مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

پوشش عیوب با کامپوزیت دندان

درمان کامپوزیت دندان با برداشتن برخی از مینای دندان روی سطح دندان شروع می شود و به دندانپزشک اجازه می دهد بهترین کامپوزیت را روی دندان شما بگذارد و به دنبال آن یک ماده نگهدارنده وجود دارد. سپس دندانپزشک شما یک رزین کامپوزیتی به آن اضافه می کند ، آن را با نور خاصی درمان می کند و با جلا دادن دندان ها آن را تمام می کند. از آنجا که این فرایند شامل تکنیک سطح بالایی برای یک قالب و فرم طبیعی است ، بهتر است با دندانپزشکی صحبت کنید که در این زمینه تجربه و تخصص دارد.


 

پوشش عیوب با کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان کاربردهای زیادی دارد. این ماده به قدری مفید و کاربردی است که حتی در ارتودنسی از آن برای چسباندن براکت به دندان نیز استفاده می شود. اما مهمترین و قابل توجه ترین کاربرد آن پر کردن دندان پس از کشیدن عصب، ترمیم دندان های آسیب دیده و ترمیم عیوب دندانی است.

البته مواد زیادی برای پرکردن دندان وجود دارد مانند آمالگام، طلا و .... اما اگر دندان ها در قسمت جلویی (جلو دهان) آسیب دیده اند، برای زیبایی بهتر است فقط از کامپوزیت استفاده شود.

با این تفاسیر چون کامپوزیت همرنگ دندان است و از نظر زیبایی شباهت زیادی به دندان های خودمان دارد، در صورت پوسیدگی و آسیب دیدن دندان های طرح لبخند، آن ها را ترمیم کرده و با مواد کامپوزیت دریافت می کنیم.

اهداف ترمیم دندان با پوشش کامپوزیت

مانند همه انواع روکش ها، استفاده از ونیرهای کامپوزیت برای 3 هدف زیر رایج است:

  • ایجاد تغییرات کلی در ظاهر دندان ها
  • تغییر نسبی شکل و ترمیم دندان
  • بهبود رنگ دندان

نکته:

اگرچه روکش های سرامیکی اغلب برای بهبود بیان و طراحی لبخند استفاده می شوند، اما می توانید به راحتی از انواع کامپوزیت برای همین منظور استفاده کنید.

شما می توانید با توجه به رنگ پوست و سایر ویژگی های صورت خود بهترین نوع کامپوزیت دندان را با رنگ مناسب برای زیبایی لبخند خود انتخاب کنید.

کامپوزیت دندان چه مشکلاتی را پوشش می دهد؟

  • دندان های شکسته و بریده شده.

  • نامرتبی دندان ها
  • مینای دندان ساییده شده یا دندان های بد شکل
  • بین دندان ها فاصله داشته باشید و دندان ها را ثابت کنید.
  • سفید کردن دندان با روکش به جای سفید کردن دندان

کامپوزیت-دندان

 

ممنوعیت انجام کامپوزیت دندان 

تقریباً همه افراد می توانند از کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. لازم به ذکر است که از روش های زیبایی دندان مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان بر روی دندان هایی استفاده می شود که اساساً سالم و ردیف هستند.

در واقع از کامپوزیت ها و لمینت ها فقط برای رفع مشکلات زیبایی دندان ها مانند رفع کج شدن دندان ها ، فاصله بین دندان ها و ... استفاده می شود و نمی توانند در درمان و مشکلات عملکردی دندان ها موثر باشند. به همین دلیل ، دندانپزشک زیبایی برای دریافت کامپوزیت و لمینت ابتدا وضعیت دندان های شما را ارزیابی می کند و اگر مشکل عمده ای در دندانپزشکی ندارید ، این روش ها را روی دندان های شما اعمال می کند.

برای کسانی که مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان ، بیماری لثه ، دندان های شدید کج و غیره دارند ، ابتدا باید این مشکلات با سایر روش های دندانی برطرف شود ، سپس برای دندان های زیبایی ، از روش های زیبایی دندان و لمینت دندان استفاده شود. به طور کلی ، افرادی که مشکلات زیر را دارند ممکن است تا زمان حل مشکل کاندیداهای مناسبی برای کامپوزیت دندان و لمینت دندان نباشند.

