مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

انجام کامپوزیت دندان قبل از فیلر لب

اگر قصد انجام فیلر لب یا همان تزریق ژل را دارید اما میخواهید در کنار آن از خدمات دندانپزشکی همچون کامپوزیت دندان استفاده کنید مقاله زیر پاسخگوی سوال شماست آن را از دست ندهید.


انجام کامپوزیت دندان قبل از فیلر لب

یکی از روش های لمینت دندان، کامپوزیت دندان است که برای اصلاح طرح لبخند افراد مورد استفاده قرار می گیرد و امروزه طرفداران بسیاری دارد. کامپوزیت های دندانی از ماده ای به نام رزین کامپوزیت ساخته شده اند که در اصل همان ماده ای است که برای پر کردن دندان استفاده می شود. کامپوزیت های دندان اغلب توسط دندانپزشک زیبایی بدون نیاز به ساخت در آزمایشگاه مستقیماً روی دندان قرار می گیرند. دندانپزشک لایه های مختلفی از مواد کامپوزیت را روی دندان قرار داده و آن را مانند یک مجسمه شکل می دهد. هر لایه کامپوزیت دندان با استفاده از نور روی دندان محکم می شود.

·مزایای درمان کامپوزیت

کامپوزیت یا روکش دندان یا کامپوزیت ونیر ، با تمام مراقبت هایی که دندانپزشک شما باید انجام دهد ، یک درمان نسبتاً راحت است که به سرعت نتیجه مطلوبی را به دست می آورد و اگر به درستی و توسط یک فرد ماهر انجام شود ، بسیار زیبا است.

·معایب درمان کامپوزیت

اما عیب آن این است که کامپوزیت دندانی به شدت تحت تأثیر تغییرات انبساط حرارتی است. این قطعاً دلیل لک شدن بیشتر کامپوزیت ها نسبت به لمینت های سرامیکی و حتی علت بسیاری از تغییر رنگ لبه ها پس از مدتی درمان کامپوزیت دندان (لمینت کامپوزیت) است.

اگرچه ما هنوز هم به سمت لمینت های کامپوزیت برای اصلاحات کوچک در دندان ها حرکت می کنیم ، اما باید بدانیم که در موارد بزرگ ، فکر کردن برای چیدمان دیگری کارآمدتر است.

کامپوزیت ها معمولاً به گونه ای ساخته می شوند که گرچه از هر لحاظ شبیه دندان های طبیعی شما هستند ، اما مشکلات ظاهری دندان ها را نیز اصلاح می کنند.

اما لمینت سرامیکی طبیعی تر به نظر می رسد ، زیرا مواد تشکیل دهنده لمینت نور را به روشی کاملاً مشابه مینا منعکس می کنند. البته باید گفت که پوشش های کامپوزیتی هنگام پرداخت نیز طبیعی به نظر می رسند.

 

فیلر لب کامپوزیت دندان مسئله این است. یکی از سوالات رایج شما عزیزان از ما این است که " من می‌خوام برای اصلاح لبخندم، هم فیلر لب انجام بدم و هم کامپوزیت دندان، کدومش رو باید اول انجام بدم

 

اول فیلر بعدا کامپوزیت دندان

پیشنهاد ما این است که ابتدا ژل لب تزریق شود و سپس خدمات دندانپزشکی انجام شود. این پیشنهاد به دلیل تأثیر فرم لب‌ها در طراحی لبخند و دندان‌های شما ارائه شده است.

 

 

در انجام کامپوزیت و ونیر، نسبت لب و دندان فرد به یکدیگر بسیار مهم است و قبل از انجام این خدمات، این نسبت از لحاظ‌ها و جنبه‌های مختلف بررسی و تجزیه و تحلیل می‌شود.

 

فیلر لب یا کامپوزیت دندان کدومش باید اول انجام بشه؟

آنالیز نسبت لب‌ها و دندان‌های فرد به یکدیگر به معنای بررسی و ارزیابی این نسبت و تطابق است. هنگامی که بیمار به دندانپزشک مراجعه می‌کند تا کامپوزیت و ونیر انجام دهد، ابتدا وضعیت ظاهری دندان‌ها بررسی می‌شود. این بررسی شامل ارزیابی وضعیت دندان‌ها در حالت استراحت حین تلفظ حرف "M" و همچنین وضعیت دندان‌ها حین تلفظ حرف "E" است.

