ارتودنسی دندان,طول درمان ارتودنسی درمان,هزینه ارتودنسی دندان,شرایط انجام ارتودنسی دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

همه چیز درباره درمان ارتودنسی

درمان ارتودنسی راهی برای صاف کردن یا حرکت دندانها، برای بهبود ظاهر دندان ها و نحوه عملکرد آنها است. همچنین با پخش فشار نیش زدن روی تمام دندانهای شما می تواند به مراقبت درازمدت از دندان ها، لثه ها و مفاصل فک کمک کند.


درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی دندان راهی برای صاف کردن یا حرکت دندانها، برای بهبود ظاهر دندان ها و نحوه عملکرد آنها است. همچنین با پخش فشار نیش زدن روی تمام دندانهای شما می تواند به مراقبت درازمدت از دندان ها، لثه ها و مفاصل فک کمک کند.

ارتودنسی-دندان

چرا باید درمان ارتودنسی انجام دهم؟

بسیاری از افراد دندان شلوغ یا کج دارند. درمان ارتودنسی دندانها را صاف می کند یا آنها را به وضعیت بهتری منتقل می کند. این می تواند ظاهر آنها و نحوه قرارگیری دندان ها را در کنار هم بهبود بخشد، در ضمن تمیز کردن آنها را نیز آسان تر می کند.

بعضی از افراد دارای دندانهای جلوی فوقانی هستند که به بیرون چسبیده و ناخوشایند به نظر می رسند. این دندانهای برجسته به احتمال زیاد آسیب می بینند، اما درمان ارتودنسی می تواند آنها را به خط برگرداند یا نحوه برخورد فک های بالا و پایین می تواند باعث شود دندان ها ناخوشایند به نظر برسند و منجر به گزش بدی شود. درمان ارتودنسی ممکن است بتواند هر دو مشکل را برطرف کند.

هنگامی که دندان ها به درستی روی هم نمی افتند می تواند بر روی عضلات فک فشار بیاورد و باعث ایجاد مشکلات فک و مفاصل و گاهی سردرد می شود. درمان ارتودنسی می تواند به شما کمک کند تا یکنواخت تر گاز بگیرید و فشار را کاهش دهید.

 

در چه سنی باید درمان ارتودنسی داشته باشم؟

بهترین زمان درمان ارتودنسی به طور کلی در دوران کودکی است، اما بزرگسالان نیز می توانند تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرند. سن از داشتن تعداد مناسب دندان کمتر اهمیت دارد. در كودكان ممكن است لازم باشد قبل از شروع درمان برای در آوردن دندانهای کافی منتظر بمانند.

 

چه کسی ارتودنسی را انجام می دهد؟

دندانپزشک شما ممکن است معالجه ارتودنسی را انجام دهد. یا ممکن است شما را به یک متخصص که دارای مدارک تخصصی است ارسال کند. متخصص ارتودنسی ممکن است در بخش تخصصی ارتودنسی یک کلینیک دندانپزشکی باشد و یک ارتودنتیست نامیده می شود.

عمر-ارتودنسی-دندان

ارتودنسی شامل چه مواردی است؟

مهمترین چیز این است که یک معاینه کامل داشته باشید که معمولاً شامل نگاه کردن به دندانهای شما، گرفتن پرتونگاری دندان و ایجاد مدلهای گچ دندانهای شما است.

سپس تیم دندانپزشکی یا ارتودنتیست شما در مورد اینکه چه روش درمانی امکان پذیر است صحبت خواهند کرد. هنگامی که مطمئن شدید که می خواهید پیش بروید، به محض اینکه دندانهای دائمی کافی دارید، می توانید شروع کنید.

 

آیا برای ارتودنسی نیاز به کشیدن دندان دارم؟

ممکن است فضای کافی برای تمام دندانهای دائمی خود نداشته باشید. در این صورت ممکن است برای ایجاد فضا نیاز به کشیدن دندانهای دائمی داشته باشید. تیم دندانپزشکی شما به شما خواهد گفت که آیا این مورد نیاز است. گاهی اوقات می توان با استفاده از سایر روش های درمانی، فضا ایجاد کرد.

