کامپوزیت,کامپوزیت دندان,مزایای کامپوزیت,معایب کامپوزیت,نحوه انجام کامپوزیت,ماندگاری کامپوزیت,مراقبت از کامپوزیت,عوارض کامپوزیت,قیمت کامپوزیت,هزینه کامپوزیت
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کامپوزیت دندان در تهران

سفید شدن دندان ها و اصلاح طرح لبخند ویژگی هایی است که همه دوست دارند روی صورت خود داشته باشند تا زیباتر و جوانتر به نظر برسند. خوشبختانه علم پزشکی روز به روز پیشرفت می کند و روش های جدیدی را اختراع می کند و در این میان علم دندانپزشکی زیبایی را نمیتوان نادیده گرفت.


کامپوزیت دندان در تهران

آیا تا بحال از روش  کامپوزیت دندان استفاده کرده اید؟ سفید شدن دندان ها و اصلاح طرح لبخند ویژگی هایی است که همه دوست دارند روی صورت خود داشته باشند تا زیباتر و جوانتر به نظر برسند. خوشبختانه علم پزشکی روز به روز پیشرفت می کند و روش های جدیدی را اختراع می کند و در این میان علم دندانپزشکی زیبایی را نمیتوان نادیده گرفت.

بسیاری از روشهای جدید برای سفید کردن دندانها و ایجاد لبخندهای هالیوودی ابداع شده است که می تواند انسانها را به راحتی به آرزوی دیرینه خود برساند. به طور قطع می توان گفت که یکی از این روش های مناسب کامپوزیت دندان است که می تواند در کمترین زمان ممکن لبخندی زیبا و دلنشین به شما هدیه دهد.

اما برای عده ای، ممکن است نگرانی در مورد پیدا کردن یک دندانپزشک زیبایی خوب و عدم اطلاع از مراجعه به کدام دندانپزشک وجود داشته باشد. به همین دلیل ، ما می خواهیم به نگرانی شما پاسخ دهیم و در این مقاله ، برخی از مشخصات بهترین پزشک برای کامپوزیت دندان را بیان می کنیم تا بتوانید دندانپزشک خود را با سهولت بیشتری انتخاب کنید ، پس با ما همراه باشید.

کامپوزیت-دندان

مزایای کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان ماده ای است که در دندانپزشکی برای ترمیم دندان، نامنظمی، بد فرمی، رنگ زرد، پریدگی و فاصله دندان یا درمان های زیبایی استفاده می شود. مواد کامپوزیت در رنگهای متنوع وجود دارد که روی دندانها قرار می گیرد تا سفید و مرتب شود و از همه مهمتر این پوسته ها از دوام خوبی برخوردار هستند.

یکی از اصلی ترین و مهم ترین مزایای کامپوزیت دندان این است که مواد کامپوزیتی بدون کوچکترین آسیب بر روی دندانها قرار می گیرد و دندانها از این طریق تراشیده نمی شوند.

عمر-کامپوزیت-دندان

نحوه انجام کامپوزیت

از کامپوزیت ونیر می توان در هنگام شکسته شدن دندان ها یا لب های پر یا در مواردی که افراد نمی خواهند ارتودنسی دندان های خود را صاف کنند استفاده کرد. علاوه بر این ، هنگامی که افراد انتظار سفید شدن دندان را دارند که روش های دیگر با سفیدی مطابقت ندارند ، ترجیح می دهند از کامپوزیت دندان استفاده کنند. در روش کامپوزیت ونیر ، دندانپزشک ابتدا سطح مورد نظر را برای کامپوزیت سفید کرده و سپس ماده چسب مخصوصی روی دندان می ریزد و در آخر ماده کامپوزیت را روی آن قرار می دهد.

ماندگاری کامپوزیت دندان

طول عمر کامپوزیت های دندانی بین 4 تا 8 سال متغیر است و تا حد زیادی به نحوه مراقبت از آنها بستگی دارد. رزین های کامپوزیت به دلیل مصرف غذاهای حاوی رنگ مانند قهوه ، چای ، سس گوجه فرنگی و ... به مرور تغییر رنگ می دهند اما جای نگرانی نیست که با جلا دادن دندان ها می توان این تغییرات رنگ را اصلاح کرد.

