مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

مراجعه به دندانپزشکی بعد از تزریق ژل

در هر دوره زمانی زیبایی برای افراد از اهمیت بسیاری برخوردار میباشد. امروزه داشتن چهره جذاب در بانوان جز معیارهای مهمی محسوب شده است و آنها با مراجعه به کلینیک های زیبایی و تزریق ژل و دیگر خدمات به زیبایی خود میافزایند.
اما سوالی در حال حاضر مطرح میشود که آیا میشود بعد از تزریق ژل به دندانپزشکی مراجعه کرد؟ آیا عوارضی برای فرد بوجود نخواهد آورد؟


مراجعه به دندانپزشکی بعد از تزریق ژل

در هر دوره زمانی زیبایی برای افراد از اهمیت بسیاری برخوردار میباشد. امروزه داشتن چهره جذاب در بانوان جز معیارهای مهمی محسوب شده است و آنها با مراجعه به کلینیک های زیبایی و تزریق ژل و دیگر خدمات به زیبایی خود میافزایند.

یکی از خدمات مورد استفاده که طرفداران زیادی دارد، تزریق ژل لب می باشد. داشتن لب های خوش فرم و حجیم از روشهای تزریق ژل میباشد. افراد زیادی که به دلایل متعددی از جمله ویژگی های ژنتیکی ، افزایش سن ، کاهش وزن و ... دارای لب های کوچکی هستند ، اقدام به تزریق ژل می کنند.

اما سوالی که برایشان مطرح میشود این است که آیا میشود بعد از تزریق ژل به دندانپزشکی مراجعه کرد؟ آیا عوارضی برای فرد بوجود نخواهد آورد؟

در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چه زمانی بهتر است بعد از تزریق ژل به دندانپزشکی مراجعه نماییم؟

دندانپزشکی-بعد-از-تزریق-ژل

زمان مراجعه به دندانپزشکی بعد از تزریق ژل

اگر تزریق ژل انجام داده اید و حالا قصد مراجعه به دندانپزشکی را دارید، باید از انجام تزریق حداقل سه هفته و بهتر است یکماه گذشته باشد.

استفاده از خدمات دندانپزشکی بعد از تزریق ژل لب فقط اگر برای بیمار در حد جرم گیری ساده اشکالی ندارد ؛ اما برای دریافت خدمات ترمیمی و یا زیبایی دندانپزشکی ، حداقل باید مدت زمانی را صبرکرده سپس به دندانپزشک مراجعه کنید .

پیشنهاد میشود در صورتی که هنوز برای تزریق ژل لب اقدام نکرده اید ، ابتدا برای رفع مشکلات دندانی اقدام کنید و سپس ژل لب را تزریق کنید.

 اینگونه بدون هیچ مشکلی می توانید ابتدا مشکلات اورژانسی دهان و دندان خود را رفع نمایید و سپس برای تزریق ژل لب اقدام کنید. البته پزشکان توصیه می کنند

تزریق-ژل 

عوارض خدمات دندانپزشکی بعد از تزریق ژل

همانطور که میدانید در زمان استفاده از خدمات دندانپزشکی به قسمت های دهان و لب فشار وارد میشود و این اگر بلافاصله و در مدت زمان کم تزریق ژل باشد، ممکن است در اثر فشارهایی که به صورت وارد می شود ، مواد پرکننده از جای خود خارج شوند و ظاهر نهایی تغییر پیدا کند.

از طرف دیگر خدمات مختلف دندانپزشکی بعد از تزریق ژل لب یا حتی  تزریق بوتاکس، ممکن از باعث عفونت و مشکلاتی از این قبیل گردد.

با توجه به این احتمالات بهتر میباشد برنامه درمانی خود را به گونه ای بچینید که انجام آن  با فاصله از هم صورت گیرد.

البته جهت تصمیم گیری درست قبل و یا بعد از تزریق ژل ، حتما باید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

خدمات-دندانپزشکی

اقدامات لازم دندانپزشکی بعد از تزریق ژل

در صحبت های قبلی گفته شد که،  انجام اقدامات در زمینه دندانپزشکی بلافاصله پس از تزریق ژل لب، ممکن است منجر به مشکلاتی شود. فشار و کششی که طی انجام فعالیت‌های دندانپزشکی به فرد وارد می‌شود، ممکن است باعث جابجایی مواد ژل در لب شده و ظاهر نهایی آن را تغییر دهد.

 همچنین، با انجام فعالیت‌های دندانپزشکی امکان عفونت در بیمار وجود دارد. پس توصیه شد تا نسبت به انجام هر یک از فعالیت‌های زیبایی و دریافت خدمات دندانپزشکی برنامه‌ریزی متناسبی انجام دهید تا بتوانید از نتیجه هر دو درمان خود رضایت کامل داشته باشید.

جهت نتیجه موفق از دو درمان بهتر است چند هفته قبل یا بعد از تزریق ژل لب، خدمات دندانپزشکی را دریافت کنید. با این حال، توصیه می‌شود که حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید و برنامه‌ریزی مناسب را با او هماهنگ نمایید.

