علت ترک خوردن کامپوزیت دندان

علت ترک خوردن کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یک روش سریع و بدون درد است که نیازی به استفاده از داروهای بی حسی ندارد. مواد کامپوزیت ونیر با اطمینان ناحیه شکسته شده را محصور می کند. یک ماده چسبنده اعمال می شود ، سپس رزین کامپوزیت توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی رو ی ان شکل می گیرد تا با دندان طبیعی مخلوط شود و شکل آن را بازگرداند. برای کامل کردن کامپوزیت ونیر ، مواد کامپوزیت با نورلیزر محکم و سفت می شود.

کامپوزیت دندان اصلاح نامنظمی، بد فرمی، رنگ زرد، پریدگی و فاصله دندان است. یک دندانپزشک ماهر و باتجربه می تواند از بهترین مواد برای رفع نقایص دندان های فرد به بهترین شکل استفاده کند.

هنگامی که پوسیدگی دندان توسط دندانپزشک برداشته می شود ، می توان از کامپوزیت برای پر کردن شکاف ها و بازیابی ظاهر آن استفاده کرد.

حتما میدانید که تمیزکردن دندان ها به تنهایی در زیبایی دندان ها نقش ندارد و از نظر ظاهری بسیار مهم است که دندان شما شکل و ظاهری زیبا داشته باشد.

از این رو با استفاده از روش های دندانپزشکی شما می توانید به مرتب سازی دندان ها بپردازید.

درحال حاضر روش های زیادی برای درمان دندان وجود دارد برای مثال روکش کامپوزیت دندان و یا لمینت دندان را برای سفیدی و زیبایی دندانهایتان در نظر بگیرید و اگر دندانهای خود را از دست دادید میتوانید ایمپلنت دندان را جایگزین کنید.

کامپوزیت دندان یکی از بهترین روشهای مرتبسازی و قرار گیری بر روی دندان هاست.هر زمان که چیزی به دندان اضافه شود ، باید کمی ساختار دندان تغییر کند تا زیبایی ظاهری برای شما به وجود آورد بنابراین باقرارگیری کامپوزیت بر روی دندان سطح آن را می پوشانند و همسطح دیگر دندان ها می نمایند و باعث جلوامدن دندان ها نمیشود. چراکه دندانپزشک با ابزار مخصوص آن را با دیگر دندانها یکسان می نمایند.

اگر کامپوزیت دندان توسط یک دندانپزشک که دارای تجربه خوبی است انجام شود ، طول عمر کامپوزیت دندان بسیار طولانی خواهد بود و به راحتی می توانند در طی سالها بدون آنکه به دندان شما آسیب برسانند قابل استفاده خواهد بود.

کامپوزیت دندان

چه دلایلی باعث ایجاد ترک کامپوزیت دندان میشود؟

عوامل مختلفی میتواند بر ترک خوردن دندان شما اثر بگذارد که در میان آنها موارد زیر از عمده ترین آن ها به شمار میرود.

• ورزش های پر خطر

وارد شدن ضربه به دهان و دندان هنگام بازی و ورزش های پرخطر مانند والیبال، هاکی و بیس بال که از علل ترک برداشتن کامپوزیت است.

• پوسیدگی دندان

به طور کلی زمانی که بهداشت دهان و دندان رعایت نشود به مرور زمان دندان از ریشه پوسیده می شود و در نهایت امکان دارد کامپوزیت ترک بردارد.

• وارد شدن فشار به دندان

با خوردن خوراکی های سخت مانند فندق، پسته، جویدن آب نبات و یخ فشار زیادی به کامپوزیت وارد می شود  در نتیجه به مرور زمان باعث لب پر شدن و ترک خوردن آن خواهد شد.

• تورم و التهاب لثه

با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان به مرور جرم بر روی لثه جمع شده و باعث التهاب و تورم لثه می شود. در این حالت لثه خونریزی می کند و دندان درد می شوید و به تدریج باعث ترک خوردن و شکستن کامپوزیت میشود.

• آبسه

اگر دندان فرد آبسه کند استخوان دندان از انتهای ریشه از بین خواهد رفت و کم کم  به نواحی دندان می رسد. از این جهت امکان ترک خوردن دندان کامپوزیت شده وجود دارد. بنابراین وجود آبسه از علل ترک برداشتن کامپوزیت دندان است.

در ادامه ما یکی از کلینیک های معتبر را به شما معرفی خواهیم کرد تا با مشورت و راهنمایی های دندانپزشکان این مجموعه درمان خود را در هر زمینه ای پیش ببرید.

ترک دندان

کامپوزیت دندان در کلینیک دندانپزشکی قلهک

شما برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

کلینیک دندانپزشکی قلهک

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