مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

عمر کامپوزیت دندان جلو

کامپوزیت دندان از روش های درمان دندانپزشکی است که بسیار پر کاربرد می باشد و در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت از انواع رزین ها است که درجه های متفاوتی دارد .
کامپوزیتی که برای دندان مناسب است دارای ویژگی های خاص باشد و تنها سفید بودن و استحکام معیاری برای استفاده در دندانپزشکی نمی باشد.


 

عمر کامپوزیت دندان جلو

 

خوب است بدانید کامپوزیت دندان را بعد از معاینات دندانپزشک بدون اینکه احتیاجی باشد در لابراتور تهیه شود، با توجه به رنگ دندان بیمار و با شرایطی خاص بر روی دندان قرار می گیرد و با تاباندن نور مشخصی آن را سفت و محکم می نمایند و با پولیش به فرم دندان در می آورند و شبیه دیگر دندان های شما می شود.

کامپوزیت دندان همانطور که گفته شد از روش های مناسب ترمیم و زیبایی دندان هاست. اما باید این را بدانید که انجام این روش برای خیلی از مناسب نمی باشد و باید روش های دیگری را برای درمان خود انتخاب نمایند.

کامپوزیت همانند لمینت دندان برای دندان های سالم استفاده می شود و اگر دندان های شما پوسیدگی و یا هر مشکل دیگری داشته باشد از این روش برای خود نمیتوانید استفاده کنید.

شما با مراجعه به دندانپزشک خود اول باید وضعیت دهان و دندانتان را بررسی نمایید و بعد روش مناسبی برای برای ترمیم و زیبایی دندانتان انتخاب کنید.

کامپوزیت

 

مراحل انجام کامپوزیت دندان های جلو

قبل انجام هرکاری لازم است دندانپزشک دندان های شما را بررسی نماید و ببیند که دندان های شما آسیب و مشکلی نداشته باشد. بعد از آن می تواند آماده سازی های لازم برای شروع کار را انجام دهد و بعد از آن رنگ کامپوزیت را انتخاب می نماید.

در ابتدای کار دندانپزشک با ایزوله کردن و بعد آن شست و شوی دندان ها را با محلول تمیز کننده آغاز می کند و بعد از خشک کردن شروع به انجام کار می نماید.

پولیش زدن دندان مرحله بعدی انجام کار است که بدن آن کامپوزیت به وسیله چسب مخصوص این کار بر روی دندان قرار گرفته می شود.

از مزایایی که این روش دندانی دارد این است که ماندگاری بالا دارد و از نظر قیمتی بسیار مناسب است. البته این را بای گفت که هزینه های آن بستگی به نوع مواد مورد استفاده و دندانپزشک مربوطه دارد.

کامپوزیت دندان به نسبت درمان های دیگر خیلی زود و بدون گرفتن وقت بر روی دندان ها نصب می شود و از شما زمان کمی گرفته می شود و میتوانید هم درمان خود را انجام دهید و هم به دیگر کارهای خود بپردازید.

همچنین به منظور افزایش ماندگاری و دوام کامپوزیت دندان، بهتر است فرد به مراقبت های صحیح و رعایت بهداشت دهانی پس از انجام کامپوزیت دندان های جلو دقت نماید. برخی از این مراقبت ها و نکات عبارتند از:

  • رعایت بهداشت دهانی و استفاده از مسواک و نخ دندان به طور مرتب و روزانه
  • اجتناب از مصرف سیگار و دخانیات

کامپوزیت دندان

 

مزایای کامپوزیت دندان های جلو

کامپوزیت دندان های جلو می تواند موجب بهبود موارد زیر گردد:

  • در مواردی که دندان ها دچار تغییر رنگ شده اند.
  • دندان هایی که دچار شکستگی یا ساییدگی شده اند.
  • دندان هایی که نامرتب هستند و دارای انحراف هستند.
  • وجود فاصله بین دندان ها

انواع کامپوزیت ، رنگ های مختلفی دارند و شما می توانید مطابق سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب نمائید. طیف رنگی کامپوزیت از سفید طبیعی تا سفیدترین رنگ دنیا موجود می باشد.

کامپوزیت دندان

 

آیا می توان دندان های جلو  را کامپوزیت کرد؟

بهترین درمان برای دندان های جلو آمده پیش از هر اقدام برای زیبایی آنها، یکدست کردن آنها می باشد. از این رو ابتدا باید اقدام به ارتودنسی نمائید. پس از اینکه همه دندان ها یکسان شد می توانید اقدام به کامپوزیت دندان های خود کنید.

مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

  • تا چند ساعت پس از کامپوزیت از خوردن خوراکی و غذا بپرهیزید.
  • مصرف خوراکی و نوشیدنی های رنگی چون پفک، نوشابه، قهوه و چای را به حداقل برسانید.
  •  بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید.
  •  دو هفته استعمال دخانیات ممنوع
  • دندان ها را با نخ دندان تمیز کنید.
  • دندان هایتان را روی هم نکشید.
  • از گاز زدن خوراکی های خیلی سفت بپرهیزید.

کامپوزیت دندان عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد. فقط ممکن است دندان ها تا مدتی دچار حساسیت نسبت به سرما و گرما شوند که به مرور زمان این مشکل برطرف می شود.

همچنین گاهی به دلیل مصرف غذاهای سفت کامپوزیت دندان های جلو دچار شکستگی می شوند یا لب پر می شوند که این موضوع جای نگرانی ندارد و توسط دندانپزشک قابل ترمیم است.

در اغلب موارد هزینه کامپوزیت دندان های جلو براساس فاکتورهایی مانند مهارت و تجربه دندانپزشک و کیفیت مواد اولیه استفاده شده در کامپوزیت دندان تعیین می گردد.

کامپوزیت دندان

 

 

کامپوزیت دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال کامپوزیت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟
کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟

07 شهریور 1402