کامپوزیت,کامپوزیت دندان,کامپوزیت مناسب چه کسی است,دلایل کامپوزیت دندان,هزینه کامپوزیت دندان,برندهای کامپوزیت دندان,مراحل انجام کامپوزیت دندان,مزایای کامپوزیت دندان,معایب کامپوزیت دندان,دندانپزشکی,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کامپوزیت دندان مناسب چه کسانی است؟

اولین گزینه ای که برای اصلاح ، ترمیم ، بازسازی و نوسازی لبخند به ذهن خطور می کند کامپوزیت دندان است. ممکن است نگران باشید که نتوانید کامپوزیت کنید. در این مقاله ما در مورد کامپوزیت و اینکه چه کسی می تواند کامپوزیت کند، توضیح داده ایم.


کامپوزیت دندان مناسب چه کسانی است؟

آیا تا به امروز فکر کرده اید که آیا کامپوزیت دندان گزینه مناسبی برای دندانهای شما است یا نه؟ اولین گزینه ای که برای اصلاح ، ترمیم ، بازسازی و نوسازی لبخند به ذهن خطور می کند کامپوزیت دندان است. ممکن است نگران باشید که نتوانید کامپوزیت کنید. در این مقاله ما در مورد کامپوزیت و اینکه چه کسی می تواند کامپوزیت کند، توضیح داده ایم.

دلایل کامپوزیت دندان

دلایل زیادی وجود دارد که مردم کامپوزیت دندان را انتخاب می کنند. این افراد از سفید کردن دندان های خود به روش سنتی به نتیجه دلخواه خود نمی رسند یا ممکن است به دلیل شکستگی دندان یا خرد شدن ،لبخند آنها ناخوشایند باشد و به همین دلیل تصمیم به ساخت روکش کامپوزیت می گیرند.

افرادی که تصمیم به استفاده از کامپوزیت دارند می خواهند سفیدی ، حتی زیبایی لبخندشان طبیعی به نظر برسد ، اما نیازی به سایر گزینه های دندانپزشکی مانند پروتز دندان یا کاشت ندارند.

اگر درباره انجام کامپوزیت دندان کنجکاو هستید ، بهترین راه صحبت با دندانپزشک زیبایی است. او می تواند در مورد آنچه می خواهید در مورد کامپوزیت بدانید مانند کامپوزیت دندان و هزینه های آن، برند های کامپوزیت دندان ، مراحل انجام کامپوزیت دندان و مراقبت از کامپوزیت دندان به شما مشاوره دهد. همچنین اگر روکش کامپوزیت برای نیازهای دندانپزشکی شما مناسب نباشد ، می تواند گزینه های درمانی جایگزینی مانند لمینیت دندان ، ایمپلنت دندان ، ارتودنسی یا سفید شدن را ارائه دهد تا بتوانید همچنان از لبخندی زیبا و دلنشین لذت ببرید.

انجام کامپوزیت دندان نیازی به جراحی ندارد ، هزینه دندان کامپوزیت به اندازه درمان های جراحی دندان مانند ایمپلنت گران نیست و دوام دندان کامپوزیت از روش های سفیدکننده دندان های سنتی بیشتر است. عمر کامپوزیت دندان بسته به سبک زندگی شما ، آنچه می خورید و می نوشید و همچنین بهداشت دهان و دندان شما می تواند بین 5 تا 10 سال یا بیشتر باشد.

کامپوزیت-دندان

چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟

تقریباً همه افراد می توانند از کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. لازم به ذکر است که از روش های زیبایی دندان مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان بر روی دندان هایی استفاده می شود که اساساً سالم و ردیف هستند.

در واقع از کامپوزیت ها و لمینت ها فقط برای رفع مشکلات زیبایی دندان ها مانند رفع کج شدن دندان ها ، فاصله بین دندان ها و ... استفاده می شود و نمی توانند در درمان و مشکلات عملکردی دندان ها موثر باشند. به همین دلیل ، دندانپزشک زیبایی برای دریافت کامپوزیت و لمینت ابتدا وضعیت دندان های شما را ارزیابی می کند و اگر مشکل عمده ای در دندانپزشکی ندارید ، این روش ها را روی دندان های شما اعمال می کند.

برای کسانی که مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان ، بیماری لثه ، دندان های شدید کج و غیره دارند ، ابتدا باید این مشکلات با سایر روش های دندانی برطرف شود ، سپس برای دندان های زیبایی ، از روش های زیبایی دندان و لمینت دندان استفاده شود. به طور کلی ، افرادی که مشکلات زیر را دارند ممکن است تا زمان حل مشکل کاندیداهای مناسبی برای کامپوزیت دندان و لمینت دندان نباشند.

  • افرادی که عادت هایی مانند دندان قروچه دارند.
  • افرادی که ساییدگی شدید دندان دارند.
  • افرادی که دچار پوسیدگی شدید دندان هستند.
  • افراد مبتلا به بیماری لثه فعال.
  • افراد با سلامت دهان و دندان بسیار ضعیف.
  • همچنین افرادی که دندان هایشان برجسته تر است برای اصلاح طرح لبخند خود باید به جای دندان کامپوزیت از لمینت سرامیکی استفاده کنند. ضخامت لمینت دندان های سرامیکی بسیار ناچیز است و بنابراین برای افرادی که دارای دندان برجسته هستند بیشتر مناسب است.

مزایای کامپوزیت دندان

  • مواد رزین کامپوزیت مطابقت رنگ با دندانهای موجود را آسان تر می کند
  • روکش کامپوزیت را می توان در یک جلسه انجام داد
  • کامپوزیت دندان معمولاً در مطب ساخته می شود و نیازی به ساخت آن در آزمایشگاه دندانپزشکی نیست.
  • قیمت کامپوزیت دندان مقرون به صرفه است.
  • کامپوزیت یک روش غیر تهاجمی است و ساختار دندان در طی مراحل کامپوزیت ونیر دستکاری نمی شود.
  • در صورت بروز مشکلاتی مانند تغییر رنگ ، لب پریدگی و ... ، ترمیم کامپوزیت دندان به راحتی انجام می شود.
  • کامپوزیت دندان کم خطرترین گزینه دندانپزشکی زیبایی برای جوانان است.

معایب کامپوزیت دندان

  • ماندگاری کامپوزیت دندان کمتر از روکش لمینت دندان است.
  • کامپوزیت های دندان به تغییر رنگ و لک شدن حساس هستند و هنگام مصرف نوشیدنی های رنگی و غذاها باید احتیاط کرد.  

کامپوزیت-دندان

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

عقب نشینی یا تحلیل لثه دندان :

18 فروردین 1403

دندان قروچه

20 اسفند 1402

دندان مصنوعی چیست؟

10 اسفند 1402

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402