آیا ارتودنسی دندان در دهان آزار دهنده است؟

نصب براکت در درمان ارتودنسی دندان یکی از مراحل اصلی این درمان است. باید گفت که قرار دادن براکت و سیم روی دندان ها در این درمان ، قرار دادن وسایل ثابت و متحرک و همچنین برداشتن آنها نیز باعث درد خفیفی برای بیمار می شود.

ارتودنسی دندان

آیا ارتودنسی دندان در دهان آزار دهنده است؟

آیا فرایند ارتودنسی دندان دردناک است؟

یکی از مهمترین و متداول ترین سوالات و نگرانی ها در مورد آزمایش انواع روشهای ارتودنسی دندان ، درد این فرآیند و نحوه تحمل درد در طول دوره درمان است. اساس اصلی درمان ارتودنسی اعمال نیرو و کشش خارجی متناسب با موقعیت دندانها روی سطح آنها به منظور تغییر موقعیت و جابجایی دندان در شرایط غیر طبیعی است. بنابراین ، در پاسخ به سوالات متداول متقاضیان در مورد دردناک بودن ارتودنسی ، می توان گفت که پاسخ ذهنی بیمار به محرک ها و فشار خارجی سطح دندان یکی از دلایل اصلی تجربه درد و ناراحتی خفیف تا شدید در حین ارتودنسی است.

اول از همه ، باید توجه داشت که میزان درد ناشی از مراحل مختلف درمان ارتودنسی به عوامل مختلفی مانند تحمل درد ، جنس ، سن بیمار ، وضعیت روحی بیمار ، وضعیت آناتومیک استخوان فک و میزان آن بستگی دارد.

چگونگی تحمل درد ارتودنسی

بد نیست بدانید که درد ارتودنسی دندان از چند ساعت دیگر شروع می شود و در 24 ساعت آینده افزایش می یابد. ، و در 7 روز کاهش می یابد. اگر بیش از چند روز از درد ارتودنسی رنج می برید و سوالی دارید ، به دندانپزشک خود مراجعه کنید. مطمئن شوید که او ناامیدی شما را درک کرده و سعی می کند آن را برطرف کند. اما استراتژی مناسب برای تحمل درد ارتودنسی چیست؟

اگر در چند روز اول زخم هایی روی لثه یا لب خود دارید ، مسکن یکی از بهترین گزینه ها برای تسکین درد ارتودنسی است. برخی افراد برای درد ارتودنسی جویدن آدامس و خوردن یک وعده غذایی متوسط ​​را به مصرف مسکن ترجیح می دهند. این باعث افزایش جریان خون در ریشه دندان ها و کاهش درد می شود. همچنین ، بهداشت دهان را دست کم نگیرید ، زیرا ممکن است منجر به التهاب یا التهاب لثه شود. عفونت ها و بیماری های لثه و به دنبال آن دندان درد ، درد ارتودنسی را افزایش می دهد.

آیا وقتی سیم ارتودنسی تنظیم میشود درد دارد؟

سخت شدن وسایل ارتودنسی معمولاً دردناک ترین قسمت درمان ارتودنسی است. اکثر بیماران پس از یک تنظیم کوتاه بریس تا دو روز درد را تجربه می کنند. که به راحتی با دارو و روش های دیگر قابل درمان است.

برای اینکه دندان های شما صاف باشند ، سیم قوس ارتودنسی باید به مرور زمان محکم شود. هر بار که این سیم تنظیم می شود و فشار بیشتری به دندان ها وارد می کند ، درد را تجربه می کنید. اما مدت زمان درد ارتودنسی پس از تنظیم بسیار کوتاه خواهد بود و مانند روز اول اتصال دستگاه ها نیست. از آنجا که به این درد عادت ندارید ، درد ارتودنسی معمولاً در اولین جلسه قابل تحمل است. اما با تجربه آن ، به آن عادت می کنید و دیگر به درد زیاد اهمیت نمی دهید.

ارتودنسی دندان به لثه ها فشار وارد میکند؟

ارتودنسی دندان روش درمانی برای تراز و مرتب سازی دندان هاست ، دندان هایی که به طور نامنظم رشد کرده اند و ممکن است باعث زشت به نظر رسیدن فرد شوند و اعتماد به نفس افراد را بیشتر از بین ببرند.

کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک