کامپوزیت,کامپوزیت دندان,کامپوزیت ونیر دندان,انواع کامپوزیت دندان,بهترین مارک کامپوزیت دندان,مراحل کامپوزیت دندان,رنگهای کامپوزیت دندان,دوام کامپوزیت دندان,ماندگاری کامپوزیت دندان,مزایای کامپوزیت دندان,معایب کامپوزیت دندان,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

هرآنچه در مورد کامپوزیت دندان باید بدانیم

داشتن دندان های زیبا تأثیر شگفت انگیزی در صورت ما دارد و لبخند زیبای ما باعث جذابیت چهره ما می شود. امروزه برخی از کامپوزیت های دندانی برای زیبایی هرچه بیشتر دندان های خود از یک رنگ و شکل استفاده می کنند


هرآنچه در مورد کامپوزیت دندان باید بدانیم

اگر به انجام کامپوزیت دندان فکر میکنید در این مقاله همراه ما باشید. داشتن دندان های زیبا تأثیر شگفت انگیزی در صورت ما دارد و لبخند زیبای ما باعث جذابیت چهره ما می شود. امروزه برخی از کامپوزیت های دندانی برای زیبایی هرچه بیشتر دندان های خود از یک رنگ و شکل استفاده می کنند. کامپوزیت دندان یکی از روش های درمانی بدون عوارض جانبی برای زیبایی لبخند است و دندانپزشک می تواند با استفاده از این روش دندان های پوسیده ، شکسته ، ترک خورده یا سیاه شده را ترمیم کرده و زیبایی دندان ها را برای فرد فراهم کند.

کامپوزیت ونیر دندان چیست؟

نوعی از این کامپوزیت دندانی به نام کامپوزیت ونیر وجود دارد که کاربرد زیبایی بسیاری دارد و بیشتر برای قسمت جلوی دندانهایی که فاصله دارند و یا دچار لب پریدگی شده اند ، استفاده می شود و چهره افراد با این ابزار زیبایی، به میزان قابل توجهی تغییر می کند. درمان کامپوزیت ونیر باعث زیبایی دندان ها و سفید شدن دندان ها میشود بدون اینکه دندان را بتراشند. این روش به دندان آسیب نمی رساند و گاهی اوقات "ارتودنسی فوری" نامیده می شود.

اجزای کامپوزیت از ترکیبی از ذرات فیلر ساخته شده اند و مقاومت بالایی دارند. کامپوزیت ونیر از یک ترکیب خمیر مانند تشکیل شده است که توسط امواج نوری با طول موج مشخص سفت شده و جلوه زیبایی می دهد. نسل جدید کامپوزیت های زیبا با این تفاوت که مقاومت بالایی دارند ، تخلخل ندارند ، بسیار عالی صیقل داده می شوند و طول عمر بالاتری دارند. روکش ها از موادی به رنگ دندان ساخته می شوند که رنگ دندانهای تغییر رنگ یافته را اصلاح می کنند و نقایص دندان را برطرف می کنند.

انواع کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت های دندانی شامل کامپوزیت های روکش دندان ، کامپوزیت ماکروفیلیک ، کامپوزیت میکروفیل ، کامپوزیت هیبریدی ، میکرو هیبرید و نانو هیبرید است. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع کامپوزیت دندان بر روی لینک کلیک کنید.

بهترین مارک کامپوزیت دندان

بهترین مارک کامپوزیت دندان در ایران از برندهای امریکایی یا ژاپنی هستند. که بسته به نوع آنها قیمتشان هم متغیر خواهد بود.از مارکهای خوب امریکایی میتوان به 3M , Bisco ، Cosmedent  اشاره کرد.از مارکهای کاپوزیت ژاپنی نیز میتوان به Gradia Direct ، Geanial و kuraray اشاره کرد.

مراحل کامپوزیت دندان

برای کامپوزیت ونیر ، دندانپزشک ابتدا دندانها را تمیز کرده و آنها را جرم گیری می کند تا یک سطح تمیز برای استفاده از روکش ونیر داشته باشد. سپس دندان ها را خشک می کند و هرگونه رطوبت یا بزاق را از بین می برد تا عملکرد مواد باندینگ مختل نشود.

سپس سطح جلوی دندان با مواد اسیدی متخلخل است تا به چسباندن روکش کامپوزیت به سطح دندان کمک کند. سرانجام ، از مواد باندینگ ویژه (چسب) بر روی سطح دندان استفاده می شود و مواد کامپوزیتی بر روی دندان قرار می گیرد. نتیجه به تجربه دندانپزشک و توانایی های او بستگی دارد.

رنگ های کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان از نوعی ماده پلاستیکی که همرنگ دندان است ساخته شده است. این ماده پلاستیکی دارای رنگ های متنوعی است که دندانپزشک شما بهترین رنگ را با توجه به رنگ پوست شما انتخاب می کند. فقط به یاد داشته باشید که رنگی که برای کامپوزیت انتخاب می کنید طبیعی است و سفیدتر از دندانهای شما نیست.

انواع مختلف رنگ کامپوزیت دندان :

  1. گروه A مایل به قهوه ای
  2. گروه B مایل به زرد
  3. گروه C مایل به خاکستری – زرد
  4. گروه D مایل به زرد- قرمز

متخصص زیبایی دندان با تشخیص رنگ دندان های طبیعی شما رنگ کامپوزیت شما را تعیین می کند و در نهایت کار با رضایت شما آغاز می شود.

