مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

جنس مناسب ارتودنسی دندان

متداول ترین روش درمان ناهنجاری های دندان ، ارتودنسی است. در ارتودنسی دندان ، پزشک متخصص کار خود را با معاینات بالینی و رادیوگرافی های ویژه آغاز می کند. نوع درمان در ارتودنسی شامل انتخاب ارتودنسی متحرک یا ارتودنسی ثابت است که با  تشخیص دندانپزشک انجام می شود.


جنس مناسب ارتودنسی دندان

جنس مناسب ارتودنسی دندان

همانطور که احتمالاً می دانید ، متداول ترین روش درمان ناهنجاری های دندان ، ارتودنسی است. در ارتودنسی دندان ، پزشک متخصص کار خود را با معاینات بالینی و رادیوگرافی های ویژه آغاز می کند. نوع درمان در ارتودنسی شامل انتخاب ارتودنسی متحرک یا ارتودنسی ثابت است که با  تشخیص دندانپزشک انجام می شود.

در این مقاله به انواع ارتودنسی دندان پرداخته ایم، لطفا با ما همراه باشید.

ارتودنسی سنتی

ارتودنسی سنتی

ارتودنسی سنتی از همان روزهای ابتدایی تا به امروز تکامل یافته و اکنون دارای وزن و ساختار سبک تری نسبت به آنچه که استفاده می شد ، است. آنها از فولاد ضد زنگ درجه حرارت بالا ساخته شده اند و دارای براکت های فلزی هستند که با استفاده از نوعی سیمان به هر دندان متصل می شوند. براکت ها با یک ورق نازک به هم متصل می شوند ، که فشار دندان را به آرامی به موقعیت های صحیح منتقل می کند.

در این نوع ارتودنسی ، براکت ها با استفاده از الاستیک های کوچکی که به عنوان لیگاتور یا حلقه شناخته می شوند ، متصل می شوند که ارتودنسی شما هر بار که آنها را تغییر می دهد ، آنها را تغییر می دهد. برخی از انواع ارتودنسی دارای براکت هایی هستند که نیازی به حلقه ندارند و به آنها ارتودنسی بسته می گویند.

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت

یکی از متداول ترین روش های درمان در ارتودنسی وسیله ای است به نام براکت روی دندان قرار می گیرد و یک سیم بین آنها قرار می گیرد و طنابهای نازک این سیم و براکت به هم متصل می شوند. از آنجا که این سیمها و براکت ها توسط بیمار قابل جابجایی و برداشتن نیستند ، به آنها ارتودنسی ثابت می گویند. در این روش با توجه به اصول خاصی و از پیش تعیین شده توسط متخصص ارتودنسی شما ، نیروهای خاصی به دندان ها و استخوان ها وارد می شود و دندان ها به تدریج در قوس فک بالا قرار می گیرند و به موقعیت صحیح و اصولی خود برمی گردند.

متخصص ارتودنسی با در نظر گرفتن شرایط دقیق ناهنجاری دندان شما در مورد درمان یک یا هر دو فک تصمیم می گیرد. با این حال ، ایده آل ترین نتایج با درمان همزمان هر دو فک حاصل می شود ، و ارتودنسی یک مفصل یا بخشی از فک است ، که معمولاً به دلیل آماده سازی موقعیت در دهان برای سایر کارهای دندانپزشکی مانند کاشت ، کشیدن دندانهای نهفته و... .

ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی

این مدل مانند گذشته است ، اما براکت ها از یک ماده سرامیکی شفاف ساخته شده اند. این ارتودنسی برای دیگران قابل مشاهده نیست و همین امر آنها را برای بزرگسالانی که نیاز به درمان ارتودنسی دارند ، به گزینه ای محبوب تبدیل می کند. بیمارانی که از این نوع ارتودنسی استفاده می کنند ، گاهی اوقات متوجه تغییر رنگ الاستیک ها می شوند که می تواند باعث ایجاد علائم روی دندان شود ، همانطور که جراح ارتودنسی توضیح داده است. متخصص ارتودنسی شما ممکن است محصولی مانند خمیر دندان colgate phos-flur و دهانشویه ضد حفره فلوروئید را توصیه کند که از دندانهای شما در برابر پوسیدگی محافظت می کند.

