مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

تعداد جلسات کامپوزیت دندان

کامپوزیت را بعد از معاینات دندانپزشک بدون اینکه احتیاجی یاشد در لابراتور تهیه شود، با توجه به رنگ دندان بیمار و با شرایطی خاص بر روی دندان قرار می گیرد و با تاباندن نور مشخصی آن را سفت و محکم می نمایند و با پولیش به فرم دندان در می آورند و شبیه دیگر دندان های شما می شود.
بیشترین کاربرد کامپوزیت دندان در دندانپزشکی زیبایی، استفاده از آن برای فرآیند اصلاح طرح لبخند در قالب ونیر دندانی است.
در این مطلب به بررسی تعداد جلسات کامپوزیت دندان خواهیم پرداخت.


 

تعداد جلسات کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یکی از روش های درمان دندان هاست، که نسبت به دیگر درمان ها هزینه ی مناسبی دارد و طول درمان کمتری را دارا می باشد.

این روش برای افرادی که میخواهند ظاهر دندانشان تغییر کند و به سرعت این درمان انجام شود بهترین گزینه است و از مزایا و کاربردهای زیادی برخوردار است.

کامپوزیت دندان اصلاح نامنظمی، بد فرمی، رنگ زرد، پریدگی و فاصله دندان است. یک دندانپزشک ماهر و باتجربه می تواند از بهترین مواد برای رفع نقایص دندان های فرد به بهترین شکل استفاده کند.

هنگامی که پوسیدگی دندان توسط دندانپزشک برداشته می شود ، می توان از کامپوزیت برای پر کردن شکاف ها و بازیابی ظاهر آن استفاده کرد.

در این مطلب قصد داریم درباره این روش و تعداد جلسات و زمانی که از شما میگیرد صحبت نماییم. شاید انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد تا صاحب دندان هایی زیبا و سالم شوید.

number-of-sessions-composite-teeth

 

مدت زمان انجام کامپوزیت دندان

اگر کامپوزیت دندان را جهت درمان و ترمیم دندانهای خود انتخاب کرده اید حتما میدانید که این روش به چه صورتی انجام میگیرد. اما برای کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر مقاله زیر میتواند راهنمای خوبی برای شما باشد، از مطالعه آن غافل نشوید.

روش انجام کامپوزیت دندان

برای مشاهده نتیجه کامپوزیت زمان زیادی از شما گرفته نمیشود و برای هر دندان 30 تا 60 دقیقه زمان صرف میشود. در این بازه زمانی شما دردر حس نخواهید کرد و از طریق تزریق بی حسی این اتفاق خواهد افتاد.

اما برای آنکه بدانید تعداد جلسات کامپوزیت دندان چقدر طول می کشد، باید در جلسه ویزیت توسط پزشک و شما تعیین گردد چه تعداد دندان جهت درمان دارید. به طور معمول و طبق تجربه ای که وجود دارد معمولا در دو جلسه کار برای شما انجام خواهد گرفت.

دلیل سرعت طول درمان این می باشد که به آماده سازی خاصی نیازی نیست و احتیاج نیست مینای دندان شما برداشته شود.

فقط سطح دندان مورد نظر با یک ژل اسیدی پوشیده میشود یا به اصلاح اچ میشود تا تا پیوند قوی بین ماده کامپوزیت و مینای دندان برقرار شود.

نکته: اچ کردن دندان، یعنی قرار دادن ماده کامپوزیت و فرم دهی آن، پولیش دندان کامپوزیت شده و تست کردن بایت برای هر دندان 

composite-teeth

 

مراقبت بعد از کامپوزیت دندان

اگر بخواهیم به موارد موثر در مدت زمان انجام کامپوزیت دندان بپردازیم، باید بگوییم که مهم ترین آنها سرعت عمل دندانپزشک و مهارت وی است. اگر دندانپزشک به آرامی کار کند یا به خاطر نداشتن تبحر کافی نتواند کامپوزیت دندان را به درستی نصب نماید، آنگاه اصلاح و تکمیل نصب باندینگ طولانی تر خواهد شد. همچنین اگر مراجع به سایر مشکلات دهان و دندان مانند بیماری های لثه، پوسیدگی دندان یا زردی بیش از حد دندان ها دچار باشد، لازم است ابتدا این مشکلات تحت درمان قرار بگیرند. بنابراین مدت زمان انجام کامپوزیت، طولانی تر از حد معمول شده و تعداد جلسات کامپوزیت دندان افزایش خواهد یافت.