  1. افرادی که عادت هایی مانند دندان قروچه دارند.
  2. افرادی که ساییدگی شدید دندان دارند.
  3. افرادی که دچار پوسیدگی شدید دندان هستند.
  4. افراد مبتلا به بیماری لثه فعال.
  5. افراد با سلامت دهان و دندان بسیار ضعیف.
  6. همچنین افرادی که دندان هایشان برجسته تر است برای اصلاح طرح لبخند خود باید به جای دندان کامپوزیت از لمینت سرامیکی استفاده کنند. ضخامت لمینت دندان های سرامیکی بسیار ناچیز است و بنابراین برای افرادی که دارای دندان برجسته هستند بیشتر مناسب است.

ممنوعیت-انجام -کامپوزیت-دندان

 

بعد از کامپوزیت دندان چه مراقبت هایی لازم است؟

بعد از انجام کامپوزیت دندان احتیاج است مراقبت هایی را انجام دهید تا عمر کامپوزیت دندان طولانی شود. بعد از گذاشتن کامپوزیت امکان این وجود دارد که دردی را حس کنید و یا هنگام غذا خوردن مشکل داشته باشید اما بعد از مدتی این حالت از میان می رود.

 

اما بهتر است که بعد انجام کامپوزیت چند روزی را از خوردن غذاهای سفت و سخت خودداری نمایید تا مشکلی ایجاد نشود و بعد از بهبودی کامل میتوانید طبق روال هر چیزی را که دوست دارید بخورید و بیاشامید.

رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار تاثیرگذار است. برای انجام این کار احتیاج نیست کار خارق العاده ای انجام دهید همین مسواک زدن و کشیدن نخ دندان که شاید به نظر ساده برسد کافی است تا دندان هایی زیبا را برای عمر طولانی داشته باشید.

از خوردن نوشیدنی هایی همچون قهوه و نوشابه نمی گوییم پرهیز کنید، اما بعد از خوردن حتما دندان های خود را مسواک بزنید تا آسیبی به رنگ کامپوزیت وارد نشود.

بعضی اوقات رعایت نکردن صحیح مراقبت از دندان ها باعث میشود کامپوزیت دندان ترک بردارد و احتیاج به ترمیم پیدا کند. پس طبق برنامه مداوم هر شش ماه یکبار به دندانپزشکی مراجعه کنید تا اگر ایراداتی وجود داشت برطرف شود.

از مسواک نرم استفاده کنید و حداقل سه بار در روز مسواک بزنید و طبق نظر دندانپزشکتان از دهانشویه استفاده نمایید.

با رعایت این موارد میتوانید مطمئن باشید که دندان های سالمی خواهید داشت.

کامپوزیت دندان

 

کامپوزیت دندان در کلینیک دندانپزشکی قلهک

در حقیقت کامپوزیت دندان برای افرادی مناسب است که دارای مشکلاتی نظیر کج شدن دندان ها ، شکاف بین دندان ها ، شکستگی ، آسیب دیدگی هستند تأثیر دارد. برای ساختن دندان کامپوزیت ، دندان های شما باید از قبل سالم باشد و اگر بیماری یا مشکل خاصی در دندان دارید ، از کامپوزیت نمی توان استفاده کرد.

درمان کامپوزیت دندان با برداشتن برخی از مینای دندان روی سطح دندان شروع می شود و به دندانپزشک اجازه می دهد بهترین کامپوزیت را روی دندان شما بگذارد و به دنبال آن یک ماده نگهدارنده وجود دارد. سپس دندانپزشک شما یک رزین کامپوزیتی به آن اضافه می کند ، آن را با نور خاصی درمان می کند و با جلا دادن دندان ها آن را تمام می کند. از آنجا که این فرایند شامل تکنیک سطح بالایی برای یک قالب و فرم طبیعی است ، بهتر است با دندانپزشکی صحبت کنید که در این زمینه تجربه و تخصص دارد.

 چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟
کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟

07 شهریور 1402