقبت حتی از قبل از شروع رشد دندان ها باید انجام گیرد.

در ادامه به مراقبت هایی که باید صورت گیرد می پردازیم:

  • تمیز کردن لثه نوزاد
  • تمیز کردن به وسیله مسواک

بعد از اینکه دندان کودک شما رشد کرد، شما دیگر می توانید از مسواک استفاده نمایید و لازم نیست منتظر بمانید تمامی دندان های او بطور کامل در بیاید و بعد مسواک زدن را شروع نمایید.

اگر مسواک زدن برای کودک را زود شروع نمایید او را علاقمند کرده اید و تا آخر عمر به این کار عادت داده اید. برای اینکار می توانید مسواک زیبایی برایش خریداری کنید تا علاقمندی آن چند برابر شود.

لازم به ذکر است که برای نوزادان می توانید از مسواک انگشتی استفاده نمایید.

باید توجه داشته باشید مواد خوراکی و مصرفی شما بسیار بر دندان ها اثر خواهد داشت. برای مثال خوردن شیر در شب و استفاده از شیرینی و شکلات و حتی قطره آهن اثر منفی بر دندان ها دارد.

قطره آهن نقش مهمی بر سلامت فرزندتان دارد اما رنگ آن بر دندان و لحظه ها تاثیر دارد و باعث تغییر رنگ می شود از این جهت برای دادن قطره به کودک باید دقت لازم را داشت تا باعث سیاهی دندان نشود. این تغییر رنگ بعد از قطع شدن قطره آهن برطرف خواهد شد.

اما می رسیم به اینکه چگونه مسواک زدن را برای کودک عادت روزانه کنیم؟

دندانپزشکی-اطفال

مراقبت از دندان کودک با مسواک زدن مرتب

زمانی که کودک شما به سن دو سالگی رسید می توانید برای او از خمیر دندان های بدون فلوراید استفاده نمایید. از این جهت خمیر بدون فلوراید به شما پیشنهاد می شود چون، کودک در آن سن ممکن است خمیردندان را قورت دهد و مفهموم بیرون انداختن را متوجه نشود. پس بهتر است از زمانی که متوجه این موضوع شد از خمیر دارای فلوراید استفاده نمایید.

در هنگامی که برای کودک مسواک میزنید به دندان های او توجه داشته باشید و هرگونه پوسیدگی و خرابی را بررسی کنید تا اگر مشکلی وجود داشت او را به دندانپزشکی اطفال ببرید و درمان او را هر چه سریعتر آغاز نمایید.

پوسیدگی و خرابی ممکن است در هر سنی بوجود بیاید پس در این مورد دقت لازم را داشته باشید تا قبل از بروز مشکل بیشتر از او جلوگیری نمایید.

حتی دیده شده است که اگر کودک هنگام غذاخوردن مشکل و حساسیت خاصی دیدید به دندانپزشک اطفال مراجعه نمایید چون احتمال آسیب دیدگی در دندان هایش وجود دارد.

طبق تحقیقاتی که توسط دندانپزشکان در جهان صورت گرفته، به این نتیجه رسیده اند که بهتر است کودک را در نزدیکی سن یکسالگی به دندانپزشکی اطفال ببریم و به مدت یکسال تحت نظر دندانپزشک اطفال باشیم و اگر در این دوره پوسیدگی و خرابی رخ نداد میتوانید تا سه سالگی به همین روند ادامه دهید و احتیاجی نیست تا آن زمان به دندانپزشکی اطفال مراجعه نمایید و بعد سه سالگی مراجعه بعدی شما باشد.

اما برای مراجعه به دندانپزشکی اطفال چه نکاتی را باید رعایت نماییم؟

سن-مراجعه-به-دندانپزشکی-اطفال

نکات مهم برای مراجعه به دندانپزشکی اطفال

برای مراجعه به دندانپزشکی اطفال لازم است به مواردی از قبل دقت داشته باشید تا فرزندتان با شما همکاری لازم را داشته باشد و ترس و نگرانی از آن دور باشد.

مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشت:

  • او را از دندانپزشک نترسانید.
  • برای مراجعه به دندانپزشک به کودک خود باج ندهید و در قبال خرید وسیله یا خوراکی او را نزد دندانپزشک نبرید.
  • برای تنبیه کردن او از از دندانپزشک و ترساندن استفاده نکنید.
  • اگر کسی در نزد او خاطره بدی از دندانپزشکی بازگو می کرد مانع این کار شوید.
  • شاید شما استرس بیشتری نسبت به کودکتان داشته باشید، لطفا این حس را به او منتقل نکنید.
  • اجازه دهید دندانپزشک با مهارتی که دارد شرح درمان را برای کودک توضیح دهد.
  • از کلماتی درد آمپول، کشیدن و خون آمدن و... استفاده نکنید.
  • روزهای مراجعه به دندانپزشکی رت خاطره انگیز کنید.
  • حتما کودک را تنها به اتاق بفرستید.
  • از طرف دندانپزشک قولی به کودک ندهید.

و موارد دیگری که کمک می کند در شرایط و با حال بهتری به دندانپزشکی اطفال مراجعه نمایید.

در ادامه ما یکی از کلینیک های دندانپزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات دندانپزشکی اطفال این مجموعه بتوانید به دندان های فرزند خود رسیدگی و علاوه بر آن از خدمات بزرگسالان نیز استفاده نمایید.

دندانپزشکی-اطفال-مناسب

آیا به دنبال کلینیک دندانپزشکی اطفال مجرب در تهران هستید؟

اگر صاحب فرزند هستند و به فکر کودک خود هستید و برای مراقبت از بهداشت دندان و دهان او به دنبال دندانپزشکی مجرب هستید تا با تشخیص به موقع از پوسیدگی و مشکلات دندان کودکتان جلوگیری کنید.

اگر در تهران زندگی می کنید، پیشنهاد ما برای شما کلینیک فوق تخصصی قلهک مباشد. در این مرکز درمانی متخصصین دندانپزشکی اطفال حضوردارند و شما می توانید از خدمات آنان بهره ببرید.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص کودک است و علاوه بر آن مجموعه ای از تخصص های دندانپزشکی در این مجموع جمع شده اند و شما برای گرفتن هرگونه خدمات دندانپزشکی دیگر احتیاج نیست به چندین مرکز مراجعه نمایید.

و این برای کسانی که به دنبال خدمات کامل دندانپزشکی  هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

 

کلینک-دندانپزشکی-قلهک

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

دندانپزشکی اطفال اقساطی
دندانپزشکی اطفال اقساطی

09 شهریور 1402

خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال
خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال

19 بهمن 1401

نحوه عملکرد در دندانپزشکی اطفال
نحوه عملکرد در دندانپزشکی اطفال

25 بهمن 1400

سن مراجعه به دندانپزشکی اطفال
سن مراجعه به دندانپزشکی اطفال

16 بهمن 1400

ترس از دندانپزشکی اطفال
ترس از دندانپزشکی اطفال

15 بهمن 1400