همانطور که قبلا گفته شد، کامپوزیت دندان یک فرایند کم تهاجمی و بدون درد است و به هیچ دوره ریکاوری نیاز ندارد. در واقع مدت زمان ریکاوری پس از کامپوزیت دندان، صفر است و شما بلافاصله پس از اتمام کار نصب کامپوزیت های خود می توانید به فعالیت های عادی روزمره برگردید و غذا بخورید.

composite

 

ماندگاری کامپوزیت دندان

 کامپوزیت دندان با توجه به آماری که وجود دارد بین سه تا هفت سال دوام دارد. حتما میدانید که کامپوزیت به محکم بودن و سختی دندان های طبیعی شما نیست.

پس این امکان وجود دارد که از بین برود شکسته شود و لکه دار گردد و تمام این موارد بر ماندگاری کامپوزیت اثرگذار خواهد بود.

با این وجود شما میتوانید با مراقبت هایی از ماندگاری درمان را به بالاترین حد ممکن خود برسانید. در ادامه به بررسی عواملی که میتواند بر روند طولانی شدن درمان اثربگذارد می پردازیم.

عوامل موثر بر ماندگاری کامپوزیت دندان 

ماندگاری کامپوزیت علاوه بر مراقبت های شما به عوامل دیگری نیز وابسته است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

محل باندینگ  کامپوزیت در دهان :

باندینگ پشت دندان یا روی دندان های کناری بیشتر از باندینگ کامپوزیت روی دندان های جلویی شما دوام خواهد آورد. دلیل این امر این می باشد که دندان جلو بیشت آسیب پذیر است و در معرض ضربات ناشی از خوردن مواد غذایی قرار دارد و زودتر صدمه می بیند و تغییر رنگ میدهد.

باندینگ چیست؟ عملی است که در آن مواد رزین رنگ دندان بکار برده و با تاباندن نور خاصی سخت میشود و در نهایت به دندان میچسبد.

برای باندینگ دندان آماده سازی  مختصری لازم داریم اما نیازی به بیحسی وجود ندارد، مگر این که باندینگ برای پر کردن دندان پوسیده استفاده گردد.

کیفیت مواد مورد استفاده:

مهمترین اصلی که در ماندگاری کامپوزیت اثرگذار است، کیفیت ماده استفاده شده می باشد. هر چه دندانپزشک از مواد و برند معتبرتری استفاده نماید میتوانیم بگوییم که اثر بهتری خواهد داشت. علاوه بر آن توجه داشته باشید مقداری که دندانپزشک از مواد بر روی دندان شما قرار میدهد نیز میتواند در روند درمان تاثیر خود را بگذارد و نباید آن را نادیده گرفت.

پس کیفیت و مقدار استفاده از مواد کامپوزیت در ماندگاری بیشتر روش فوق العاده کامپوزیت دندان دخالت دارد.

سلامت و استحکام دندان کامپوزیت شده:

داشتن دندانهای سالم و قوی نیز طول عمر کامپوزیت را بالا خواهد برد. اگر دندانهای زیر کامپوزیت این ویژگی را داشته باشد، در ابتدا خود کامپوزیت در جای صحیح قرار میگیرد و دیگر شکسته و جدا نمیشود. پس اگر دندان های ضعیفی داشته باشید احتمال این موضوع وجود دارد که از این روش درمانی کمتر بهره ببرید.

سبک زندگی و عادات :

اگر شما عادات صحیح در زندگی خود نداشته باشید و مصرف غذاهایی که دارید طبق اصول نباشد، حتما اگر کامپوزیت داشته باشید دوام خوبی برای شما نخواهد داشت. عدم مراقبت اصولی از دندان، استفاده از مواد مضر غذایی و عادت هایی همچون جویدن ناخن یا دندان قروچه عمر کامپوزیت را کاهش خواهد داد.

با رعایت و دقت نسبت به این موارد میتوانید طول عمر و ماندگاری کامپوزیت خود را بالا ببرید. امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده و اطلاعات خوبی را بدست آورده باشید.

Dental-composite-care

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی قلهک در تهران

شما برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

clinic-gholhak

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟
کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟

07 شهریور 1402