شرایط-انجام-کامپوزیت-دندان

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

کامپوزیت دندان بدون درد و ناراحتی است. با این حال ، خستگی ناشی از درمان می تواند کمی ناخوشایند باشد. عدم نیاز به تراشیدن دندان در کامپوزیت ونیر میزان درد و ناراحتی در این روش را به صفر می رساند. همچنین استفاده از تکنیک های ظریف روی لثه ها برای قرار دادن کامپوزیت دندان باعث می شود که بیمار در طی مراحل درمان درد و ناراحتی نداشته باشد.

دوام و ماندگاری کامپوزیت های دندان

دوام و ماندگاری کامپوزیت های دندانی زیاد است اما به مراقبت های لازم نیاز دارد و فرد باید اصول بهداشتی و غذایی را رعایت کند تا عمر کامپوزیت ها به بیش از 10 سال برسد.

مراقبت های پس از درمان کامپوزیت

برای مراقبت از دندان های خود باید مرتبا مسواک بزنید.

مسواک به تنهایی قادر به پاک کردن تمام شکاف های بین دندان ها نیست ، بنابراین بهتر است از نخ دندان هم استفاده شود. توجه داشته باشید که خوردن غذای سفت باعث آسیب دیدن دندانهای کامپوزیتی و فرسایش آنها می شود.

دندان های خود را بعد از خوردن غذاهایی مانند چای و قهوه یا غذاهایی با مواد رنگی مسواک بزنید ، زیرا کامپوزیت ها همچنین خاصیت رنگ پذیری و تغییر رنگ دارند.

مزایای کامپوزیت دندان

  • روکش های کامپوزیت نیز جایگزین ارزان تری برای روکش های لمینت دندان هستند.
  • کامپوزیت دندان فقط در یک جلسه دندانپزشکی انجام می شود
  • در صورت خرابی ، کامپوزیت به راحتی قابل تعمیر یا تعویض است.
  • قیمت کامپوزیت دندان مقرون به صرفه است و برای کسانی که بودجه کمی دارند گزینه مناسبی است. روکش کامپوزیت تقریباً نیمی از قیمت لمینت دندان است.
  • برای انجام کامپوزیت دندان نیازی به بیهوشی نخواهید داشت.

کامپوزیت-دندان

معایب کامپوزیت دندان

  • به دلیل مواد رزین کامپوزیت ، کامپوزیت های دندانی می توانند لک شوند ، به خصوص اگر رژیم غذایی شما شامل غذاها و نوشیدنی های رنگی باشد.
  • طول عمر کامپوزیت دندانی کوتاهتر از روشی مشابه با لمینیت دندان است.
  • از آنجا که دندانها در طی مراحل کامپوزیت تراشیده نمی شوند ، ممکن است نتیجه نهایی کامپوزیت کمی برجسته باشد.

آیا کامپوزیت به دندان های طبیعی صدمه می زند؟

کامپوزیت دندان به دندان آسیب نمی رساند. کامپوزیت ها به هیچ وجه به دندان های طبیعی شما آسیب نمی رسانند. برای اتصال کامپوزیت دندان به دندان طبیعی از مواد خاصی استفاده می شود و سپس کامپوزیت روکش روی دندان سفت می شود. وقتی کامپوزیت به دندان متصل شد ، آن را صیقل داده و شکل می دهیم تا لبخندی زیبا به آن ببخشد. رزینی که برای اتصال کامپوزیت به دندان استفاده می شود به دندان های زیر رزین آسیب نمی رساند.

انواع-کامپوزیت-دندان

آیا امکان حذف کامپوزیت ونیر وجود دارد ؟

برداشت کامپوزیت ، به نحوه کار دندانپزشک و مورد خاص شما بستگی دارد. در برخی موارد ، "کامپوزیت های دندانی" بدون تراشیدن ساختار دندان یا با ماشینکاری بسیار جزئی انجام می شود. اگر این مورد در مورد کامپوزیت های شما صادق باشد و بعداً بخواهید ونیرهای کامپوزیت را برداشته و به دندانهای طبیعی خود بازگردید یا جایگزین "لمینت دندان" شوید ، مشکلی پیش نخواهد آمد.

با این حال ، بعضی وقت ها لازم است که مقداری مینا تراشیده شود تا یک کامپوزیت دندان ساخته شود. اگر مقدار قابل توجهی از ساختار دندان از بین برود ، با از بین بردن کامپوزیت ، دندان های شما بدون پوشش مناسب ظاهر می شوند ، می توانند حساس باشند و مستعد پوسیدگی هستند.

توصیه می شود قبل از قرار دادن روکش های کامپوزیت ، این نکته را در نظر بگیرید ، زیرا ممکن است دندانپزشک مینا بدون دستکاری ساختار دندان ، بتواند کامپوزیت را روی دندان قرار دهد. در عین حال ، شما واقعاً باید به دنبال یک دندانپزشک زیبایی باتجربه باشید ، زیرا نتایج زیبایی بهتری خواهد داشت. فرقی نمی کند که بخواهید یک کامپوزیت دندان به مدت یک ماه یا چند سال داشته باشید ، باید با لبخندی زرق و برق دار کلینیک دندانپزشکی را ترک کنید.

کامپوزیت-دندان

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

لمینت دندان در تهران
لمینت دندان در تهران

10 شهریور 1402