در ادامه به برخی اقدامات دندانپزشکی که باید بعد از تزریق ژل لب به آن ها توجه داشته باشید ، می پردازیم:

  • برای کاهش عفونت بعد از تزریق ژل حتما به بهداشت دهان و دندان خود توجه داشته باشید.
  • مسواک دندان ها در این دوران مانعی ندارد، اما بهتر است بعد از برطرف شدن تورم لب هایتان و با استفاده از یک مسواک نرم نسبت به این کار اقدام نمایید.(امکان دارد مسواک باعث تحریک لب ها شود)
  • استفاده از نخ دندان نیز بلامانع است. اما مناسب تر است که رفتار شما مشابه با توضیحات استفاده مسواک بعد از تزریق ژل باشد.
  • توجه داشته باشید اگر به هر دلیلی ناچار هستید پس از تزریق ژل لب به دندانپزشک مراجعه کنید ، حتما به دندانپزشک خود اطلاع دهید که به تازگی ژل تزریق کرده اید.
  • برای دریافت خدمات دندانپزشکی نیاز به بیهوشی بود ، حتما دندانپزشک خود را در جریان محل تزریق ژل قرار دهید. در برخی مواقع ژل در فرآیند بیهوشی اختلال ایجاد می کند.

دندانپزشکی-و-تزریق

نکات مهم مراقبت بعد از تزریق ژل

همانطور که گفته شد نتیجه گرفتیم بهتر و با اطمینان تر است که بعد از تزریق ژل به دندانپزشکی مراجعه نکنیم. در اینجا نیاز دیدیم مراقبت های بعد از تزریق ژل را نام ببریم تا با رعایت آن بتوانید در زمان مناسبی اقدامات لازم جهت دریافت خدمات دندانپزشکی انجام دهید.

بعد از تزریق ژل شما نیاز دارید مواردی را رعایت نمایید تا نتیجه درمان به بهترین حالت برایتان پیش رود. از انواع مراقبت های بعد از تزریق ژل میتوانیم موارد زیر را برای شما یادآور شویم:

حتما میدانید که مقداری تورم و کبودی در اطراف ناحیه مورد تزریق ایجاد می شود که طبیعی بوده و با گذشت زمان رفع خواهد شد.

برای ایجاد تسریع در از بین بردن ورم صورت بعد از تزریق ژل ، در ۳ روز ابتدایی بعد از تزریق ژل از کمپرس آب سرد و در ۳ روز بعدی از کمپرس آب گرم استفاده نمایید.

از خوردن غذاهای پرادویه و فلفلی اجتناب کنید.

از ماساژ دادن نقاطی که در آن ها تزریق ژل انجام شده است، جداً خودداری کنید.

تا برطرف شدن کامل کبودی و تورم، از به کار بردن گرما در نقاط مورد نظر اجتناب نمایید.

آفتاب گرفتن، استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی باعث گر گرفتگی صورت می گردد، ازمصرف دخانیات و مشروبات الکلی و گرفتن آفتاب بپرهیزید.

پس از تزریق ژل استراحت مطلق نکرده و به آرامی راه بروید.

به مدت ۳ هفته از استحمام طولانی خودداری نمایید.

در انتهای مطلب یاداور میشویم مشورت با دندانپزشک مجرب و با تجربه در این زمینه به شما کمک بسیاری خواهد کرد و راهنمای درستی خواهد بود.

مراجعه-به-دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

در این مقاله خواندیم که افرادی که تزریق ژل لب انجام داده‌اند و قصد دارند پس از آن خدمات دندانپزشکی دریافت کنند، معمولا نگرانند که آیا انجام کارهای دندانپزشکی بعد از تزریق ژل لب، تاثیری منفی بر نتایج تزریق ژل دارد یا خیر؟ اگر افراد مجاز باشند که پس از تزریق ژل لب از خدمات دندانپزشکی استفاده کنند، چه مدت باید بعد از تزریق صبر کنند تا بتوانند این کار را انجام دهند؟

بطور خلاصه از این مطلب در صورتی که تزریق ژل لب را انجام داده‌اید و به هر دلیلی نیاز به مراجعه به دندانپزشک دارید، باید حداقل سه هفته تا یک ماه از زمان تزریق ژل لب گذشته باشد.

اگر هنوز تزریق ژل لب را انجام نداده‌اید، توصیه می‌شود که حتما ابتدا برای دریافت خدمات دندانپزشکی از جمله خدمات اورژانسی، درمانی و ترمیمی، اقدام کنید و سپس ژل لب را تزریق نمایید.

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. 

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

برند گرانقیمت لمینت دندان
برند گرانقیمت لمینت دندان

13 شهریور 1403

باورهای اشتباه ارتودنسی دندان
باورهای اشتباه ارتودنسی دندان

11 شهریور 1403

انجام کامپوزیت دندان قبل از فیلر لب
انجام کامپوزیت دندان قبل از فیلر لب

11 مرداد 1403

همه چیز درباره ونیر دندان
همه چیز درباره ونیر دندان

27 تیر 1403

چرا در ارتودنسی دندان را میکشند؟
چرا در ارتودنسی دندان را میکشند؟

13 تیر 1403