مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

روش منتخب کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان از روش های مناسب ترمیم و زیبایی دندان هاست. اما باید این را بدانید که انجام این روش برای خیلی از مناسب نمی باشد و باید روش های دیگری را برای درمان خود انتخاب نمایند.
کامپوزیت همانند لمینت دندان برای دندان های سالم استفاده می شود و اگر دندان های شما پوسیدگی و یا هر مشکل دیگری داشته باشد از این روش برای خود نمیتوانید استفاده کنید.


 

روش منتخب کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان را بعد از معاینات دندانپزشک بدون اینکه احتیاجی یاشد در لابراتور تهیه شود، با توجه به رنگ دندان بیمار و با شرایطی خاص بر روی دندان قرار می گیرد و با تاباندن نور مشخصی آن را سفت و محکم می نمایند و با پولیش به فرم دندان در می آورند و شبیه دیگر دندان های شما می شود.

کامپوزیت دندان  از روش های مناسب ترمیم و زیبایی دندان هاست. اما باید این را بدانید که انجام این روش برای خیلی از مناسب نمی باشد و باید روش های دیگری را برای درمان خود انتخاب نمایند.

کامپوزیت همانند لمینت دندان برای دندان های سالم استفاده می شود و اگر دندان های شما پوسیدگی و یا هر مشکل دیگری داشته باشد از این روش برای خود نمیتوانید استفاده کنید.

شما با مراجعه به دندانپزشک خود اول باید وضعیت دهان و دندانتان را بررسی نمایید و بعد روش مناسبی برای برای ترمیم و زیبایی دندانتان انتخاب کنید.

کامپوزیت دندان مناسب افراد با خصوصیات زیر نمی باشد:

  • عادت دندان قروچه کردن
  • سایش شدید دندانی
  • نا مرتبی دندانی شدید
  • بیماری لثه فعال
  • بهداشت دهانی بسیار پایین

از لمینت سرامیکی استفاده نمایند. چون ضخامت لمینت کوچک است و برای دندان های برجسته مناسبتر می باشد.

انواع-کامپوزیت-دندان

 

انواع کامپوزیت دندان

بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت از انواع رزین ها است که درجه های متفاوتی دارد .

کامپوزیتی که برای دندان مناسب است دارای ویژگی های خاص باشد و تنها سفید بودن و استحکام معیاری برای استفاده در دندانپزشکی نمی باشد.

کامپوزیت علاوه بر این سفید بودن و استحکام باید قابل پولیش باشد و درخشنده و طبیعی باشد و همچنین به صورت لایه لایه بتوان آن را بازسازی کرد.

کامپوزیت به فرم خمیری هستند و قابلیت انعطاف دارند و همین ویژگی باعث این است که به دندان می توان چسباند.

با استفاده از آن میتوانیم دندان هایی مقاوم داشته باشیم و به زیبایی دهان و دندان خود کمک نماییم و آسیب زیادی را به دندان خود وارد نخواهیم کرد.

کامپوزیت را بعد از معاینات دندانپزشک بدون اینکه احتیاجی یاشد در لابراتور تهیه شود، با توجه به رنگ دندان بیمار و با شرایطی خاص بر روی دندان قرار می گیرد و با تاباندن نور مشخصی آن را سفت و محکم می نمایند و با پولیش به فرم دندان در می آورند و شبیه دیگر دندان های شما می شود.

 دو نوع ونیر وجود دارد

·       کامپوزیت

·       پرسلن

پرسلن یک نوع سرامیک است

ترکیب کامپوزیت از رزین و سیلیکا است

با مراقبت های مناسب، ونیرهای دندانی حدود 10 سال طول عمر دارند. همانطور که دندان های طبیعی شما آسیب می بینند با گذشت زمان، برخی از آنها دچار شکستگی و سستی می شوند.

بیشتر افراد کاندبید مناسبی برای ونیرهای دندانی هستند! اگر میخواهید دندانهایتان را بعد از سالها سیگار کشیدن یا نوشیدن قهوه پوشش بدهید و لبخند سفید و زیبا را تجربه کنید. تحقیقات نشان می دهد که ونیر ها به مقدار زیادی مقاوم به لکه هستند.

ونیرها به دندان های کشیده کمک می کنند. گاهی اوقات ونیرها دندان های شما را پوشش می دهند تا مشکلات جزئی ارتودنسی را پنهان بکنند. اگر از یک وضعیت اساسی رنج می برید، دندانپزشک شما ممکن است به جای ونیر ها، برس یا سایر روش های ارتودنسی را پیشنهاد بدهد.

کامپوزیت

 

چگونگی کاربرد کامپوزیت دندان

درباره چگونگی روکش و استفاده مفید آن برای شما، اما وقت آن است که برای بررسی برخی چیزهایی که ممکن است درباره ونیرها بدانید را مرور کنیم.

