مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

Dental composite کامپوزیت دندان از روش های درمان دندانپزشکی است که بسیار پر کاربرد می باشد و در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت از انواع رزین ها است که درجه های متفاوتی دارد .
کامپوزیت به فرم خمیری هستند و قابلیت انعطاف دارند و همین ویژگی باعث این است که به دندان می توان چسباند.
با استفاده از آن میتوانیم دندان هایی مقاوم داشته باشیم و به زیبایی دهان و دندان خود کمک نماییم و آسیب زیادی را به دندان خود وارد نخواهیم کرد.
کامپوزیت را بعد از معاینات دندانپزشک بدون اینکه احتیاجی یاشد در لابراتور تهیه شود، با توجه به رنگ دندان بیمار و با شرایطی خاص بر روی دندان قرار می گیرد و با تاباندن نور مشخصی آن را سفت و محکم می نمایند و با پولیش به فرم دندان در می آورند و شبیه دیگر دندان های شما می شود.


 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

از کامپوزیت دندان مخصوصا برای دندان های جلو که استفاده می کنند به نوعی شبیه ایمپلنت دندان های جلو می باشد و بهترین گزینه انتخابی خواهد بود.

مدت زمان انجام این روش در مقایسه با دیگر روش ها سریعتر انجام می شود و زمان کمتری را از شما می گیرد و حتی ممکن است در یک روز برای شما انجام شود و به پایان برسد.

روکش های کامپوزیت به تغییر شکل دندان شما بسیار کمک خواهد کرد و شکل ظاهری آن را تغییر خواهد داد. کامپوزیت باعث این می شود رنگ دندان های شما به حالت طبیعی و سفید تبدیل شود و لبخند زیباتری را داشته باشید.

علاوه بر این از کامپوزیت را جهت برطرف کردن ترک یا شکستگی دندان ها نیز استفاده می نمایند و شما می توانید نزدیک ترین رنگ آن را برای دندان خود انتخاب نمایید تا پس از انجام دو رنگی میان دندان هایتان وجود نداشته باشد.

در روش کامپوزیت احتیاجی به تراشیدن دندان ها وجود ندارد و مواد بر روی سطح بیرونی قرار می گیرند و دندانپزشک آن را به شکل دندان و همسطح در می آورد تا دندان دارای پستی و بلندی نشود.

نکته ای که وجود دارد این می باشد که در همه کلینیک ها و یا حتی دندانپزشک ها این روش را ارائه نمی دهد چون مهارت بسیار بالایی می خواهد و باید توسط فردی با صبر و حوصله این کار انجام شود. پس اگر قصد شما انجام این روش درمانی کامپوزیت دندان است از قبل مطمئن شوید که کلینیک مورد نظر این خدمات را دارا می باشد.

با پیشرفتهایی که وجود دارد کیفیت کامپوزیت ها هم بالا رفته اما باز هم با تغییر رنگ و زرد شدن کامپوزیت ها ممکن است اتفاق بیفتد. عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به تغییر رنگ و زرد شدن کامپوزیت شود.

مثلا در اثر خوردن مواد غذایی رنگی متوجه تغییر رنگ دندان هایتان شوید و این موضوع می تواند بسیار نگران کننده باشد مواد پلاستیکی به کار رفته در ونیر کامپوزیت اگر کم باشد مقاومت آن در برابر تغییر رنگ پایین می باشد و به مرور باعث تغییر رنگ میشود.

 معمولا دندانپزشکان بعد از انجام کامپوزیت به بیمار توصیه می کنند از خوردن و نوشیدن برخی مواد غذایی که موجب تغییر رنگ کامپوزیت ها می شود خودداری نمایند. 

 شما می توانید در انتخاب رنگ کامپوزیت ها و انواع آن نظر دهید اما بهتر است این کار را با مشورت دندانپزشک زیبایی خود انجام دهید تا از نتیجه کار رضایت داشته باشید.

کامپوزیت ها در رنگ های مختلفی موجود می باشد اما بهترین انتخاب کامپوزیتی رنگ دندان های طبیعی تان می باشد و البته که باید بعد از انجام کامپوزیت مراقبت های ویژه و توصیه های دندانپزشک خود را جدی بگیرید تا با تغییر رنگ کامپوزیت ها روبرو نشوید.

رنگبندی متفاوت کامپوزیت دندان

 

****بیشتر بخوانید:آشنایی با انواع رنگبندی کامپوزیت دندان****

 

رنگ کامپوزیت دندان

 

****بیشتر بخوانید:مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان****

 

عوامل تاثیرگذار بر تغییر رنگ کامپوزیت دندان

 

عوامل موثر بر رنگ پذیری کامپوزیت دندان

 

موارد زیر می توانند نقش به سزایی در رنگ پذیری کامپوزیت دندان داشته باشند:

1.نوع کامپوزیت

نوع کامپوزیت و برند در رنگ پذیری آن بسیار تاثر دارد. کامپوزیت های نانوفیلر سرامیک می توانند کمترین رنگ پذیری را داشته باشند.

2.بهداشت دهان و دندان بیمار

اگر بیمار توجهی به بهداشت دهان و دندان خود نداشته باشد و به درستی و در زمان های مناسب، مسواک نزند و از نخ دندان استفاده نکند، علاوه بر به خطر انداختن سلامت دهان و دندان خود و افزایش احتما بروز بیماری های دندان و لثه، می تواند به سرعت منجر به تغییر رنگ کامپوزیت های خود شود.

3.رژیم غذایی بیمار

مصرف غذا ها و نوشیدنی های رنگی مانند چای و قهوه می تواند در رنگ پذیری کامپوزیت ها بسیار موثر باشد.

4.سیگار کشیدن

یکی دیگر از مواردی که می تواند به سرعت منجر به تغییر رنگ کامپوزیت ها شود، سیگار است.

5.کیفیت کامپوزیت

بعد از اینکه دندانپزشک متخصص کامپوزیت ها را روی دندان ها قرار داد، باید آن ها را صاف و صیقلی کند. دقیق تر بودن و کیفیت بالای این کار می توان نقش به سزایی در رنگ پذیری کامپوزیت ها داشته باشد.

 

کامپوزیت دندان

 

کامپوزیت دندان درکلینیک قلهک تهران

 

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال کامپوزیت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک دندانپزشکی قلهک

 

 

 

 

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟
کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟

07 شهریور 1402

مسواک خمیردندان مخصوص کامپوزیت 
مسواک خمیردندان مخصوص کامپوزیت 

04 شهریور 1402