مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

نکاتی در مراجعه به دندانپزشکی اطفال

مراجعه به دندانپزشکی اطفال یکی از مهمترین کارهایی می باشد که والدین باید در قبال فرزند خود انجام دهند و هر چند وقت یکبار با مراجعه به پزشک از سلامت دندان های کودک خود مطمئن شوند. در این رابطه نکاتی را باید بدانند که در ادامه صحبت خواهیم کرد.


 

نکاتی در مراجعه به دندانپزشکی اطفال

مراجعه به دندانپزشکی اطفال یکی از مهمترین کارهایی می باشد که والدین باید در قبال فرزند خود انجام دهند و هر چند وقت یکبار  با مراجعه به پزشک از سلامت دندان های کودک خود مطمئن شوند.

پوسیدگی دندان کودکان در سنین مختلف به عوامل مختلف بستگی دارد. 

این عوامل به ترتیب سن کودک، از مصرف شیر مادر یا شیشه شیر شروع و تا مصرف شیرینی و شکلات بیش از حدّ و عدم رعایت بهداشت دهان ادامه پیدا می‌کند.

از علت های پوسیدگی دندانهای اطفال اوایل رویش، قراردادن شیشه شیر یا سینه مادر به مدت طولانی، مخصوصاً شب تا صبح و البتهدر سن بالاتر میتوانیم  مصرف شیرینی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان را نام ببریم.

باید به این نکته توجه داشت که پس از شیردهی، شیشه شیر یا سینه مادر را بلافاصله از دهان کودک خارج کرده و ترجیحاً بعد از شیر به کودک آب داد و یا با تکهای گاز یا پارچه نخی مرطوب دندانهای کودک را پاک کرد.

در ادامه درباره اولین ویزیت کودک خود در ارتباط با دندانپزشکی صحبت خواهیم کرد.

اولین-مراجعه-دندانپزشکی-اطفال

 

اولین مراجعه به دندانپزشکی اطفال

دندانپزشک اطفال ممکن است بر اساس تشخیص و ضرورت ، تاریخ قرارهای بعدی را تعیین کند. والدین باید توجه داشته باشند که مراقبت از دندان از کودکی بسیار مهم است. در این راستا ، دندانپزشک کودکان در بررسی محیط دهان و دندان برای سلامت و رشد مناسب ، برنامه های آموزشی و اطلاعات در مورد (مسواک زدن صحیح کودکان ، نخ دندان کشیدن ، مکیدن و جویدن انگشتان و پستانک ، مشاوره تغذیه و استفاده از دهانشویه فلوراید و مراحل رویش و رشد دندانهای دائمی به والدین می دهد.

والدین باید مراقب باشند اولین باری که کودک خود را به دندانپزشک می برند ، در واقع اولین تجربه کودک از محیط دندان است. این تجربه در آینده تصویر ذهنی کودک شما از دندانپزشکی را ایجاد می کند ، بنابراین بهتر است سعی کنید کودکان را به مراکز طراحی شده و تزئین شده برای کودکان ببرید تا حضور در محیط دندان برای آنها جذاب و آرام باشد.

روند معاینه فقط چند دقیقه طول می کشد ، اما دندانپزشک وقت بیشتری را به آموزش والدین و تعامل مثبت با کودک اختصاص می دهد. با این حال ، کل روند اولین مراجعه کودک به دندانپزشک طولانی نیست.

وقتی تمام دندانهای شیری کودک رشد کردند ، دندانپزشک احتمالاً در هر معاینه از فلوراید موضعی استفاده خواهد کرد. فلوراید مینای دندان را سخت می کند و از بیشتر مشکلات دهان و دندانی در دوران کودکی جلوگیری می کند. پوسیدگی دندان توسط باکتری ها و بقایای مواد غذایی پس از خوردن ایجاد می شود.

حداقل دو بار در روز استفاده از مسواک و استفاده مرتب از نخ دندان به سلامت دهان و دندان کمک می کند. کودکان نباید از مقدار زیادی خمیر دندان استفاده کنند و به اندازه یک نخود برای آنها کافی است. والدین باید همیشه مراقب باشند که کودک به جای قورت دادن ، خمیردندان را تف کند.

فلورایدتراپی

 

فلورایدتراپی چیست؟

فلوراید ماده ای است که باعث پیشگیری از پوسیدگی دندان میشود . بهترین راه رسیدن فلوراید کافی به بدن ، نوشیدن آب حاوی فلوراید است . اما از آنجا که در کشور ما امکان تنظیم میزان دقیق فلوراید آب وجود ندارد اکثر نواحی فاقد میزان مناسب فلوراید هستند. در اکثر نقاط تهران میزان فلوراید آب پایین است و کودکان این ناحیه مستعد پوسیدگی دندان هستند.

در این نواحی بهترین راه ، استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید است . مسواک زدن تا سن 6 سالگی بر عهده والدین است . از سن سه سالگی به بالا ، بعد از اینکه پدر یا مادر دندانهای کودک را تمیز کرد مسواک به دست کودک داده می شود تا تمرینی برای آینده باشد.

بهتر است بعد از مسواک زدن کف دهان را خارج کنیم و بلافاصله آب در دهان نگیریم تا فلوراید خمیر دندان فرصت کافی برای جذب داشته باشد. بعد از نیم ساعت میتوان دهان را شست.

روزی دو بار مسواک زدن  استفاده بسیار کم از مواد قندی و مراجعه مرتب به دندانپزشک حداقل سالی دو مرتبه سلامت دندانهای کودک شما را تضمین می کند.

دندانپزشکی اطفال

تجربه ویزیت دندانپزشکی اطفال در کلینیک قلهک

برای درمان دندان کودکان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام درمان بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

همچنین این موضوع در ارتباط با کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید به گونه ای باشد که تجربه بدی از آن بجا نماند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

ترمیم دندان چیست؟

07 اسفند 1402

تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک
تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک

09 آبان 1402

چکاپ دندانپزشکی اطفال
چکاپ دندانپزشکی اطفال

03 شهریور 1402

رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال
رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال

25 مرداد 1402

ارتودنسی نامرئی در دندانپزشکی اطفال
ارتودنسی نامرئی در دندانپزشکی اطفال

21 مرداد 1402