1 . شما نباید تمام دندان های خود را ونیر بکنید

حالا شما می دانید در چه مواردی ونیر دندان انجام دهید، شما می توانید مطمئن باشید با دانستن اینکه مجبور نیستید همه دندان های خود را ونیر بکنید می توانید روی چند دندان در جلوی دهان خود روکش انجام دهید.

2 . یک لبخند مناسب همه نیست

دهان همه یک شکل نیست، به همین ترتیب، تمام دندانها همگی مشابه نیستند. اگر یک عکس از یک بازیگر مشهور را به دندانپزشک خود نشان دهید و بگوئید «همین کار را برای من انجام بدهید!» ممکن است قادر نباشند.

ونیرها سفارشی می شوند و اکثر دندانپزشکان توضیح می دهند که چگونه شکل ها و رنگ های مختلف در داخل دهان شما قرار می گیرد.

3 . روند معاینات بیش از یک روز

انتخاب متخصص دندانپزشک

اولین کاری که انجام می دهید انتخاب یک متخصص دندانپزشک است. در طول مشاوره، آنها هزینه ها و برنامه خاص خود را برای شما توضیح می دهند.

پس از مشاوره اولیه با دندانپزشک

 شما باید قالب، اشعه ایکس و عکس های گرفته شده را داشته باشید. که روند درمان شما را برنامه ریزی و پیگیری بکنند.

معاینه دندان به طور منظم

که عبارتند : از شستشو و تمیز کردن معمول و دیگر مراقبت های پیشگیرانه.

4پروسه و زمان مورد نیاز 

این روش چند ساعت طول می کشد، بستگی به تعداد ونیرهای شما دارد. بعد از بی حسی ناحیه کاشت ونیر، دندانپزشک با سنگ زنی یا تراشیدن مینای دندان را آماده می کند. که به روند پیوند کمک می کند. دندانپزشک فقط حدود 5 میلی متر از سطح دندان را می تراشد.

 اگر شما یک روکش کامپوزیت را انتخاب کنید، روند پیوند آغاز می شود. هنگامی که کار کامل است، دهان شما ممکن است دچار درد شدید شود، اما طول نخواهد کشید.

5 . مراقبت از کامپوزیت

ونیرها دائمی هستند، برای حداقل 10 سال، و شما باید آنها را همانند دندان های طبیعی خود درمان کنید. این بدین معنی است که شما باید برس، نخ بخیه، و بهداشت دهان و دندان را به طور منظم انجام دهید.

کامپوزیت-دندان
 

مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان چگونه است؟

بعد از انجام کامپوزیت دندان احتیاج است مراقبت هایی را انجام دهید تا عمر کامپوزیت دندان طولانی شود. بعد از گذاشتن کامپوزیت امکان این وجود دارد که دردی را حس کنید و یا هنگام غذا خوردن مشکل داشته باشید اما بعد از مدتی این حالت از میان می رود.

اما بهتر است که بعد انجام کامپوزیت چند روزی را از خوردن غذاهای سفت و سخت خودداری نمایید تا مشکلی ایجاد نشود و بعد از بهبودی کامل میتوانید طبق روال هر چیزی را که دوست دارید بخورید و بیاشامید.

رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار تاثیرگذار است. برای انجام این کار احتیاج نیست کار خارق العاده ای انجام دهید همین مسواک زدن و کشیدن نخ دندان که شاید به نظر ساده برسد کافی است تا دندان هایی زیبا را برای عمر طولانی داشته باشید.

از خوردن نوشیدنی هایی همچون قهوه و نوشابه نمی گوییم پرهیز کنید، اما بعد از خوردن حتما دندان های خود را مسواک بزنید تا آسیبی به رنگ کامپوزیت وارد نشود.

بعضی اوقات رعایت نکردن صحیح مراقبت از دندان ها باعث میشود کامپوزیت دندان ترک بردارد و احتیاج به ترمیم پیدا کند. پس طبق برنامه مداوم هر شش ماه یکبار به دندانپزشکی مراجعه کنید تا اگر ایراداتی وجود داشت برطرف شود.

از مسواک نرم استفاده کنید و حداقل سه بار در روز مسواک بزنید و طبق نظر دندانپزشکتان از دهانشویه استفاده نمایید.

با رعایت این موارد میتوانید مطمئن باشید که دندان های سالمی خواهید داشت.

در ادامه به معرفی یکی از کلینیک های برتر دندانپزشکی در تهران می پردازیم تا با استفاده از خدمات این مجموعه بتوانید صاحب دندان هایی سالم و زیبا شوید.

 

کامپوزیت دندان درکلینیک قلهک

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال کامپوزیت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

 

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟
کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟

07 شهریور 1402