مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کامپوزیت دندان شکسته

کامپوزیت دندان شکسته یک روش ترمیم زیبایی است که به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر حل مشکلاتی مانند جویدن و تکلم، زیبایی لبخند خود را بازیابی کنید.


کامپوزیت دندان شکسته

کامپوزیت دندان شکسته یک روش ترمیم زیبایی است که به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر حل مشکلاتی مانند جویدن و تکلم، زیبایی لبخند خود را بازیابی کنید.

 

کامپوزیت دندان برای دندان های شکسته

ساییدگی و پارگی مداوم در ناحیه خاصی از دندان می تواند مینای دندان را تا زمانی که از بین برود ضعیف کند. شما همچنین می توانید غذای سفت را گاز بزنید یا در تصادفی که باعث ساییدن و شکستن دندان هایتان می شود، درگیر شوید. علت هر چه باشد، دندانپزشکی زیبایی گزینه هایی را برای ترمیم دندان های شکسته ارائه می دهد.

 

مراحل کامپوزیت دندان

مراحل کامپوزیت دندانی به شرح زیر است: در ابتدا یک ماده رزینی نرم است که با تکنیک خاصی به صورت پوششی روی دندان معیوب ایجاد می شود. و سپس با استفاده از امواج نوری خاص سفت می شود و شبیه دندان طبیعی می شود.

کامپوزیت دندان یکی از سریع ترین روش ها برای اصلاح ظاهر دندان ها است. گاهی اوقات می توان از این روش به عنوان جایگزینی کم هزینه برای دندان مصنوعی استفاده کرد.

 

برای درمان شکستگی دندان از چه روش هایی استفاده می شود؟

شکستگی دندان یکی از شایع ترین دلایل مراجعه بیماران به کلینیک دندانپزشکی است. بسته به میزان شکستگی دندان می توان از روش های مختلفی برای درمان استفاده کرد. در اینجا به برخی از این روش ها اشاره می کنیم:

 

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان شکسته

همانطور که توضیح دادیم کامپوزیت دندان شکسته زمانی استفاده می شود که دندان در قسمت قدامی فک باشد. به علاوه میزان شکستگی دندان کمتر بوده و با کامپوزیت دندان قابل پوشاندن است.

 

پر کردن دندان

اگر دندان شکسته در پشت فک باشد و مشکل زیبایی ایجاد نکند، دندانپزشک از روش پرکردن دندان استفاده می کند.

 

لمینت دندان

لمینت دندان نیز مانند کامپوزیت دندان جنبه زیبایی دارد. عمر مفید آن بیشتر از کامپوزیت دندان است. اگر شکستگی دندان به حدی باشد که با کامپوزیت قابل ترمیم نباشد از لمینت دندان استفاده می شود.

 

تاج های دندان

روکش ها از مواد مختلفی مانند سرامیک ساخته می شوند. اگر شکستگی دندان شدید باشد بهترین راه حل استفاده از روکش دندان است.

 

عصب کشی

در جدی ترین نوع شکستگی، ریشه دندان نیز آسیب می بیند. در این حالت دندان نیاز به برداشتن عصب دارد. همچنین اگر دندان به دلیل پوسیدگی شدید شکسته شود، کشیدن دندان این پوسیدگی را نیز برطرف می کند. ونیرها معمولاً بعد از کشیدن دندان نیز استفاده می شوند.

 

ایمپلنت دندان

اگر هیچ یک از روش های فوق برای درمان دندان شکسته کافی نباشد و دندان به طور کامل از بین برود، از یکی از دو روش بریج یا ایمپلنت دندان استفاده می شود.

 

ماندگاری کامپوزیت دندان

دوام کامپوزیت دندان بیش از هر چیز به سطح بهداشت دهان و دندان بستگی دارد. مدت زمان ماندگاری کامپوزیت دندان پنج تا ده سال است که در صورت مراقبت از کامپوزیت دندان قابل افزایش است.

 

چگونه از کامپوزیت دندان مراقبت کنیم؟

برای مراقبت از کامپوزیت های دندانی، به سادگی با آنها مانند دندان های طبیعی رفتار کنید: هر روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، هر شش ماه یکبار به دندانپزشک خود مراجعه کنید و از خوردن غذاها و نوشیدنی های رنگی خودداری کنید.

همچنین از دندان‌های خود به عنوان ابزاری برای باز کردن بسته‌ها استفاده نکنید، دندان‌های خود را فشار ندهید و اجسام سخت را گاز نگیرید.

رعایت این اصول می تواند طول عمر کامپوزیت دندان شما را تضمین کند. در نهایت کامپوزیت دندان نیاز به تعویض دارد و دوام کامپوزیت دندان دائمی نیست. خوشبختانه کامپوزیت گزینه ای است که به راحتی قابل تعمیر و تعویض است.

 

سخن پایانی

در کلینیک تخصصی دندانپزشکی قلهک مشکلات دندانی شما بدون اتلاف وقت در اسرع وقت درمان می شود. در صورت نیاز به دریافت مشاوره به وب سایت زیر مراجعه نمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟
کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟

07 شهریور 1402