مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

چگونگی ضخامت کامپوزیت دندان را بدانیم

کامپوزیت از بهترین خدماتی است که شما در دندانپزشکی می توانید از آن استفاده نمایید. دردرمان با این روش با مواد مخصوص این کار شکل ظاهری دندان شما را هم رنگ دندان های طبیعی در می آورد و لبخندی زیبا را به شما هدیه می دهند.


چگونگی ضخامت کامپوزیت دندان را بدانیم

 

کامپوزیت دندان از روش های جدید دندانپزشکی است و باعث می شود شما داشتن لبخندی زیبا را تجربه کنید. از کامپوزیت دندان برای سفید کردن و مرتب کردن دندان ها به کار می رود و عده زیادی در حال حاضر به انجام آن رو آورده اند و صاحب دندان هایی زیبا شده اند.

کامپوزیت از بهترین خدماتی است که شما در دندانپزشکی می توانید از آن استفاده نمایید. دردرمان با این روش با مواد مخصوص این کار شکل ظاهری دندان شما را هم رنگ دندان های طبیعی در می آورد و لبخندی زیبا را به شما هدیه می دهند.

علاوه بر این با استفاده از این روش می توانید به ترمیم دندان های آسیب دیده بپردازید و ظاهر دندان هایتان را مرتب و زیبا سازید.

اما شاید برای شما سوال باشد که با وقت و هزینه ای که در این راه صرف می شود چه مدت کامپوزیت دندان شما عمر می کند.

در پاسخ این سوال باید گفت مدت عمر کامپوزیت در درجه اول به خود شما بستگی دارد اینکه بعد از انجام مراقبت های لازمه را انجام دهید و بهداشت دهان و دندان را به طور مداوم و مستمر رعایت کنید، می توانید مدت زمان طولانی تر از کامپوزیت دندان خود استفاده نمایید.

اما به طور کل بعد از قرار دادن کامپوزیت دندان می توانید حداقل 5 تا 8 سال برای شما عمر می کند. از مراقبت هایی که به این امر کمک می کند میتوان موارد زیر را نام برد:

شکستن پسته ، دانه ، بادام و انواع غذاهای سفت یا جویدن یخ ، ته دیگ و با دندان های طبیعی بسیار مضر است. این آسیب در مورد دندانهای کامپوزیت بسیار جدی تر است و در صورت عدم درمان ، احتمال شکستگی یا لب پریدگی بسیار بیشتر است.

عاداتی مانند نگه داشتن سوزن ، گیره مو یا هر چیز خارجی دیگر با دندان می تواند به کامپوزیت ها آسیب برساند. در واقع آنچه تضمین کننده دوام کامپوزیت دندان است ، نحوه نگهداری آن است.

 مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و سایر مراقبت های بهداشتی که توسط پزشک توصیه شده است باید به طور کامل و منظم انجام شود تا از پوسیدگی بیشتر جلوگیری کند.

ویزیت منظم از کامپوزیت و بهداشت دندان را در برنامه سالانه خود قرار دهید. مصرف مواد رنگی مانند چای ، قهوه و تنباکو (سیگار و قلیان) باید در تمام درمان های زیبایی به حداقل برسد. تأثیر مواد رنگی روی کامپوزیت های دندانی (مواد همرنگ دندان) بیشتر از لمینت های سرامیکی و روکش است. این مراقبت در بلیچینگ دندان نیز بسیار اساسی است. کامپوزیت دندان باید در صورت شکستگی ترمیم شود.

برای روش کامپوزیت دندان از آلیاژ نقره و کامپوزیت استفاده می شود. کامپوزیت رزین فعال شده با نور هستند که وقتی اشعه آبی به آن بخورد محکم می شود.

این مواد نرم هستند و قابلیت انعطاف پذیری دارند و هزینه کمتری را نیز دارا می باشند و به دندان های طبیعی بسیار نزدیک هستند و به راحتی برای شما نصب می گردد.

کامپوزیت دندان

 

بررسی ضخامت کامپوزیت دندان

دندان های کامپوزیت پوسته نازکی هستند که به جلوی دندان می چسبند. ضخامت این پوشش معمولاً حدود 0.5 تا 0.6 میلی متر است. در واقع ضخامت این پوشش ها با لنزهای تماسی برابر است. برخی از انواع کامپوزیت ها حتی نازک تر هستند. در مقایسه با روکش های قدیمی، می توان گفت ضخامت این دسته از روکش ها تقریبا نصف روکش های قدیمی است.

کامپوزیت بدون تراش

روکش بدون تراش یکی از محبوب ترین و جدیدترین روش های پوشش دندان است. با استفاده از کامپوزیت بدون ساییدن می توان دندان ها را به سرعت سفیدتر کرد. کامپوزیت های برش نخورده لایه های نازک و ظریفی هستند که به سطح دندان می چسبند.

همانطور که از نام آن پیداست، روکش های بدون تراش نیازی به ترمیم، اصلاح یا تیز کردن ندارند. نازکی، ظرافت و دوام لایه های پوششی لومینر، استفاده از روکش بدون تراش و عدم تیز کردن دندان کمی بحث برانگیز است.

ضخامت کامپوزیت بدون برش

گفتیم که روکش ها خیلی نازک هستند. ضخامت کامپوزیت دندان بدون تراش بین 0.5 تا 1 میلی متر (تقریباً هم اندازه لنزهای چشمی) است که تقریباً نیمی از روکش های قدیمی است.

این تفاوت جزئی در حین اعمال بیش از آنچه تصور کنید خود را در هنگام اعمال و اضافه شدن ضخامت کامپوزیت به دندان نشان می دهد.

قرار دادن کامپوزیت بدون برش روی دندان مزایا و نتایجی دارد. به طور کلی هر عاملی که باعث چسبندگی کامل روکش به دندان شود و برای سلامت و زیبایی دندان مفید باشد، نازک بودن کامپوزیت بدون تراش است.

مزایای کامپوزیت بدون برش

همانطور که می دانید تراشیدن مینای دندان عوارضی دارد که کامپوزیت دندان را برای همه غیرممکن می کند.

اگر این عوارض وجود نداشت، همه تمایل داشتند از روش های زیباسازی دندان برای داشتن لبخندی زیبا استفاده کنند.

مزایای کامپوزیت بدون برش را می توان به موارد زیر اضافه کرد:

محافظ دندان

کامپوزیت برش نخورده نیازی به تراش و آماده سازی دندان ها ندارد به طوری که می توان گفت یکی از بی ضررترین روکش های موجود در بازار است.

همچنین این روکش ها به دلیل نازک بودن به تمام سطوح مینای دندان می چسبند و یک لایه محافظ بسیار قوی در برابر آلودگی ایجاد می کنند.

به دلیل وجود برجستگی ها و سوراخ ها در سطح دندان، روکش های قدیمی ممکن است در هنگام تراشیدن دندان به خوبی به روکش نچسبند و دندان به خوبی محافظت نشود.

لایه محافظ بسیار قوی

روکش های برش نخورده به دلیل نازکی خود به راحتی به سطح دندان می چسبند و یک لایه محافظ بسیار قوی در برابر آلودگی و آسیب ایجاد می کنند.

در ادامه یکی از کلینیک های معتبر دندانپزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات این مجموعه صاحب دندان هایی زیبا شوید.

کامپوزیت دندان

 

کامپوزیت دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال کامپوزیت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک

 

 

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟
کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟

07 شهریور 1402