مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ایمپلنت دندان روشی جدید و مطمئن

در حقیقت ، این روزها ، ایمپلنت دندان انقلابی در کاشت دندان و جایگزینی دندان های از دست رفته ایجاد کرده اند.


ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان روشی جدید و مطمئن

برخی از افراد به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک ، پیری ، تصادفات و تروما یک یا چند دندان از دست می دهند. پوسیدگی دندان در دهان علاوه بر اینکه در زیبایی صورت موثر است ، می تواند به مشکلات دیگری نیز منجر شود. در گذشته افراد مبتلا به این مشکل از دندان مصنوعی استفاده می کردند که این امر مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد می کرد اما امروزه روشی در دندانپزشکی به کار گرفته می شود که پس از درمان احساس راحتی بیشتری در افراد ایجاد می کند. در حقیقت ، این روزها ، ایمپلنت دندان انقلابی در کاشت دندان و جایگزینی دندان های از دست رفته ایجاد کرده اند.

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟

معمولا تمام افرادی که به هر دلیلی دندان خود را از دست داده اند می توانند از این روش درمانی استفاده کنند. در حقیقت ، کاشت 96٪ موفقیت کسب کرده است. فقط در موارد خاص مانند افراد دیابتی ، سیگاری ها ، افرادی که تحت شیمی درمانی هستند یا افرادی که از داروهای خاصی استفاده می کنند ، بهتر است قبل از کاشت با دندانپزشک صحبت کنید.

هزینه ایمپلنت دندان

میزان دقیق کاشت دندان را نمی توان بیان کرد ، زیرا هزینه کاشت دندان بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود که در زیر بررسی خواهیم کرد:

·تعداد دندان های مورد درمان

ایمپلنت دندان به صورت تک دندان یا به صورت گروهی بر روی دندان ها نصب می شود ، بنابراین تعداد دندان هایی که به کاشت نیاز دارند تأثیر بسزایی در هزینه آن دارد.

·نوع ایمپلنت دندان

کاشت دندان انواع مختلفی دارد که دندانپزشک با توجه به شرایط و بودجه بیمار بهترین نوع را برای بیمار انتخاب می کند. در واقع ، مواد کاشت ، نحوه ساخت و طراحی آن نیز بر هزینه کاشت تأثیر می گذارد.

·نحوه کاشت ایمپلنت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، 3 روش مختلف برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد که دندانپزشک بهترین روش را با توجه به شرایط بیمار در نظر می گیرد.

·تاج دندان ایمپلنت

تاج دو نوع مختلف دارد ، چسب و پیچ در ایمپلنت وجود دارد که البته تفاوت کمی در قیمت دارند.

·دستمزد جراح

حقوق جراح با توجه به شدت ناهنجاری بیمار و کارهایی که دندانپزشک برای بیمار باید انجام دهد محاسبه می شود.

مدت زمان درمان ایمپلنت

این زمان به عوامل مختلفی بستگی دارد و زمان بهبودی بعد از جراحی به سرعت ترمیم بافت های دهان بیمار بستگی دارد. این کار معمولاً بین 2 تا 3 ماه طول می کشد و پس از آن روند ترمیم تاج پس از ترمیم بافت و تشکیل استخوان آغاز می شود. میانگین موفقیت ایمپلنت های دندانی بیش از 95٪ است.

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان مزیت های بسیاری دارد که در ادامه به مزایای ایمپلنت دندان اشاره شده است:

1.افزایش اعتماد به نفس

معمولا ، تمام افرادی که به هر دلیلی یک یا چند دندان از دست داده اند ، هنگام صحبت و لبخند اعتماد به نفس پایینی دارند. پوسیدگی دندان علاوه بر اینکه زیبایی دندان و صورت را از بین می برد ، گفتن کلمات را نیز تا حدودی برای فرد دشوار می کند ، بنابراین اعتماد به نفس هنگام صحبت را کاهش می دهد. ایمپلنت ها با ایجاد یک طرح لبخند زیبا اعتماد به نفس هنگام صحبت و لبخند زدن را افزایش می دهند.

2.درمان دائمی

از دیگر مزایای کاشت دندان دوام و دوام بسیار بالای آنها است. در واقع می توان گفت که ایمپلنت تا پایان عمر به خوبی در دهان باقی خواهد ماند.

3.کمک به حفظ سلامت دهان و دندان

وقتی دندان در دهان خالی است ، تأثیر مستقیم نوشیدنی و غذا بر روی لثه ها خطر بیماری لثه را بسیار افزایش می دهد. ایمپلنت ها با از بین بردن این مشکل سلامت دهان و دندان را افزایش می دهند.

4.بهبود عملکرد دهان و دندان

افرادی که دندان های خود را از دست داده اند در جویدن غذا مشکل دارند. در حقیقت ، از دست دادن دندان ها می تواند قدرت جویدن را از فرد سلب کند ، به همین دلیل این افراد نمی توانند به راحتی هیچ غذایی را مصرف کنند. کاشت دندان یا ایمپلنت با حل این مشکل عملکرد دهان و دندان را بهبود می بخشد.

5.ظاهر طبیعی

ایمپلنت های دندانی برخلاف روکش یا دندان مصنوعی ظاهری کاملاً طبیعی و مشابه دندان های فرد دارند.

سن مناسب برای ایمپلنت

برای انجام کاشت دندان باید تا زمان تشکیل کامل اسکلت صورت یعنی 18 سال صبر کنید تا در آینده به دلیل رشد فک و صورت کاشت شما کوتاه به نظر نرسد. کاشت دندان قبل از سن 18 سالگی امکان پذیر است اما پس از رسیدن به سن 18 سالگی باید ایمپلنت دندان تغییر کند تا متناسب با دندانهای مجاور باشد.

کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


,
 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.