 

چگونه درمان ارتودنسی انجام می شود؟

درمان ارتودنسی دندان  توسط بسیاری از وسایل انجام می شود، که اکثر مردم آن را "بریس" می نامند.

ارتودنسی

ارتودنسی متحرک چیست؟

منظور از ارتودنسی متحرک این است که بیمار می تواند دستگاه ارتودنسی را هنگام غذا خوردن از دهان خود خارج کند و پس از آن دوباره سر جای خود بگذارد بنابراین اثر بخشی ارتودنسی متحرک کاملا وابسته به همکاری بیمار می باشد.این دستگاه معمولا برای اصلاح فک و اصلاح جزیی دندان استفاده می شود . دستگاه ارتودنسی متحرک می تواند فقط برای فک بالا تعبیه شده باشد یا برای هر دو فک استفاده شود.دستگاه ارتودنسی متحرک شامل یک صفحه ی پلاستکی همراه با سیم است که دندان را با فشار ملایم و به تدریج به حرکت در می آورد .

 

مزایای استفاده از ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک علاوه بر اصلاح فک و دندان های شما ، شستشوی دندان ها را نیز آسان می کند. همچنین بهداشت کلی دهان و دندان را بهبود می دهد و باعث می شود ریسک ابتلا به بیماری های لثه کاهش پیدا کند.برخلاف ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی متحرک را می توان هنگام مسواک زدن ،نخ دندان کشیدن یا ورزش در صورت لزوم از دهان خارج کرد.

 

دستیابی به بهترین نتایج به وسیله ی ارتودنسی متحرک

پی گیری کردن قرار ملاقات ها با دکترتان و به کار بردن توصیه هایی که در هر جلسه به شما گفته می شود و در نهایت مراقبت ویژه از بهداشت دهان و دندانتان در طول دوره ی درمان می تواند در رسیدن به بهترین نتایج به شما کمک کند.

 

ارتودنسی ثابت

اجزای کوچکی به نام «براکت» توسط مواد دندانپزشکی روی سطح دندان چسبانده می شود که بوسیله سیم ها و کش هایی مخصوص، دندان ها به سمت مورد نظر فرم داده می شوند .

 

براکت های ساخته شده از چیست؟

براکت های ثابت همیشه از فلز ساخته نمی شوند. پلاستیک و سرامیک مخصوصاً برای بزرگسالان قابل استفاده است.

 

"ارتودنسی نامرئی" چیست؟

قالبهای پلاستیکی محکم و شفاف هستند که برای صاف کردن دندان ها استفاده می شوند. چندین مجموعه از ترازهای مخصوص قالب، باریک متفاوت برای هر بیمار ساخته شده است. هر ست قبل از تعویض با مجموعه بعدی دو هفته جایگذاری می شود. آنها از پلاستیک شفاف ساخته شده اند، بنابراین تقریبا نامرئی هستند. این بدان معنی است که هیچ کس نمی داند که شما دندان های خود را صاف می کنید.

ترازهای بایستی برای بهترین نتیجه 22 تا 23 ساعت در روز جایگذاری شوند. آنها را می توان به راحتی برای خوردن، آشامیدن، مسواک زدن و تمیز کردن بین دندان هایتان از بین برد. قبل از اینکه بتوانید این روش درمانی را انجام دهید ، باید تمام دندانهای بزرگسال خود را داشته باشید.

 

الاستیک چیست؟

بعضی اوقات باند های الاستیک ظریف به یک بریس ثابت وصل می شوند تا به حرکت دندان کمک کنند. متخصص ارتودنتیست در صورت نیاز به الاستیک به شما می گوید.

درمان ارتودنسی چقد طول میکشه؟

طول مدت درمان اورتودنسی بستگی به این دارد که مشکل چقدر شدید است و ممکن است از چند ماه تا دو و نیم سال طول بکشد. بیشتر افراد در طی یک یا دو سال قابل درمان هستند.

درمان-دندان

ارتودنسی دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه و انجام ارتودنسی دندان هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

نکات طلایی در مورد ارتودنسی
نکات طلایی در مورد ارتودنسی

14 آذر 1398