مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کامپوزیت دندان b1 چیست؟

کامپوزیت دندان را دندانپزشک به بر روی دندان شما قرار می دهد و شبیه به مجسمه سازی به آن شکل و فرم می دهد و نتیجه حاصل از این کار دندان های یکسان و مرتب و نزدیک به دندان های طبیعی است. ویژگی خوبی که کامپوزیت دندان دارد این است که احتیاج ندارد در لابراتورهای دندانپزشکی ساخته شود و مستقیم توسط دندانپزشک انجام می گیرد.
کامپوزیت دندان را با استفاده از نور ها مخصوص بر روی دندان محکم و ثابت می کنند.
. تطابق رنگ، خطوط و ضخامت کامپوزیت دندان از مهمترین چالش های این نوع روکش دندان می باشند.


کامپوزیت دندان b1 چیست؟

کامپوزیت دندان یکی از پرکاربردترین موادی است که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرد. از کاریرد کامپوزیت که مواد سفید رنگی هستند میتوان درمان و ترمیم دندان، روکش را نام برد.

از مهمترین مواردی که وجود دارد رنگ کامپوزیت  می باشد که در زمان انجام آن باید به نکاتی توجه داشت.  این ماده از طیف های رنگی مختلفی برا دارد که یکی از آن ها رنگ کامپوزیت دندان b1  می باشد.

در ادامه قصد داریم به بررسی این رنگ بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار کسانی که نیاز به این نوع رنگ دارند قرار دهیم.

رنگ کامپوزیت دندان b1 چه رنگی است ؟

رنگ های کامپوزیت دندان از طیف های رنگی مختلفی برخوردار می باشد که انتخاب آن بر اساس مواردی همچون رنگ اولیه دندان های مراجعین و رنگ پوست آن ها انتخاب میشود.

علت اهمیت انتخاب رنگ کامپوزیت دندان این می باشد باید به طبیعی ترین حالت ممکن خود باشد   تا بعد از قرارگیری در جای مناسب خود ، قسمتی از دندان ها و دهان مراجعه کننده به شمار بیاید.

مخصوصا رنگ کامپوزیت دندان b1 یکی از این رنگ هایی می باشد که در زمان انتخاب باید بسیار به آن دقت نمود.

اگر قصد استفاده از این رنگ کامپوزیت دندان را دارید باید توجه داشته باشید که این رنگ در دسته سفید ترین رنگ های کامپوزیت به شمار می رود.

یعنی در میان طیف های رنگی کامپوزیت رنگ کامپوزیت دندان b1 بسیار سفید و روشن می باشد. به طور کلی رنگ های b1 و a1 کامپوزیت دندان در دسته سفید ترین رنگ ها کامپوزیت به شمار می روند به طوری که به کامپوزیت های هالیوودی شهرت دارند.

علت این نامگذاری  کامپوزیت دندان به هالیوودی این است که  سفیدی این کامپوزیت ها دقیقا مانند سلبریتی های هالیوود می باشد.

کامپوزیت دندان

نکات استفاده از رنگ کامپوزیت دندان b1

برای استفاده از رنگ کامپوزیت b1 باید در نظر داشته باشید که:

این رنگ به دلیل سفید بودن این امکان برایش وجود دارد که از حالت طبیعی مقداری خارج شود و دندان های کامپوزیت شده را از سایر دندان های شما متمایز کند.

در زمان استفاده از رنگ کامپوزیت دندان b1 به رنگ سایر دندان ها و رنگ پوستنان توجه نمایید. چرا که این رنگ با پوست های سفید تر تناسب بیشتری دارد و در غیر این صورت ممکن است بسیار غیر طبیعی جلوه کند.

باید از این کامپوزیت به خوبی نگه داری کرد در غیر این صورت ممکن است در دراز مدت دچار تغییر رنگ شود. همچنین پس از استفاده از رنگ کامپوزیت دندان b1 حداقل تا یک هفته باید از خوردن مایعات و غذاهای رنگی خودداری نمایید.

از آنجا که در زمان نصب و استفاده ی این کامپوزیت محیط دندان کمی خشک می شود رنگ آن ممکن است کمی سفید تر به نظر بیاید اما پس از بازگشت رطوبت اصلی دندان ، رنگ اصلی کامپوزیت نمایان می شود.

حتما در زمان استفاده و به کارگیری رنگ کامپوزیت دندان به نظر پزشک خود توجه نمایید. چرا که نظر او با توجه به تجربیات است و قطعا بهتر از شما در مورد رنگ مناسب دندان های شما اطلاعات دارد.

رنگ کامپوزیت دندان b1  از سفید ترین رنگ های کامپوزیت دندان به شمار می رود.

کامپوزیت دندان

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

شما برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک
 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟
کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟

07 شهریور 1402