 

 

مکان دقیق لبه دندان‌های فک بالایی هنگام لبخند کامل نیز بررسی می‌شود، که باید در نزدیکی لب یا با فاصله کمی از لب پایین باشد.

 

ژل یا فیلر تا دو هفته پس از تزریق مستعد جابجایی و تغییر فرم است. بنابراین، پس از تزریق ژل و انجام فیلر، بهتر است به مدت حداقل دو هفته از انجام کلیه خدمات دندانپزشکی خودداری کنید.

 

همچنین باید توجه داشت که به علت التهاب اولیه ناشی از تزریق، اندازه و شکل واقعی لب نمی‌تواند معیار درستی برای طراحی لبخند باشد. بنابراین، بهترین زمان برای انجام کامپوزیت و ونیر یا لمینیت، یک ماه بعد از تزریق لب می‌باشد.

 

بعد از کامپوزیت دندان، فرم لب تغییر می‌کند؟

کامپوزیت دندان یک ماده ترمیمی است که برای اصلاح ظاهر و ساختار دندان‌های آسیب دیده استفاده می‌شود. این ماده به شکل خمیری است که توسط دندانپزشک روی دندان قرار می‌گیرد و سپس با نور سخت می‌شود.

 

کامپوزیت دندان می‌تواند برای ترمیم انواع آسیب‌های دندانی استفاده شود، از جمله:

 

پر کردن دندان

اصلاح فرم دندان

پوشاندن دندان های ترک خورده یا شکسته

سفید کردن دندان

در صورتی که کامپوزیت دندان به درستی انجام شود، نباید باعث تغییر فرم لب شود. با این حال، در برخی موارد، ممکن است دندانپزشک برای ترمیم دندان، کامپوزیت زیادی استفاده کند. در این صورت، ممکن است کامپوزیت باعث تغییر شکل دندان‌ها شود.

 

علاوه بر این، در صورتی که دندانپزشک کامپوزیت را به‌طور نامناسب روی دندان قرار دهد، ممکن است باعث تغییر فرم لب شود.

 

در صورتی که نگران تغییر فرم لب بعد از کامپوزیت دندان هستید، می‌توانید قبل از انجام کامپوزیت، با دندانپزشک خود مشورت کنید. دندانپزشک می‌تواند به شما کمک کند تا از تغییر فرم لب جلوگیری شود.

 

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

در این مقاله خواندیم که افرادی که تزریق ژل لب انجام داده‌اند و قصد دارند پس از آن خدمات دندانپزشکی دریافت کنند، معمولا نگرانند که آیا انجام کارهای دندانپزشکی بعد از تزریق ژل لب، تاثیری منفی بر نتایج تزریق ژل دارد یا خیر؟ اگر افراد مجاز باشند که پس از تزریق ژل لب از خدمات دندانپزشکی استفاده کنند، چه مدت باید بعد از تزریق صبر کنند تا بتوانند این کار را انجام دهند؟

بطور خلاصه از این مطلب در صورتی که تزریق ژل لب را انجام داده‌اید و به هر دلیلی نیاز به مراجعه به دندانپزشک دارید، باید حداقل سه هفته تا یک ماه از زمان تزریق ژل لب گذشته باشد.

اگر هنوز تزریق ژل لب را انجام نداده‌اید، توصیه می‌شود که حتما ابتدا برای دریافت خدمات دندانپزشکی از جمله خدمات اورژانسی، درمانی و ترمیمی، اقدام کنید و سپس ژل لب را تزریق نمایید.

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. 

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

مسواک خمیر مخصوص کامپوزیت  دندان
مسواک خمیر مخصوص کامپوزیت  دندان

21 شهریور 1403

وظایف دندانپزشکی اطفال
وظایف دندانپزشکی اطفال

31 مرداد 1403

اهمیت محیط مطب دندانپزشکی
اهمیت محیط مطب دندانپزشکی

13 مرداد 1403

مراجعه به دندانپزشکی بعد از تزریق ژل
مراجعه به دندانپزشکی بعد از تزریق ژل

05 مرداد 1403

همه چیز درباره ونیر دندان
همه چیز درباره ونیر دندان

27 تیر 1403