مراقبت از کامپوزیت دندان

برای جلوگیری از شکستگی یا تغییر رنگ و دوام بیشتر ، یک سری دستورالعمل برای مراقبت از دندانهای کامپوزیت باید دنبال شود که شامل موارد زیر است:

  1. از نوشیدنی های رنگی مانند چای و قهوه و غذاهایی که باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند مانند سس گوجه فرنگی و پفک خودداری کنید.
  2. برای جلوگیری از شکستن یا آسیب دیدن کامپوزیت دندان ، توصیه می شود از غذاهای جویدنی سخت مانند بادام استفاده نکنید. اما در صورت شکستن یا ترک خوردن کامپوزیت جای نگرانی نیست زیرا دندانپزشک می تواند آن را برای شما ترمیم کند.
  3. برای معاینه دندان های خود مرتباً به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید.
  4. حتماً برای انجام پولیش دندان به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید و مرتباً این کار را انجام دهید تا دوام کامپوزیت ها افزایش یابد.
  5. برای سالم ماندن و ماندگاری بیشتر ، باید دندان های خود را به طور مرتب مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا باکتری ها روی دندان ها و لثه ها باقی نمانند.

عوارض کامپوزیت دندان

دلیل برتری کامپوزیت دندان نسبت به سایر روشها این است که نیاز به تراشیدن دندانها نیست. بنابراین ، می تواند اطمینان حاصل کند که مینای دندان برای متقاضیان آسیب نبیند. علاوه بر این مزیت ، پایین بودن قیمت کامپوزیت در مقایسه با لمینت های سرامیکی باعث محبوبیت بیشتر آن در بین مردم شده است.

شرایط-انجام-کامپوزیت-دندان

قیمت کامپوزیت دندان

احتمالاً از خود پرسیده اید که چرا علی رغم دریافت خدمات یکسان از دندانپزشکان مختلف ، با این همه نوسان قیمت روبرو شده اید. در این رابطه باید توجه داشت که هزینه کامپوزیت دندان به دلیل نوع کامپوزیت مورد استفاده و مهارت دندانپزشک و واردات این مواد و تحت الشعاع شدن نوسانات ارز ، بسیار متغیر است. بنابراین قبل از انجام این روش ، با تحقیق در مورد بهترین دندانپزشک زیبایی، می توانید رضایت این خدمات را افزایش داده و احتمال بروز برخی مشکلات را به حداقل برسانید.

برای اینکه بتوانید به بهترین پزشک برای کامپوزیت دندان مراجعه کنید ، ابتدا باید مشخصات وی را بدانید.

ویژگی های یک دندانپزشک خوب

  • یک دندانپزشک زیبایی خوب صبور است و بیماران را با حوصله معالجه و معاینه می کند.
  • از بهترین مواد برای درمان های دندانپزشکی استفاده می کند.
  • او از علم مدرن دندانپزشکی برای ارائه خدمات پزشکی و زیبایی به بیمارانش استفاده می کند.
  • آنها از آخرین فاوری ها و ابزارهای دندانپزشکی استفاده می کنند.

کامپوزیت-دندان

سایر خدمات دندانپزشکی قلهک

·لمینیت دندان

لمینت دندان پوسته هایی نازک هستند که با توجه به نیاز فرد توسط مواد رنگ دندان طراحی و ساخته می شود. این پوسته ها با هدف تغییر رنگ ، شکل ، اندازه یا طول آنها و همچنین بهبود ظاهر به سطح جلویی دندان‌ها وصل می شوند.

·بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان از محبوب ترین درمان های زیبایی دندانپزشکی است. این روش راه سریع، غیر تهاجمی و مقرون به صرفه ای است که با سفید کردن دندان ها لبخندی زیبا به شما میبخشد.

·ارتودنسی دندان

ارتودنسی روشی برای صاف و حرکت دندان های شما برای بهبود ظاهر و عملکرد آنها.

انواع ارتودنسی شامل : ادرتودنسی ثابت و متحرک، ارتودنسی مرئی و نامرئی و ارتودنسی فک بالا و پایین و ... است.

کامپوزیت-دندان

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟
کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟

07 شهریور 1402