مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

طول درمان در دندانپزشکی اطفال

یکی از روشهای درمانی رایج در دندانپزشکی اطفال، ترمیم و پر کردن دندانهای کودکان است که هدف از آن حذف پوسیدگی ، از بین بردن حساسیت سطح دندان ، رفع آسیب و ترمیم شکستگی های جزئی دندانهای آنها است.


طول درمان دندانپزشکی اطفال

طول درمان در دندانپزشکی اطفال

یکی از روشهای درمانی رایج در دندانپزشکی اطفال، ترمیم و پر کردن دندانهای کودکان است که هدف از آن حذف پوسیدگی ، از بین بردن حساسیت سطح دندان ، رفع آسیب و ترمیم شکستگی های جزئی دندانهای آنها است.

مراقبت از دندانهاي کودک را چه موقع بايد شروع کرد؟

مراقبت از دندانهای کودک حتی قبل از رویش اولین دندانهای شیری باید آغاز شود. بخاطر داشته باشید که اگر نمی توانید دندانی را ببینید ، به این دلیل نیست که دندانی وجود ندارد. در واقع دندان ها از سه ماهه دوم بارداری تشکیل می شوند. کودک شما هنگام تولد 20 دندان شیری دارد که حتی برخی از آنها در فک رشد کرده اند. تمیز کردن لثه کودک با دستمال مرطوب پس از تغذیه می تواند از آسیب ساختاری دندان در اثر باکتری جلوگیری کند. هنگامی که تعداد کمی دندان شیری ظاهر می شود ، می توانید دندان های او را با مسواک نرم مسواک بزنید یا در پایان روز مسواک بزنید.

وقتی والدین عادت های غذایی خوبی را در خانه رعایت نمی کنند ، کودکان از مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان رنج می برند.

دادن یک بطری (شیر ، آب و غیره) به کودک هنگام خواب ممکن است برای مدت کوتاهی راحت باشد ، اما برای دندان های کودک ضرر دارد. وقتی شیرینی شیر یا آب میوه ساعت ها روی دندان کودک باقی بماند ، باعث خوردگی مینای دندان می شود و شرایطی ایجاد می کند که به سندرم شیشه شیر معروف است. از علائم این سندرم سوراخ شدن و تغییر رنگ دندان است. در موارد شدید ، حفره هایی در دندان ایجاد می شود که تا پیدا شدن دندان های دائمی کودک ، همه باید آنها را پر کنند. والدین و مربیان کودکان باید به آنها کمک کنند و برای نوشیدنی وقت بگذارند.

خصوصیات مطب دندانپزشکی اطفال

شاید یکی از نگرانی های والدین کودکانی که می خواهند به مطب دندانپزشکی مراجعه کنند ، احساس راحتی فرزندشان در محیط است. حقیقت این است که محیط دندانپزشکی اطفال از این نظر بسیار مهم است. باید یک محیط امن فراهم باشد تا آنها با دندانپزشک خود احساس راحتی بیشتری داشته باشند. همچنین چشم انداز و مناظر سرگرم کننده و طرح ها و نقاشی های مناسب برای مطب کودکان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کلینیک دندانپزشکی قلهک

والدین چه کارهایی را باید قبل از مراجعه به مطب دندانپزشکی انجام دهند؟

  1. همه چیز را ساده جلوه بدهند و توضیحات زیادی به کودکان درباره مطب دندانپزشکی ندهند.
  2. درباره دندانپزشکی با دیدگاه مثبت برای کودک خود صحبت کنند.
  3. روزهای قبل از مراجعه به دندانپزشک با کودک خود معاینه بازی کنید ، شما یک دندانپزشک کودک می شوید و از کودک خود می خواهید که دندان های خود را با یک آینه کوچک ببیند.
  4. به هیچ وجه به فرزند خود رشوه ندهید که اگر گریه نکنید ، من برای شما چیزی می خرم ، این جملات نگرانی کودک را بیشتر می کند.
  5. بخش دیگر آرام کردن کودکتان را به دندانپزشک بسپارید.

چه زمانی به دندانپزشکی اطفال مراجعه نماییم؟

مراجعه به دندانپزشک اطفال هر شش ماه یکبار پس از اولین دندان رویش در کودکان یا یک سال پس از تولد باید انجام شود. زیرا با معاینه منظم و تشخیص به موقع بیماریهای دهان و دندان، می توان پوسیدگی دندان در کودکان را در مراحل اول شناسایی و از بین برد و ضمن جلوگیری از شیوع و پیشرفت بیماریهای دهان و درمانهای پیچیده و هزینه های بالا می توان از بروز آنها جلوگیری کرد.

لازم به ذکر است که یکی از دلایل شیوع پوسیدگی دندان در سن دو تا سه سالگی بی اطلاع بودن والدین از انجام بعضی کارها است ، به این معنی که بیشتر والدین گفته اند کودک در شب با یک لیوان شیر یا یک لیوان حاوی نوشیدنی های شیرین او می خوابد و این باعث تجمع غذا در دهان و ایجاد پوسیدگی دندان می شود.

درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان خردسال دشوار خواهد بود ، اما با مراجعه به موقع به دندانپزشک کودکان و پیروی از توصیه های پزشکی می تواند از بروز مشکلات دهان و دندان جلوگیری کند.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی قلهک

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

این کلینیک دارای خدمات تخصصی دندانپزشکی از جمله : بخش دندانپزشکی اطفال ، دندانپزشکی با بیهوشی ، دندانپزشکی بیماران خاص ، بخش جراحی لثه ،فک و صورت ، بخش درمان ریشه دندان و مشاوره به بیماران دهان و دندان و آموزش مراقبت های بهداشتی و خدمات پیشگیرانه است. همینطور آماده انجام خدمات  تخصصی زیبایی چون : بلیچینگ دندان ، کامپوزیت دندان ، لمینیت دندان، ایمپلنت ، ارتودنسی و پروتز دندان ، به شما عزیزان است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


,
 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.