مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

لمینت دندان چگونه قرار میگیرد؟

نحوه انجام لمینیت دندان ، در اولین ملاقات با دندانپزشک ، ابتدا معاینه می شوید و معمولاً با استفاده از اشعه ایکس وضعیت دندان های شما بررسی می شود. دندانپزشک زیبایی پس از یک معاینه دقیق مانند پوسیدگی دندان ، بیماری لثه و ... یک برنامه درمانی دقیق ارائه می دهد.


لمینت دندان

لمینت دندان چگونه قرار میگیرد؟

نحوه انجام لمینیت دندان ، در اولین ملاقات با دندانپزشک ، ابتدا معاینه می شوید و معمولاً با استفاده از اشعه ایکس وضعیت دندان های شما بررسی می شود. دندانپزشک زیبایی پس از یک معاینه دقیق مانند پوسیدگی دندان ، بیماری لثه و ... یک برنامه درمانی دقیق ارائه می دهد.

مراحل لمینت دندان

تهیه لمینت دندان به طول معمول سه بار نیاز به مراجعه به مطب دندانپزشک دارد ، بار اول برای مشاوره و بار دوم برای تهیه و بار آخر برای انجام لمینیت.

1.مرحله اول از مراحل لمینت دندان، مشاوره

در جلسه مشاوره ، ابتدا اهداف خود را با دندانپزشک در میان می گذارید. با در نظر گرفتن این اهداف ، دندانپزشک دندان های شما را بررسی می کند تا مطمئن شود لمینت برای شما مناسب است. وی همچنین ممکن است برای بررسی دقیق دندان های شما اشعه ایکس بگیرد ، یا با گرفتن نمونه تصویربرداری آرایشی به شما نشان دهد بعد از لمینیت چه ظاهری خواهید داشت.

2.مرحله دوم از مراحل لمینت دندان، آماده سازی

لمینت دندان در واقع جای بخشی از مینا را می گیرد. به همین دلیل باید مقدار کمی مینای دندان از سطح دندان تراشیده شود تا فضای مناسبی برای قرار دادن لمینت روی دندان ایجاد شود. مقدار مینای تراشیده شده در بیشتر موارد بین سه دهم تا یک میلی متر است که تقریباً برابر با ضخامت روکش لمینت است. این کار را می توان با بیهوشی یا بدون آن انجام داد. بعد از تراشیدن مینای دندان ، دندانپزشک یک قالب یا مدل از دندان شما ایجاد می کند و آن را به آزمایشگاه دندانپزشکی می فرستد تا لمینت سفارشی شما را بسازد. بازگشت روکش لمینت از آزمایشگاه معمولاً 2 تا 4 هفته طول می کشد. در این فاصله از روکش های موقتی برای پوشاندن دندان استفاده می شود.

3.مرحله سوم از مراحل لمینت دندان، اتصال (Bonding)

آخرین مرحله قرار دادن لمینت روی دندان است. قبل از اتصال دائمی لمینت با سیمان مخصوص ، دندانپزشک آن را روی دندان قرار می دهد تا مناسب و رنگ آن را بررسی کند. در صورت لزوم ، آن را مرتباً برداشته و به جای دلخواه برش دهید. رنگ روکش را می توان با سایه سیمان استفاده شده تنظیم کرد. سپس دندان های شما را تمیز ، صیقل داده و مسواک می زند تا پیوند محکم تری ایجاد کند.

سپس سیمان مخصوص ، معمولاً یک رزین حساس به نور ، روکش می شود و روی دندان های شما قرار می گیرد. وقتی این پوشش در جای خود قرار گرفته است ، یک روش تصفیه نوری خاص برای فعال کردن مواد شیمیایی موجود در سیمان می دهد تا سخت شدن آن تسریع شود. در آخر ، سیمان اضافی برداشته می شود ، ردیف دندان ها بررسی می شود و تنظیمات لازم انجام می شود. دندانپزشک شما احتمالاً از شما می خواهد طی دو هفته آینده برای یک ویزیت پیگیری شوید.

مراقبت های بعد از لمینت

مراقبت‌های بعدی از لمینت دندان

اگر از لمینت به خوبی نگهداری شود ، بین 7 تا 15 سال دوام خواهد داشت. البته نگهداری از دندانهای لمینت نیاز به اقدامات خاصی ندارد. رعایت اصول اساسی بهداشت دهان و دندان ، مانند مسواک زدن دو بار در روز ، نخ دندان کشیدن روزانه و شستشوی دهان با دهانشویه های ضد عفونی کننده کافی است. دندانپزشک ممکن است به شما توصیه کند از فشار دادن دندانهای لمینت برای شکستن و خرد شدن اجسام سخت خودداری کنید و از استعمال دخانیات و خوردن مواد غذایی و نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه که باعث تغییر رنگ دندان می شود خودداری کنید.

خطرات لمینت دندان

  • خطرات و نکات منفی لمینت دندان می تواند شامل موارد زیر باشد:
  • مراحل نصب لمینت دندان برگشت ناپذیر است.
  • در صورت ترک خوردن و شکستن لمینت قابل ترمیم نیست.
  • از آنجا که در طی مراحل لمینت بخشی از مینای دندان برداشته می شود ، دندان ها ممکن است به غذاها و نوشیدنی های گرم یا سرد حساس شوند.
  • پس از قرار دادن و تثبیت لمینت ، رنگ آن قابل تغییر نیست. این می تواند در مواردی که رنگ لمینت با رنگ دندان های دیگر مطابقت ندارد ، مشکلاتی را ایجاد کند.
  • بسیار بعید است که لمینت از جای خود بیفتد. برای کاهش این احتمال باید کاملا از جویدن و گاز گرفتن اجسام سخت خودداری کرد.
  • دندانهای لمینت مانند سایر دندانها خراب می شوند. در این حالت می توان از تاج دندان کامل به جای لمینت استفاده کرد.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


,
 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.