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون

این نوع ارتودنسی در حال حاضر بسیار محبوب است زیرا درمان آن آسان تر است و نیاز به مراجعه کمتر به دندانپزشک دارد. پرده های دیمون خود سبک هستند و از مکانیک های کشویی به جای کشسان برای اتصال سیم ها استفاده می کنند.

این ارتودنسی سریعتر نتیجه می دهد ، زیرا دندان ها می توانند بدون نیاز به تنظیم به طور خودکار حرکت کنند. این باعث اصطکاک و فشار کمتر بر روی دندان ها می شود ، بنابراین حرکات درد کمتری دارند. تمیز کردن براکت نیز راحت تر است. نیاز به سفر کمتر به دندانپزشک به این معنی است که هزینه ، زمان و هزینه کمتری خواهد داشت.

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک

پلاک های ارتودنسی متحرک پلاستیک های شفافی هستند که معمولاً سیم توسط بیمار به آنها متصل و وارد می شود. از این پلاک ها معمولاً برای اصلاح فک بالا در شرایطی استفاده می شود که فک هنوز رشد نکرده و درمان آن آسان تر از ارتودنسی ثابت است. این دستگاه معایب خاصی دارد: پاسخ به درمان تا حدود زیادی به پذیرش دستگاه توسط بیمار بستگی دارد. زیرا این دستگاه فقط در مواقعی که به طور مداوم استفاده شود موثر است.

در هنگام استفاده از پلاک ، ممکن است گفتار فرد به دلیل پلاک کام بیمار تغییر کند. محدودیت در درمان یکی دیگر از معایب آن است. زیرا فقط در موارد جزئی اصلاح ناهنجاری های فک و دندان و بیشتر در دوره اولیه درمان ارتودنسی دو مرحله ای استفاده می شود.

از طرف دیگر مزایای خاص خود را دارد. چشمگیرترین آنها این است که تحت شرایط خاص می توان آن را برای مدت کوتاهی از دهان خارج کرد و سپس در جای خود قرار داد. مسواک زدن و بهداشت دندان در ارتودنسی متحرک بسیار آسان تر از ارتودنسی ثابت است. هزینه و طول دوره درمان معمولاً کمتر از ارتودنسی ثابت است.

انواع براکت ها

انواع براکت ها

براکت های فلزی سنتی: احتمالاً اولین چیزی که برای افراد دارای براکت در ذهن دارید این است: براکت های فلزی کوچک که جلوی دندان ها بسته می شوند و سیم های فلزی که این براکت ها را به یکدیگر و محکم پشت آخرین دندان آسیایی متصل می کند. شده اند. هزینه ارتودنسی ثابت ، مانند تمام درمان های ارتودنسی ، به شرایط خاص هر بیمار بستگی دارد ، یعنی عواملی مانند پیچیدگی و شدت نامنظم بودن دندان ها ، نوع بریس و مدت زمان درمان.هزینه نخ دندان یا سایر درمان های ارتودنسی هرگز نباید مانع رسیدن شما به لبخندی شود که می خواهید.

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی: به جای استفاده از براکت های فلزی ، می توانید از انواع ارتودنسی نامرئی که از سرامیک ، پلاستیک یا ترکیبی از هر دو ساخته شده اند ، با هزینه ارتودنسی نامرئی استفاده کنید. ارتودنسی نامرئی به سختی قابل مشاهده است و فقط سیم نازکی که از آنها عبور کرده به وضوح قابل مشاهده است. البته این براکت ها راحت تر از همتایان فلزی خود می شکنند. قیمت ارتودنسی نامرئی برابر با هزینه بریس های سنتی است. برای این روش درمانی ، مانند هر روش درمانی دیگری ، فقط یک پزشک می تواند هزینه ارتودنسی را با توجه به برنامه درمانی که متناسب با نیاز شما طراحی می کند ، به طور دقیق تعیین کند.

قالب های نامرئی: این روش به عنوان جایگزینی برای ارتودنسی نامرئی در بالا استفاده می شود و یک روش دائمی نیست. در این روش قالبهای پلاستیکی شفافی بر روی دندانها قرار داده می شود که قابل برداشتن است. هر یک از این قالب های چسبنده دندان های شما را کمی برای حرکت دادن حرکت می دهد. این پلاک ها با استفاده از برنامه های رایانه ای ویژه ای طراحی شده اند که یک مدل مجازی از آرایش دندان شما را ارائه می دهند.

کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


,
 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.